Hmmmz wat moet ik nu doen? (marktplaats probleem)

Discussie in 'De lounge' gestart door ilseroc, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

joh ga jij lekker ergens anders de moraalridder uithangen jeetje zeg! ik ga er bijna van over me nek hahahaha ik zeg TS niet betalen!!! gewoon een excuses via mail en laat het m zich lekker daarmee bekijken! en wat Krokus al zeg waarom een schadevergoeding??? wat heeft deze man geleden??? zal die emotioneel in elkaar gestort zijn omdat ie zn droger niet krijgt en zn was nog iets langer op moet hangen????

2. fafa

fafa Niet meer actief

tsja, misschien allemaal een kwestie van waarden en principes.

Ben ook ooit eens teruggegaan naar de winkel toen ik erachter kwam dat ze een artikel niet hadden aangeslagen. En dat was de fout van de winkel, maar zelfs toen vond ik dat ik geen recht had op dat ding, en heb m dus netjes betaald.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

sluit me helemaal aan bij female! wat een stel kleuters zitten hier zeg...;);)

ok ts is fout geweest. niet netjes of aso hoe je het noemen wil. maar sommige hier zien het als leedvermaak volgens mij. zo van nenenenene! blij!;)

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Gelukkig studeer ik rechten en weet ik heel goed wanneer iets moet en niet moet van de wet. ;)

Ik zou niet inzien waarom TS hem qua geld zou moeten compenseren. Tuurlijk is het voor hem hartstikke lullig dat dit is gebeurd maar hij vindt zo weer een andere droger hoor. Ze heeft hem gemaild en haar excuses aangeboden en ik hoop dat ze hiervan heeft geleerd en het niet weer doet.
    Stel dat ze nu €200 voor de droger gekregen heeft. Dan zou ze hem €125 moeten geven? Nou dat vind ik echt belachelijk.

Wil de man meer dan alleen sorry, dan moet hij naar de kantonrechter stappen.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    maar een mondelinge overeenkomst is ook bindend toch??????????

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    In principe wel maar het is erg moeilijk om aan te tonen dat er mondeling een overeenkomst tot stand is gekomen.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    maar die vent is toch niet genaaid? ok het is niet netjes, maar naaien is laten betalen en dan de droger niet meegeven of zeggen dat iemand anders hem heeft opgehaald voor meer geld en dan vervolgens het geld niet terug storten. Dat is naaien, wat hier gebeurt is is niet netjes maar das geen naaien hoor.

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

ja idd als dit niet opgenomen is of getuige zijn die dit gehoord hebben wie wil dan ooit bewijzen dat dit gezegd is?? maar dat terzijde het is niet mondeling gebeurd maar per mail...

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik snap heel goed dat dat erg vervelend is voor de koper.... maar ja idd als je een hoger bod krijgt aangeboden dan ga je daar natuurlijk voor! zo werkt het nou eenmaal bij marktplaats.....

soms heb je namelijk ook mensen die bieden en die dan vervolgens helemaal niet komen opdagen!

maar denk wel dat een mondelinge overeenkomst bindend is...
    maar zou verder niet goed weten wat voor stappen zo iemand kan nemen!

ik zou het er ff bij laten , je hebt je excuses aangeboden en ik zou ook zeker geen geld sturen hoor!

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    tis het einde van de wereld toch zeker niet? er zijn echt wel ergere dingen, pffff waar mensen zich al niet druk over kunnen maken.

@ts ik zou geen bloemetje sturen en ook geen geld storten.

11. fafa

fafa Niet meer actief

schoorvoetend moet ik je daar gelijk in geven.

Ik zal niet ontkennen dat ik een moraalridder ben. Maar so what? Mag ik niet proberen de wereld een beetje te veranderen richting van datgene wat ik denk dat goed is? Doet niet iedere politieke partij en goed doel dat?

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

nou ja als het per mail is! dan is het zekers niet moeilijk aantoonbaar!

13. Lien88

Lien88 Niet meer actief

Dat vind ik erg knap van je. Ik weet zeker dat veel mensen dat niet zouden doen. Dat siert je wel, niet iedereen kan zich zo strikt aan de wet houden. Maar ik vind het die man niet siert dat hij dan gelijk een rechtzaak eist en dus geld wil zien. Dan vind ik het knap van je dat je dat uit jezelf al doet.

14. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Tjha ik vind dat dit een typisch verhaal van pech is ;).

Niet voor de TS maar de andere partij, tuurlijk is het niet netjes en had TS het beter anders kunnen doen etc etc etc maar goed weet je zelf niet dat als je via marktplaats koopt/verkoopt dat dit zo vaak gebeurd.

Hoevaak heb ik niet zitten wachten tot mensen wat kwamen ophalen zoals afgesproken per mail/telefoon, heb zelfs gehad dat ik iets op ging halen en die mensen gewoon niet thuis waren en vervolgens ook niet meer hun tel opnamen of terugbelde. Dat is pas Aso!

Als ik iets koop/verkoop via marktplaats ga ik daar dus ook nooit vanuit na mail/bel contact pas als ik het product wat ik wil kopen in mijn handen heb of het geld als ik iets wil verkopen dan weet ik zeker dat ik iets gekocht/verkocht heb.

Daarom doe ik eigenlijk ook nooit aan op afstand kopen/verkopen via markplaats. Ik wil het met mijn eigen ogen zien alvorens ik het koop. En kwa verkoop wil ik niet het risico lopen dat het kwijt raakt bij de post.

Dus tjha zoals ik al zeg vind dit een verhaal onder het mom " Risico van Marktplaats" netjes of niet netjes.

Wat betreft een proces oid daar zou ik niet bang voor zijn eigen risico bij bijv. is alleen al €100,- nou dat doet geen enkele gek die iets wil kopen voor €75,- ;).

Ik zou eerder "bang" zijn dat ze opeens voor je deur staan oid, aangezien ze je adres hebben.

Nep brieven maken schijnt ook helemaal hot te zijn op het moment, mensen die zelf een brief opstellen en dan net doen alsof het van Das of een andere advocaat afkomt. Dus daar zou ik ook rekening mee houden (niet meteen in de stress schieten dus als er een brief binnen komt ;) eerst even goed checken of het wel kan kloppen).

Maar goed grote kans dat je niets meer van die mensen hoort omdat ze boos zijn ;).

15. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nee maar er is dus ook geen sprake van een mondelinge overeenkomst ;)

En inderdaad, wat is iemand naaien? (Oke oke er zijn meerdere manieren, I know :D)
    Ik vind dit ook niet echt onder het figuurlijke naaien vallen. Nee het is absoluut niet netjes en ik hoop dat TS hiervan leert (en de volgende keer netjes zegt dat het product al verkocht is óf haar advertentie gewoon langer laat staan zonder toezeggingen te doen).

Ik vind iemand naaien en/of oplichten veel zwaarder dan dit.

16. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

woow

dan ben ik nu toch wel zo heel erg nieuwsgierig hoeveel meer je ervor hebt gekregen :$

Kortom het is niet netjes, zal me excuses maken via de mail als ik jou was. En voor de ''koper'' pech. HIj is weg en dat is marktplaats. Komt helaas vaak voor.

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja idd , maar ja er is altijd bewijs dat ze hem aan hun wilde verkopen!

ach , marktplaats is wat dat betreft altijd een gok!
    als wij een auto verkopen doen we dat ook aan de hoogste bieder!
    maar we bellen altijd wel de anderen dan af...

18. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind overigens niet dat deze man TS aan het bedreigen is. Hij probeert gewoon zijn recht te halen en ik snap wel dat hij dat op deze manier probeert. Maargoed, mocht hij echt dreigen dat hij langskomt en zijn droger wil hebben dan gaat het uiteraard te ver. TS heeft eerlijk gezegd dat zij deze al verkocht heeft aan een ander en dat zij dus niet in het bezit is van de droger.

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

20. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik denk wel dat er een verschil is tussen mensen mailen die een bod hebben gedaan en mensen mailen waarvan je het bod eigenlijk al geaccepteerd had.
    Dat eerste is hartstikke netjes en dat tweede absoluut niet.

Deel Deze Pagina