Weet iemand hoe lang je als uitzendkracht bij een bedrijf mag werken, voordat dat bedrijf je in vaste dienst moet nemen (dus van het uitzendbureau moet overnemen?) Ik werk inmiddels al 2,5 jaar bij het zelfde bedrijf (op uitzendbasis) en ben bang dat ik binnenkort ontslagen wordt, omdat dit bedrijf geen mensen meer in vaste dienst neemt. Wie weet hier iets van?
als uitzendkracht kunnen ze je net zo lang houden als ze zelf willen dit kan voor onbeperkte tijd helaas
als jij al 2.5 jaar als uitzendkracht werkt.. en bedrijf neemt jou niet in vaste dienst.. dan ben jij al uit fase A bij uitzendburo. Je zit dan nu in fase B.. Heb je dan een contract afgesloten met uitzendburo? want bedrijf hoeft je nl noooit in vaste dienst te nemen. Wel behoort uitzendburo je contract aan te bieden met een einddatum.. mocht bedrijf waar je werkt je naar huis sturen, dan loopt je contract gewoon door en betaald uitzendburo je loon door tot einddatum contract. Dus ik zou daar even informeren. succes
Ik zit inderdaad in fase B en ik krijg steeds contracten voor drie maanden. Maar bij het bedrijf waar ik nu werk is nog voldoende werkaanbod, maar wordt ik dan toch sowieso ontslagen als ik er drie jaar werk? Of zou ik er dan ook langer mogen werken? Nog steeds via mn uitzendbureau?
Nee hoor... mijn man werkt nu bijna 3,5 jaar via het uitzendbureau. Als de 3,5 jaar erop zit, komt hij in vaste dienst bij het uitzendbureau. Zolang de inlener je niet in vaste dienst wil nemen, hoeft deze dat ook niet te doen. Succes! Josien