ik zit door ziekte helaas thuis (kan niet meer werken) ik heb altijd gewerkt, of ik was druk aan het paardrijden of met de honden, maar dat gaat gewoon niet. (24 uur per dag pijn in de handen en armen, krachtsverlies etc etc) nu zit ik me dus weer te vervelen, ben het zat. ik zoek iets een hobby ofzo. iedergeval iets om niet gek te worden. maar ben wel lastig hoor. ik wil niet iets wat op de computer moet gebeuren, dat hou ik niet lang vol, ook niet iets waarbij je veel fijne motoriek moet gebruiken, dat lukt niet, in de tuin werken lukt ook niet = te zwaar. (ik kan dus niet veel:x) wie heeft tips ideeen. (autorijden wil trouwens ook niet goed en fietsen gaat ook niet goed)
Pfoe... dat zal niet meevallen als je altijd actief bent geweest zeg... Waar liggen je interessen ? Je zei dat je liever niets met de computer doet... maar is een Wii misschien een idee ? Je kunt daar heel veel spelletjes op doen die variëren van actief tot rustig. Of misschien heb je talenten of kennis die je wilt delen met anderen en kun je workshops gaan geven in het één of ander ? Dan heb je meteen gezellig contact met anderen en hoef je zelf niet zoveel te doen, alleen uitleggen en misschien voorbeelden geven. Zoiets ? Schilderen ? Van die mooie grote doeken en dan met Acrylverf en modelleerpasta enzo. Kun je lekker abstract tekeer gaan, of subtiele landschapjes schilderen
talent hahaha , nee sorry totaal niet. schilderen kan ik ook niet, tekenen ook niet. (sorry ben niet zo creabea) mijn dochter schildert waarschijnlijk mooier hihihihihi een wii, heb ik wel aan zitten denken, maar wil je een beetje leuk setje hebben ben je zo paar honderd euro verder, nu hebben we wel een psp2, alleen heb ik altijd ruzie met dat ding. alleen buzz spelletjes lukt mij. naaien kan niet dat is een te fijne motoriek. series kijken, ben de tv nu wel erg zat. boeken lezen, lukt helaas ook niet goed(concentratie) ik zou niet weten wat voor cursus, erg he, haha voel me nu net zon zeur(en ben nog niet eens 30) Ik heb zelf ook al zitten kijken en bedenken wat ik nu leuk vind om te doen, maar wat ik leuk vind lukt helaas niet met mijn armen, en als ik het wel doe (ja afentoe erg koppig en dwars) dan kan ik de volgende dag mijn dochter niet verzorgen=lastig. heb ik laats wel een curcus taarten maken gedaan, alleen daar hebben we weer een probleem het fondant of marsepijn uitrollen, en om nu elke week een taart te maken, dure grap en niet zo goed voor de lijn hahahaha houtbewerken vind ik ook leuk, maar ook dat wil niet (schuuren en boren) (erg he lijk me oma wel met zeuren)
oja abstract schilderen, 1 doek blauw en 1 doek rood en een doek groen . nee schilderen laat ik wel aan mijn vader over, die kan dat heel veel beter
ik denk ook even met je mee, maar vind het lastig hoor. Ik dacht in eerste instantie aan digitaal, maar ja gaf al aan dat dat niet gaat. en live scrappen, dus gewoon met papier en schaar???
scrappen ben ik niet goed in, ben helaas niet meer zo creabea als vroeger (veel dingen met filigraan gedaan)
Ik ga een italiaanse kookcursus doen ... Het is wat anders dan taarten maken maar vind het zelf wel leuk. Enneeeum ... Oude (kleine) meubeltjes, spiegeltjes, lampjes etc. goedkoop van mp scoren en het leuk opknappen en dan weer op mp verkopen. Heb ik ook een tijdje gedaan en het liep best leuk. Maar dan moet je natuurlijk wel vervoer enzo hebben om het op te halen. En je moet het natuurlijk leuk vinden. Daar hoef je niet eens zo creatief voor te zijn maar natuurlijk wel wat zien in oude rommel waar je wat van kan maken...
Breien? had nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden , vond echt oma's ding ,maar nu ben lekker bezig ,even leren dan leuke dingetjes maken , haarbanden en tasjes verder moet ik nog oefenen haha maar ik vind het echt heel gezellig iets om te doen maar misschien is dat ook fijn motoriek ,ik weet het ook niet verder hellas
taal curcus is idd wel iets, mijn duits is erg slecht, dat kan ik idd wel eens gaan bekijken, voedingsleer, weet ik niet, zal er eens over denken, maar taalcurcus is wel een goed idee
sjonge wat moeilijk, als je niet crea bent, geen fijne dingen kan doen, geen zware dingen kan doen, computeren niet lang volhoudt en het huis verlaten ook lastig is. zal niet meevallen met een ukkie thuis dan? misschien is het een idee om vrijwilligerswerk te gaan doen? bij de kindertelefoon bijvoorbeeld? (als dat vanuit huis kan - geen idee)
het is idd lastig en soms heel frustrerend(vooral als je altijd gewerkt heb al vanaf dat ik 12 ben=folders en 14 in de winkels, en laatste 5 jaar eigen zaak=hondentrimsalon) ik vind fotograferen geweldig, altijd veel gedaan, sinds kort weer echt opgepakt, alleen het bewerken en uitzoeken op de computer lukt niet echt, net als foto`s inplakken.
Zou het toch niet iets zijn om te gaan scrappen. Je kunt het zo ingewikkeld (qua fijne motoriek) maken als je zelf wilt. Je hebt dan gelijk een doel voor het fotograferen. Jouw dochter zal later vast heel blij met zijn met een scrapboek van haar eerste jaar.