Waar hebben jullie uitvaartverzekering?

Discussion in 'De lounge' started by Lara78, Oct 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Waar hebben jullie een uitvaartverzekering en waarom daar? En voor hoeveel zijn jullie verzekerd en wat betalen jullie per maand aan premie?

Ik heb via gunstigverzekerd.nl al eea opgezocht en Monuta en Ardanta zijn de goedkoopste maar deze bedrijven ken ik helemaal niet. Ik neig om naar Dela te gaan omdat ik dit bedrijf 'ken' maar ja, misschien is dat alleen we van de reclame....

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    van huis uit Yarden en mijn man van huis uit Dela.
    ONze dochter staat bij mij op bij Yarden dus. Gewoon omdat het makkelijk is.

JE moet goed opletten of je bij de verzekering een bedrag uitgekeert krijgt bij het overlijden, of dat ze alles voor je regelen.
    HEt is maar net wat je wilt. Maar dat maakt een groot verschil.
    WIj hebben gekozen voor verzekeringen die alles regelen voor je.

3. Cupcake

Cupcake Bekend lid

Aug 27, 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zaten bij monuta. Omdat we teveel betaalden aan premie's zijn we overgestapt naar klaverblad!

Wij hebben dit laten regelen door onze financieel adviseur!

Bij monuta betaalden wij in totaal 36,70 en nu bij klaverblad 26,34.
    Met precies dezelfde clausule!

Goed nakijken dus!

4. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    Wij zijn wel verzekerd bij Dela, als er iets gebeurt wordt alles voor je geregeld. Vinden wij prettig. Wij betalen 27 euro per maand.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Een uitvaartverzekering is eigenlijk geldklopperij.
    Als je een eigen huis hebt, en er overkomt een van beiden iets, is het huis vrij, en heb je genoeg geld om een begrafenis/crematie te betalen.
    Meestal is het met een verzekering ook dat je recht hebt op een standaard kist, niks speciaals want dat kost allemaal extra.
    Zijn we achter gekomen met de begrafenis van m'n vader.
    Hij had ook een verzekering.Maar hij wilde gecremeerd worden, maar wij wilden dat de urn op de begraafplaats kwam, zodat we wel een plekje hadden om naar toe te gaan, dit hebben we gewoon betaald van het geld wat er over bleef.
    Meestal loopt toch alles anders....

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Huh? Ik snap het niet hoor Mensi. Als een van beiden iets overkomt dan is het huis toch niet vrij?

7. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    Wij zitten beide bij Monuta, deze verzekeringen rond ons 18e levensjaar al afgesloten dus we betalen bijna geen premie (beide is van 6 euro per maand geloof ik).

Ik hoor wel eens dat het niet echt nodig is, dat je er zelf ook prima voor kunt sparen. Reken maar eens uit wat het je alleen aan premie al kost mocht je bijvoorbeeld op je 80e komen te overlijden.
    6x12x62 en kijk dan maar eens wat je uitgekeerd krijgt van de verzekering......

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij zitten bij Ardanta, dit was voorheen van Stad Rotterdam/Fortis. Prima maatschappij en wij betalen ook iets van 3,5 euro per maand.

9. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Wij zitten alle drie bij Dela. Voor demi hoeven wij niet te betalen. Samen betalen wij ongeveer 50 euro per 6 maanden.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij ons is het huis niet vrij hoor als 1 komt te overlijden. Het geld wat wij dan krijgen gaat namelijk in het huis, waardoor ik of hij dan nog 200 euro hypotheek moet betalen. Tis niet zo dat ik dan 2,5 ton krijg om vrij te besteden.
    Ik zit bij Monuta geloof ik, ik betaal 9 euro per maand voor mij en Sterre en er wordt 10000 euro uitgekeerd als ik overlijd. Ik denk dat mijn man dan nog wel wat bij moet leggen, ligt eraan hoe hij het hebben wil he :) Ik heb geen eisen, als ze mij in een triplex kistje stoppen, prima ;)

11. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb mijn uitvaart via de hema afgesloten, scheen 1 van de goedkoopste te zijn...
    Betaal volgens mij 3 zoveel in de maand...

12. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Vorige maand zijn we net overgestapt van Dela naar Monuta...scheelde ons even €12,- per maand aan premie.
    We hebben ons nu voor precies hetzelfde laten verzekeren

13. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Voor welke bedragen zijn jullie dan verzekerd bij deze lage premies?

Ik betaal een stuk meer, maar wij zijn dan ook alledrie voor 11.000 euro verzekerd, aangezien hier begraven superduur is in de gemeente.

Mensi, ik vind het geen onzin hoor, zo'n verzekering.
    Als mijn man overlijdt, dan is ons huis inderdaad grotendeels vrij, maar ik kan moeilijk mijn huis gaan verkopen om de begrafenis te betalen...
    Van dat stuk steen (huis :D) kan ik nog geen brood kopen...
    Je moet al een aardige spaarrekening hebben om een begrafenis te kunnen betalen.

14. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Wij waren bij Dela verzekerd, maar dan heb je de standaard dingen. Er komt dan dus nog heel veel geld bij wat je zelf moet betalen. Dit weet ik uit ervaring toen me zwager overleed.
    Wij zijn toen overgestapt naar Monuta. We zijn nu per persoon verzekerd voor 10.000 euro, moeten wel zelf een begravenisondernemer regelen, maar voor die 10.000 euro kunnen we alles regelen. Wat er van dit bedrag overblijft krijg je uitgekeerd. We betalen voor 2 volwassenen per maand 32,50 euro!

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

In veel CAO's is opgenomen dat bij overlijden van die persoon, een paar maanden salaris vrij komt waarmee een groot gedeelte van de begrafenis kan worden betaald. Dat weten veel mensen volgens mij niet. Mijn man heeft het in ieder geval in zijn CAO staan.

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    nou 2 mnd salaris is hier geen 10.000 euro hoor niet bij mn man maar al helemaal niet van mij, dus als je het niet erg vindt, ben ik gewoon verzekerd.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nou nou, moet dat nou zo?

18. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Sorry maar hier bwn ik het dus helemaal niet mee eens. Het huis komt alleen helemaal vrij als je beide overlijd, en als er iets met je kinderen gebeurd komt er helemaal niets vrij. Hoe moet je het dan betalen?

Het gaat er ook om (bij ons tenminste) dat als er iets met 1 van ons gebeurd dan blijft de rest van het gezin in complete verdriet achter. Dan staat je hoofd echt niet naar regelen van een begrafenis, dat doet dan de Dela (of een andere uitvaartcentrum) voor je. Zo heb je zelf met je gezin de tijd voor je verdriet ipv alles te regelen.

Wij hebben de Dela en betalen 18 euro per maand voor een gezinspolis.

19. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    wij hebben een levensverzekering en daarbij sparen wij zelf voor een begrafenis of wat er bij komt kijken..

zo gaat er ook geen geld naar een uitvaart bedrijf en blijft het geld onder onze toezicht

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ conny75: het regelen van een begrafenis werkt vaak therapeutisch hoor. Het is helemaal niet slecht om daarmee bezig te zijn. En regelen zij ook de gastenlijst, rouwkaarten, speeches, muziek, etc. voor je? Nee toch? Daarbij zijn er meestal zat mensen die je willen helpen. Nee, ik vind het zonde van mijn geld om daar een verzekering voor af te sluiten.

Ik kan begrijpen dat als mensen nul euro op een spaarrekening hebben, zo'n verzekering moeten afsluiten omdat ze anders straks een lening moeten afsluiten. Maar verder... ze verdienen op die verzekering hoor. En hoe kan dat nou, als iedereen met zo'n verzekering uiteindelijk komt te overlijden? Het is 1 van de verzekeringen die een goede financieel adviseur over het algemeen juist afraadt. Je kunt vaak beter het geld wat je daarvoor kwijt bent op een spaarrekening zetten.

Share This Page