Hoe zit het met jullie met het afvallen na de bevalling..? Ik was op het moment van zwanger worden zo'n 61 kilo..ik was al wat zwaarder was normaal altijd 58/59.. Ik ben een tijdje echt nauwelijks aangekomen zat steeds op de 65/66 en plots ben ik vreselijk aangekomen..ik zat op de 75 kilo..nu heb ik me laatst gewogen bij de verloskundige en zat ik op de 76.5 maar goed dat was tegen de avond, en met kleren en schoenen etc. aan.. Ik houd momenteel veel vocht vast en ben eigenlijk voornamelijk bij mijn bovenbenen en billen aangekomen (voel me soms echt zo DIKKK) Hoe zit het met het vocht dat je vasthield tijdens de zwangerschap..ben je dat meteen kwijt na de bevalling? Ik ben mij bewust dat ik geen 10 kilo aan enkel vocht heb in mijn benen en billen hehe..maar ik schat toch op zijn minst wel 2 a 3 kilo hoor..want mijn voeten en enkels en knieen zijn echt dik gewoon..niet normaal ofzo.. Hoe zit het met jullie..waar waren jullie erg aangekomen en wanneer konden jullie je oude kleren weer aan.. Ik kan zelfs niet meer in de meeste onderbroeken dat zit gewoon super strak.. Ik weet wel dat ik het gewoon moet aanzien..maar ben toch erg benieuwd.. Ik wil geen streng dieet gaan volgen ofzo na de bevalling, dat kan immers niet maar ben wel van plan veel water te drinken en niet meer te snoepen, geen brood (wordt hier heel veel wit brood gegeten waar je echt super van aankomt) Maar ben erg bang dat het vet bij mijn benen en billen dus gewoon niet meer weggaat Omdat het wel de twee moeilijkste plekken zijn..
Ik zelf ben dus nog nooit bevallen maar een vriendin van me 2 x, in de afgelopen 2 jaar. Bij haar 1e kon ze geen borstvoeding geven en duurde het lang eer ze afviel, ze bleef veel vocht vasthouden. Bij haar 2e lukt de borstvoeding wel en nu verliest ze haar extra kilo's veel makkelijker. Dus da's alvast een start.
Bij mijn eerste ben ik ook veel aangekomen en kon na de bevalling niet meer mn kleren aan. woog toen die tijd rond de 67 na de bevalling was het 76. Kon wel gaan afvallen maar was eigenlijk gelijk weer zwanger van de 2e. Dus heb niet de kans gehad om te ontzwangeren. Ze zeggen altijd een jaar ontzwangertijd. Maar ja ik was na 5 maand weer zwanger. Bij mij zat het vooral om mn bovenbenen en kont. En heel veel vocht in de enkels. Bij deze zwangerschap heb ik niks te klagen ben nog steeds lichter als voorheen. 3.5 kilo. (maar dat schommelt wel een beetje, is het warm weer dan hou ik gelijk vocht vast.) van 77 nu 73.5. Dus ben straks gewoon gelijk een slanke mama iets wat ik dus al 6 jaar niet meer ben geweest. was voor de tijd al afgevallen omdat ik meer dan 85 woog. (ja heb mezelf verwaarloosd) En heb met deze zwangerschap altijd netjes gezond gegeten. Behalve 1 keer inde week want dan is het patatdag, maar dan hou ik me wel in. Je kan voor jezelf natuurlijk altijd een halve meergranenbrood halen. of meergranenbeschuit met anijshagel. is nog gezond ook en zoet tegelijk. Plus het is goed voor je darmflora. Veel water is altijd goed en zorg dat je geen prik in huis hebt maar gewoon light. En lekker veel wandelen met je kleine.
Helaaaaassss heb je in turkije geen volkoren brood.. Alles is wit.. Ze hebben wel een soort bruin brood wat moet lijken op...maar trust me..dat is niet te vr*ten tenzij je er een tosti van maakt of roostert (dan is het nog te doen) Ze hebben weinig gezonde producten hier vind ik en dieten is ook super moeilijk hier..
ik woog voor de zwangerschap tussen 50 en 55 kg. Aan het einde woog ik 92kg *katonk* en een week na de bevallig woog ik 79! Nu weeg ik 73 kg en ik ben iets afgevallen met deze zwangerschap!
Hoi Gupsie ! Wat een schattige meid heb jij ! Leuk die foto's ! daar kom je graag een paar kilo voor aan, toch ? Groetjes, Nikki F
Gulay, sorry, ik ging even off-topic ... Ik moet zeggen, ik was altijd dun. 1.64 en 55 kg, maat 34 in broeken. Nu is mijn figuur wel een beetje anders, maar mijn armen en benen zijn nog hetzelfde als voorheen. Ik houd weinig vocht vast ... gelukkig maar ! Een vriendin van mij was ook behoorlijk bijgekomen tijdens haar zwangerschap. Zij geeft borstvoeding en heeft niets gedaan om af te vallen. Ze is nu nog slanker als voor haar zwangerschap ! Ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken. Ik hoop zelfs dat ik er maar 36 aan over zal houden ... kan ik tenminste in meer winkels een broek of rok kopen ! Groetjes, Nikki F
Ik maak me ook wel zorgen, hoor. Ik woog 65 toen ik zwanger werd. Normaal weeg ik tussen de 60 en 62, dus ik was iets zwaar. Nu ben ik bijna 20 weken en weeg 74!!! Dit is echt vet, want zo veel weegt een kindje met toebehoren nog niet halverwege de zwangerschap! Mijn enkels zien er ook vrij normaal uit. Goed om te horen dat borstvoeding helpt met afvallen, maar ik maak me echt zorgen om mijn enorme reet en blubberbenen. Gulay, ik leef helemaal met je mee. Lijkt me ook best frustrerend als je weet dat je moeilijk aan mager/gezond eten kan komen zonder heel moeilijk te doen. Laten we hopen dat borstvoeding inderdaad het wondermiddel is dat het lijkt Ik neem i.i.g. een abonnement op de Weightwatchers, denk ik ... Groetjes, Dominique
Pfff ja joh ik hoop echt dat borstvoeding mij een flink eind op weg zal helpen.. Ik heb wel een voordeel...wanneer ik beval is het ramadan..de hele maand..dus de hele maand eten ze hier overdag dus niet in huis..hoef ook geen eten voor mijn man overdag te maken etc. Ik denk dat ik zelf dan ook minder snel veel zal snoepen of eten..en wil sowiezo dat soort dingen niet in huis gaan halen.. En zodra het mag gewoon wat oefeningen enzo doen.. Maar hoop echt echt echttttt dat ik gewoon weer op mijn oude gewicht kom..mijn streven is 60 en van de 60 wil ik naar 56/57 het liefst..
hai, ik ben intotaal 25 kilo aangekomen! woog altijd 69/70 en met week 40 woog ik 95 na mijn bevalling was ik meteen 12 kilo kwijt! waarschijnlijk dus ook allemaal vocht etc. had ook super dikke enkels! nu de laatste weken is er nog wat afgegaan en nu moet ik gaan vechten om die laatste 10 kilo eraf te krijgen! gaat heeeel moeilijk worden dat weet ik nu al want ik roep al 2 weken dat ik ga sporten en gezond ga eten maar t lukt gewoon niet maar ja t is heel lastig! ik roep dat ik me dik en ongelukkig zo voel maar eet wel een vette pizza op of neem wat lekkers bij de koffie hopelijk vliegen de kilo`s er bij jullie makkelijker af x
hoi, Bij de na controle naar de vk na 6 weken moest ik weer op de weeschaal en ze zei als je nu weegt wat je met 24 weken zwangerschap woog is dat heel netjes. en dat was het ook maar meer is er nog niet af ze zei ook het heeft nu nog geen zin om echt te gaan lijnen is alleen maar frustrerend er zal niks af gaan je lichaam heeft een periode nodig om te ontzwangeren en dat duurd ff ...dus letten we toch maar goed op succes
Ik weet niet of je extreem vocht vasthoudt? Volgens mij komt er normaal zo'n 2 kg vocht bij in je zwangerschap. Hier een die extreem vocht vasthoudt dus verwacht dat dit dan ook zeker vier kg is. Overigens ben je die kilo's naar ik heb gehoord direct na de bevalling kwijt .
als het vocht is dan zal je het snel weer kwijt zijn. ik was bij mijn eerste maar 7 kilo aangekomen, en bij de 2de ruim 17 kilo. maar binnen een week paste ik weer in mijn maatje 34/36. ik zou je er niet te veel zorgen om maken. zoals je al zei, gewoon veel water drinken, en fruit, en normale maaltijden eten.
Ik weg nog steeds 10 kilo teveel, maar ik denk dat ik die ook niet allemaal kwijt raak. Ik probeer niet teveel te snoepen, heb ook dikke heupen gekregen, en dat krijg je er natuurlijk helemaal niet meer af. Leuk bedje trouwens! groetjes Mensi.
Voor de zwangerschap was ik al zo'n 20 kilo te zwaar... Ik ben nu 3 kilo aangekomen en zit bijna op de 2 nullen grens.... Ik hoop dat ik er niet overheen ga... Maar die kans acht ik erg klein.... (als je mn kont ziet, je schrikt je kapot) Ik denk dat je het maar gewoon op zn beloop moet laten meis, als je gezond eet en niet te gek doet, schijnt het dat je maar 3 kilo er aan overhoudt... Ik hou me daar iig stevig aan vast....
Ik woog 70 kg voor mijn zwangerschappen. Ben zelf bijna 1.80 dus een mooi gewicht voor mij. Nu weeg ik 85 kg want ben van bijde zwangerschappen hiervoor bijna niets kwijtgeraakt. Ik kwam 7 kilo aan bij mijn dochter en 9 kilo van me zoontje. Ik ben voornamlijk aangekomen bij m'n buik. En geloof me...dat is ook wel te zien. Als ik me buik uithoud dan zal je zeggen dat ik een drieling verwacht Ik ga me echt gek trainen straks want ik wil al die extra kilo's nu wel is kwijt
Nou of ik extreem veel vocht vast houd weet ik niet maar als je mijn voeten, enkels en knieen ziet..is het echt super dik..en ik weet toch echt zeker dat dit geen vet is..anders zouden mijn gezicht en armen etc. ook wel super opgezwollen zijn (van het vele eten en aankomen) Noura, je hebt wel een prachtig figuurtje hehe..geen brede heupen van jezelf en een klein kontje.. Ik had al een flinke bips..(holle rug) waar je met veel sporten best een bips a la jennifer lopez van kunt maken...(lees: ALS je sport ik ben niet echt een van de sportiefste) hehe..maar nu is ie toch nog een stukje forser geworden..en mijn bovenbenen zijn echt huge geworden.. Ik hoop echt van harte dat het er af gaat..want ik raak er echt gefrustreerd van.. Ik heb wel altijd een super smalle taile gehad..en een super strakke buik..ik vind het niet erg als mijn buikje wellicht iets slapper overblijft ofzo..maar die billen en die benen wil ik echt gewoon weg hebben!!!!
Als ik veel aankom dan ga ik straks na de bevalling (en als ik geen borstvoeding meer geef) gewoon weer even het dieet van Sonja Bakker volgen...dit deed ik ook voordat ik zwanger werd en was daar toen al zo´n 9 kilo kwijtgeraakt...scheelt dus dat ik al een soort van voorsprong heb voor mezelf
Ja het punt is dus met borstvoeding dat je niet mag dieten..maarja daar ben ik het ook niet helemaal mee eens..want wat is dieten..dieten is niet jezelf uithonger..gewoon zorgen dat je goed eet maar niet gaan snoepen en veel water drinken..dus ik zie absoluut het punt niet van dieten tijdens de borstvoeding.. Er zijn ook zat moslim vrouwen die vasten tijdens de borstvoeding..en dat gaat gewoon goed.. Het punt is dat ik waarschijnlijk echt moet sporten..en daar heb ik niet echt de mogelijkheid voor hier denk ik... Zodra we wat centjes hebben gaan we een fitnes apparaat aanschaffen..