We oefenen vaak en stimuleren het ook, maar het helpt niet. Als we haar een korst laten pakken en dan haar handje naar haar mond helpen, laat ze de korst los. Als we de korst in haar mond steken zuigt ze erop, maar haar handje er naartoe brengen laat ze niet toe of de korst gaat meteen weer uit haar mond. Sinds een paar dagen stopt ze voor het eerst een speelgoedje in haar mond, maar meestal bij toeval als ze ligt. Met algemene ontwikkeling loopt ze niet echt achter, ze kan even zelf zitten, rolt, kan met haar voeten dingen uit de box pakken en naar handjes brengen, kan licht aan en uit doen, kruimeltjes pakken. Babbelen doet ze ook super. Wie heeft er tips en/of kan mij geruststellen?
Nee sorry kan je helaas niet helpen, hier een meisje die nogal voor loopt met ontwikkelingen dus ervaringen kan ik niet met je delen.
Ik denk dat je het initiatief om zelf iets te pakken aan eten aan je baby zelf moet overlaten. De ervaring die ze dan opdoet, blijft langer hangen dan dat jij haar probeert over te halen. Leg gewoon een aantal dingen voor haar op een bordje en kijk gewoon wat ze daarmee doet. Als ze iets in haar mondje stopt is dat gewoon super meegenomen, anders probeer je het de volgende maaltijd gewoon weer! Vroeg of laat zal ze gaan leren dat het zelf oppakken en naar haar mondje brengen haar iets gaat opleveren, namelijk lekker eten! Succes en zit er maar niet teveel over in, het komt heus goed, groetjes Cat
Ieder kind ontwikkeld zich in een eigen tempo en de een doet bepaalde digen eerder dan de ander. Echt maak je er maar niet druk om, ze kan al een heleboel dingen die andere kindjes op die leeftijd ook doen alleen stop ze nog niets in dr mondje, komt wel hoor. Gaan ze takjes, gras en weet ik wat allemaal eten hihi Ieder kind is uniek!! geniet gewoon lekker van je kleintje en laat dr lekker in dr eigen tempo ontwikkelen...komt heus goed
Hier hetzelfde probleem..... Onze jongste is nu bijna 11 maanden en sinds een paar dagen stopt ze eindelijk dingen in haar mond. Dus mijn advies....gewoon afwachten, je kunt verder niks doen om het te stimuleren! Het komt als het komt, zo simpel is het. Ik dacht ook dat het nooit zou gebeuren, maar wel dus, na 11 maanden! Heb geduld, het komt vanzelf!
Oh en hier ook precies hetzelfde probleem! Ik zou jouw bericht geschreven kunnen hebben, echt ALLES geldt hetzelfde voor ons knulletje van bijna 9 maanden. Als ik hem brood en fruit geef, leg ik ook altijd stukjes op zijn blad neer, maar hij doet er gewoon niets mee! Verder is hij wel heel exploratief. Maar speelgoed stopt hij ook nooit in z'n mond, niks eigenlijk... Alleen af en toe z'n slabbetje. Zal vast ooit wel goed komen, maar ik vraag me echt af wanneer hij het gaat doen... Ik lees met je mee!
Zoals hiervoor al is gezegt; het komt vanzelf, ze moet het zelf leren. Net als lopen, ze moeten het zelf oefenen, je kunt het niet aanleren. Maar wat ik nog even wil zeggen, het kan ook gewoon zijn dat ze liever gevoerd wil worden met een lepeltje of vorkje. Mijn ventje wil ook geen stukken appel ofzo, maar een beetje fijn gemaakt met een lepeltje gewoon wel. Succes!
Dochtertje Loïs van m'n neef had vorig jaar precies hetzelfde! Ik had er nog nooit van gehoord, van een kindje wat NIETS in de mond stopt, en ik vond het ook nogal zorgelijk. Haar ouders helemaal niet, die vonden het wel makkelijk. Inmiddels is hun dochtertje bijna anderhalf, en sinds twee maand eet ze opeens zelf! En niet weinig ook, hihihi. Dus het is zomaar vanzelf goed gekomen met de kleine Loïs! Hopelijk vergaat het jouw kindje ook zo! Sterkte ermee hoor!
Hee, heel erg bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat er meer zijn die dit hebben. MissX:Mensen in mijn omgeving vinden het ook maar raar , krijg jij ook reacties? Tja, ik zag het gewoon als "eigenaardigheidje" van mijn dochter, maar op het CB zeiden ze dat we het wel moesten stimuleren. Maargoed, zoals gezegd, ze moet het echt zelf gaan snappen. En toen we gingen starten met bijvoeding leek Rapley me nog wel zo leuk.... hihihi.
Bij mijn zoontje heeft het een tijdje geduurd voordat ie zelf ging drinken uit de tuitbeker. Ik geloof dat ie dat deed met 11 maanden. Het kon me niet zoveel schelen Ik oefende wel eens, maar dacht altijd 'dat komt vanzelf wel'. En van de 1 op de andere dag deed ie het opeens Dus gewoon af en toe oefenen door wat voor haar neer te leggen, maar het komt vast vanzelf goed!
Bedankt! We moeten maar afwachten hoe het loopt dan, ben erg benieuwd. Vandaag was ik wel heel trots, want naast papa en mama zegt ze nu ook "eten".
Hoi DeeLighT, Ik krijg vanuit m'n omgeving inderdaad ook regelmatig reacties dat ze het vreemd vinden en nog nooit hebben gezien. Elke baby stopt toch alles in z'n mond? Nou... die van ons niet, haha! Moet wel zeggen dat hij sinds een paar dagen af en toe heel kort een blokje ofzo in z'n mond stopt, wij helemaal trots! Maar dat zal vast ook met het doorkomende tandje te maken hebben. Mij leek de Rapley methode ook zo leuk, haha! Maar helaas. Komt vast allemaal een keer goed. Tot die tijd blijf ik het stimuleren door wel telkens stukjes brood voor hem neer te leggen. Ook klooit hij telkens zelf met z'n tuitbeker, maar die gaat ook nog niet zelf naar z'n mond. Liefs, MissX
Hey MissX, leuk dat jullie zoon ook een tand aan het krijgen is! Heeft hij er last van? Wij hebben gister de eerste tand ontdekt bij onze dochter! Zo trots waren we, had ik nooit gedacht, dat een tand dat kon doen Onze dochter kan wel zelf ze fles vasthouden en in haar mond doen. En speeltjes begint echt steeds meer te komen nu en dan prijzen we haar helemaal de hoogte in! Dan zit ze te lachen joh. M'n moeder dacht ook wel dat ze het mijn dochter even kon leren door een korst in dr handje te stoppen en dan naar dr mond te brengen. Nou mooi niet, ik ken m'n kind wel . Ik vind het wel leuk contact te houden om te kijken hoe het bij jullie gaat verlopen met dat eten eigenlijk Groetjes