Hoi, Onze oudste zoon (4 jaar) heeft ass en adhd, hij heeft grote moeite om stil op zn stoel te zitten( zit de hele tijd te bewegen, gaat om de minuut van zn stoel af). Nu zetten we hem tijdens het avond eten in een kinderstoel omdat hij dan lekker rustig kan zitten hij kan immers niet weg...Hij zelf vind dit ook helemaal niet erg en vraagt er zelfs naar overdag als hij erg druk is in zn hoofd.... Maar de kinderstoel wordt nu echt te klein voor hem, we hebben het wel geprobeert om hem op een gewone stoel te zetten maar dit lukt niet....zelfs niet met een timer ernaast.... Wie kan me helpen, wie weet mischien een kinderstoel die groter is? groetjes will
Ik heb trouwens een brevi slex. daar kunnen ze van klein afaan in. de zitting kan omhoog en omlaag. mijn jongste van 6 zit er nog steeds op met eten, er zit zoń beugel bij, wij gebruiken die alleen nog als mijn zus met de kleine komt, maar hij past bij mijn zoon ook nog steeds. toevallig uitgeprobeerd omdat hij wou weten of hij net als zijn kleine neeftje er ook nog op die manier in kon zitten. op google kun je wel plaatjes vinden van zoń stoel.
Als stil zitten heel lastig is, kun je hem (eventueel later) ook een elastiek om de stoel geven. Kies dan wel voor een dik elastiek waar hij zijn benen tegenaan kan drukken. Dit kan ook zorgen dat hij zich beter kan concentreren bij bijvoorbeeld het eten van een broodje. Dit gebruiken wij regelmatig op mijn werk. (adhd)
De Ikea kinderstoel is ook groot, past onze zoon van 4 nog ruim in als het moet. Je kan ook een wiebelkussen kopen. Deze had mijn neefje op school ook. Zo bleef hij "rustig" op z'n stoel zitten.
Een wiebelkussen? nog nooit van gehoordt ik ga er even op googlen!! meiden bedankt dat jullie zo met me meedenken!!!
Op school hebben ze hier en sociaal kussen voor wiebelende kinderen. Wellicht kun je op school vragen wat je het zou kunnen kopen.
Mijn zoontje heeft ook een wiebelkussen. Gaat erg goed, blijft netjes zitten en kan zich zo beter concentreren. Het wiebelkussen gaat ook mee naar school en logopedie.