Hallo, Ik heb even gezocht maar kon er geen recent topic over vinden. Ik wil een kolf gaan aanschaffen maar heb totaal geen idee wat ik wil en wat handig is, dus ik zoek mensen met ervaringen en tips Waarom bijvoorbeeld kiezen voor handmatig of elektrisch? Misschien handig om te weten, de bv loopt goed, ik moet een kolf aanschaffen om (waarschijnlijk 2 keer per dag) op t werk te kolfen. Ik ga 24 uur werken. Alvast bedankt!
Ik heb destijds gekozen voor een dubbelzijdige elektrische kolf (medela pump in style), omdat ik 4 dagen per week werkte en toch zeker 2 keer per dag moest kolven om voldoende melk te hebben. Dat gaat gewoon het snelste met een dubbele elektrische kolf. Op een hele werkdag zou ik overigens ook eerder van 2 keer dan van 1 keer kolven uitgaan. Mij leek handmatig helemaal niks, maar ik lees hier ook wel vrouwen die daar wel handigheid in hebben. Als je op je werk gaat kolven, is het wel fijn om een stille te hebben. Ik vond het in elk geval geen fijn idee als ze in de kamer ernaast konden horen dat ik aan het kolven was. Mijn kolfapparaat voldeed aan al mijn eisen (elektrisch, dubbelzijdig, redelijk stil) en heeft er een handig koeltasje bij, en kon ook op batterijen (handig als je af en toe onderweg moet kolven!).
Bri bedankt! ik wilde ook zeggen 2a3 keer op t werk maar bedankt voor t meendenken Zit me te bedenken dat ik thuis straks ook een voorraadje moet aanleggen voor t kdv...
Hier ook de Medela Pump in style ivm werk. Vind hem erg handig. Hij zit ingebouwd in een handige rugtas, dus hij is ook nog eens makkelijk mee te nemen.
ik werk ook 24 uur en vond de PISA te duur. Ik heb de Medela Swing, enkelzijdig dus het duurt wat langer maar het gaat prima en ik heb ook 1 hand vrij om bijv een boekje te lezen Ik heb ook een handkolf van Avent, die had ik eerst gekocht en gebruik ik nu nog voor noodgevallen. Ik gebruik de handkolf liever niet op het werk omdat: - ik er 2 handen voor nodig heb - het ding meer lawaai maakt - ik na 5 minuten een hele zere hand heb Maar ik moet toegeven dat de handkolf wel veel sneller is. Als je sterke spieren hebt in je hand is het een aanrader
Inderdaad, je zult een voorraadje moeten aanleggen. Hoeft niet waanzinnig veel te zijn, maar een paar voedingen is wel fijn om al in de vriezer te hebben. En je kindje moet misschien nog leren om uit een flesje te drinken? Sommige zijn natuurtalentjes (zoals mijn jongste) maar sommige hebben er echt moeite mee en hebben flink wat oefening nodig (zoals mijn oudste). Overigens kon ik ook handsfree kolven met die dubbele; kwestie van de borstschilden een beetje handig plaatsen en 'vastzetten' met je bh. Ik kon heerlijk lezen tijdens het kolven - en weet je, dan is het ook helemaal niet zo erg als je wat langer bezig bent; leestijd is immers ook vaak nuttig besteed! Ik denk dat de medela swing een heel goed alternatief is voor de pump in style - een dubbelzijdige gaat wel wat sneller, maar is een stuk duurder. 't Is maar of je dat ervoor over hebt...
Ook ik heb de medela pump in style. Kolfde in het begin 3 keer per dag op mn werk en dat ging prima. Met de pump kun je trouwens ook enkelzijdig kolven als je dit wilt en er zit een handkolf bij. Je bent inderdaad wel een hoop geld kwijt maar je hebt gelijk alles in huis. Als je trouwens lid bent van een thuiszorgorganisatie kun je daar vaak met korting je kolf kopen.
ik heb de medela swing. werk 2,5 dag, dus kolfde 5x per week op het werk, was met ongeveer 20 minuutjes klaar, dus dat ging prima. ben er erg tevreden over. heb m nu bij 2 kindjes gebruikt...
Oh wat leuk al die reacties bedankt meiden! Die pumpin style is inderdaad wel aan de dure kant... Dus dat wordt nog overwegen. Een handkolf die herrie maakt??.... :s oke... Had ik niet verwacht.. Cowgirl80 je zegt dat t wat langer duurt met de swing, maar hoelang is langer?of eerder gezegd hoelang ben je er ongeveer mee bezig met de swing? Ja kleine T. Moet inderdaad langzaam eens gaan oefenen met een flesje, daarom ook dit topic . Want hij kan zelfs niet met een speen overweg,hihi.
Ik heb de madela swing. Erg tevreden over. Het is een enkele kolf, je doet dus borst voor borst. Ben er erg blij mee
hmm lastig.. hoeveel langer doe ik erover.. punt is dat ik de Swing alleen gebruik tegenwoordig als ik alle tijd heb en de handkolf als ik haast heb, dus dat vertroebelt de cijfers een beetje Ik zou zeggen dat ik met Swing zo'n 20/25 min bezig ben en met de Avent handkolf 10/15 min (in totaal voor 2 borsten). Maar dan moet je wel stevig pompen met de hand. Soms stop ik ook gewoon eerder omdat mijn hand het niet langer volhoudt Mijn Avent-handkolf maakt een geluid alsof je bij het ramenlappen met je ruitenwisser zo'n geluid maakt.. zo'n "scheetkussengeluid" zeg maar. ie-euh.. ie-euh..ie-euh. De Swing maakt meer een motorachtig geluid brrr..brrr..brrrr. Als ik op een plek ben waar ik liever geen genante geluiden produceer gaat mijn voorkeur uit naar de Swing
Ik heb de pump in style advanced en ik kolf 4 dagen 2 keer per week en elke avond als papa de late fles geeft dus dat is best vaak, bovendien kolfde ik vroeger fulltime dus had ik een goede nodig (hij is overigens wel 2ehands gekocht) en ik vind hem heel fijn. Ik ben per sessie ongeveer 15/20 minuten bezig inclusief de afwas erna. Wat ik soms wel jammer vindt is dat het koeltasje maar 4 flesjes kan hebben, ik zou er wel 6 in kwijt willen soms
oh mijn tijden waren exclusief afwas En ik kolf ook niet zoveel als mamavansimone, 100/150ml p keer dus dat past prima in 1 flesje.. ik heb dan aan 2 flesjes genoeg op 1 dag helaas
Hier een Avent Isis Iq Uno, bevalt goed! Gebruik 'm af en toe ook als handkolf. Met de hand gaat het sneller maar heb dan 2 handen nodig en krijg kramp dus vaak gebruik ik elektrisch. Hier praktisch geen geluid met de hand. Ik werk 2x8 dagen per maand, kolf dan tot 10 maand 2x per dag en nu 1x.
Bij de Avent maak je minder herrie en wordt je hand minder moe als je tactisch kolft. Eerst even flink heen en weer knijpen tot de melk toeschiet. Dan ingeknepen houden zolang de melk spuit. Pas als de stralen minder worden weer even een paar keer knijpen tot het weer straalt. Dan haal je er veel sneller veel meer uit dan wanneer je de hele tijd gaat zitten knijpen.
Ik heb ook de elektrische van avent. En ben er erg tevreden over. Bij avent vind ik het ook erg handig dat alles op elkaar past. De flesjes de bewaarbekers en de sterlisator.
ik heb vandaag de medela pumpin style gekocht was een smack geld maar meer dan waard! nadat me 3 weken oude tommee tipee borstkolf het al begaf :s ook heb ik van medela de medela calma fles gekocht die heeft een speen die het zelfde is als de tepel en de moederborst naboost met drinken misschien is dit ook wat voor je kindje?
Dat je zoontje niet overweg kan met een speentje hoeft niets te zeggen hoor. Mijn dochter wilde daar ook niets van weten, maar toen ik haar voor het eerst een flesje aanbood (zo'n heel gewoon Avent flesje) dronk ze er meteen 50 cc uit. Zij heeft daar echt nooit moeite mee gehad. Maar het is wel nuttig om te gaan oefenen, en dan zo om de dag een keer een beetje melk uit een flesje te blijven drinken.
Ik heb een Medela Swing, en ben er erg blij mee. Ik ben incl. afwas ongeveer 20 minuten bezig. Hij is mooi klein, en werkt ook op batterijen als je een keer geen stopcontact in de buurt hebt.
Klopt hoor! Maar m'n tepels worden daar wat gevoelig van dus knijp dan liever even wat vaker. Ach... zo vaak kolf ik niet meer met de hand.