Man Fails Paternity Test Because Unborn Twin Is The Biological Father Of His Son | IFLScience 'Human chimera': Man fails paternity test because genes in his saliva are different to those in sperm | Science | News | The Independent Washington man discovers the DNA in his sperm came from his TWIN | Daily Mail Online Raar verhaal, maar ik kom het op verschillende sites tegen: Het is iets waar veel mensen die vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan bang voor zijn: de bloedgroep van je kind klopt niet, dus de kliniek moet een fout gemaakt hebben. Je kind lijkt biologisch niet van jou te zijn, terwijl je als vader wel eigen zaadcellen had ingeleverd. Zo ook voor dit stel, het zoontje heeft bloedgroep AB, maar met zijn ouders kan dat helemaal niet. Nadat uit verschillende vaderschapstesten gebleken was dat de vader niet de biologische vader van zijn zoon was, hebben de ouders een advocaat in de arm genomen (terecht). Maar de kliniek bleef bij hoog en bij laag volhouden dat hij wel de biologische vader was, hij was de enige blanke die die dag een potje had ingeleverd en de zoon is blank. Na de advocaat in de arm genomen te hebben, is de familierelatie van de vader met zijn zoon onderzocht en het blijkt zijn neefje te zijn. Dus is er toen een vaderschapstest uitgevoerd met speeksel en met sperma. Het speeksel was genetisch gesproken allemaal van dezelfde man (de vader). Het sperma niet. 10% was van zijn tweelingbroer die hij, toen ze allebei nog maar een klompje cellen waren, geabsorbeerd moet hebben in de baarmoeder. De man is een chimera. Wat een idiote manier om er achter te komen dat je oorspronkelijk een tweelingbroer had.
Er was toch ook een vrouw waar dat bij speelde. Uit dna-test bleek dat zij niet de moeder zou zijn waarna uiteindelijk, na een hoop gedoe ook bleek dat zij een chimeara was. Lijkt me ook vrij bizar dat gezegd wordt dat het kind dat je met veel moeite op de wereld hebt gezet niet van jou is.
Hij schijnt de eerste vader te zijn bij wie het bewezen is. In de artikels staan voorbeelden van 2 moeders, de eerste, was op zoek naar een donormatch met haar kinderen en de tweede faalde in een moederschapstest toen ze steun zocht van de overheid na een scheiding (zij raakte toen bijna de voogdij over haar kinderen kwijt.).
Van die laatste had ik inderdaad gehoord. Maar als het bij vrouwen voor kan komen lijkt mij dat het ook bij mannen voor kan komen. Naar het schijnt zijn er nu dus drie gevallen bekend, maar in hoeverre zou het dan verder voorkomen, een dna-test bij kinderen is niet echt standaard. En hoeveel mannen zijn onterecht als niet de vader aangewezen bij uitgevoerde testen (vrouwen worden toch niet standaard getest, of wel).
dit heb ik ooit gezien bij dokter house haha. dahct dat het echt onzin was. toen ging het om een moeder. het kind bleek niet van haar. ze was echter van die baby bevallen en was er zeker van gezien het kind vanaf de geboorte bij haar is gebleven. achteraf bleek met andere test dat het kind wel degelijk van haar was. ze had 2 soorten dna
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chimaera goh bizar - nog nooit van gehoord en die aflevering van House heb ik ook gemist !
Toevallig gister die aflevering van House gezien op Netflix. S3 afl. 1 of 2. Jongetje denkt telkens ontvoerd te worden door aliens, maar uiteindelijk dus een chimeara.