Hobby-fotografen tips en trucs #2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaZH, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik krijg er de kriebels van, ik haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat spinnen brrrrrrr

maar wel heel mooi gedaan :)

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
  3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    bedankt voor je pb :)

en bedankt voor je compliment hihi
    zou het ook zeker voor mezelf willen blijven doen, ach misschien is het nog wel een idee om het te combineren ofzo, ben ik in elk geval wel met mijn passie bezig ;) haha

bewerking doe je dan ook niet zelf van die supermarktfoto's, doen weer anderen die op kantoor zitten ;)
    weet ook niet precies hoe het werkt, maar ga denk ik toch maar eens informeren...

we gaan in de woonkamer nog wel een muur ook aanpakken zodat die ook gebruikt kan worden voor fotoshoots bij ons thuis, dan kunnen de mensen kiezen wat ze willen.

voor degenen die er idd hun werk van hebben gemaakt;
    maken jullie (veel) reclame? flyers/google/beurzen/etc etc

ik zou echt niet weten hoe ik het aan zou moeten pakken haha, echt een leek....
    mn boekhouding bijhouden zou ik daarentegen geen problemen mee hebben :D:)

4. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag gedaan! :)

Ik heb natuurlijk mijn google adwords.. Daarnaast hang ik in supermarkten wel eens kortingskaartjes op en ik heb op de open dag bij een ziekenhuis gestaan waar ik mensen een flyer heb meegegeven met een kortingsprijs.
    Ook heb ik die flyers extra laten afdrukken (zijn zwanger en newborn flyers) voor verloskundige en ander geraleteerde praktijken. Alleen daar moet ik nog contracten voor opmaken :).
    Op eem beurs heb ik nog niet gestaan, lijkt me wel erg leuk.

Voor degene die nog interesse hadden.. Mijn facebook pagina
    https://www.facebook.com/fotografiemarieke

5. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik denk inderdaad dat de beperking van je creatieve vrijheid op een gegeven moment gaat wringen, maar misschien valt het ook wel heel erg mee.

Voor mij is de vrijheid om te doen wat en wanneer ik het wil juist de reden waarom het werkt voor mij. Als ik een keer wil experimenteren of een nieuwe bewerking wil proberen is er niemand die mij tegenhoudt :D

Het is niet mijn brood. Ik werk fulltime voor een baas en dit doe ik er écht bij omdat ik het leuk vind en zo mijn hobby steeds meer uit kan breiden. Hierdoor maak ik eigenlijk ook zo weinig mogelijk reclame (heb wel een grote doos materiaal staan), want ik kan de vraag niet aan.... Ik zit tot begin juni al vol en ben nu dus ook "nee" aan het verkopen op aanvragen. Zou het lullig vinden om reclame te maken om vervolgens te moeten zeggen, sorry "zit vol" :) (doe maximaal 2 shoots per week).

Mond op mond reclame levert wel het meeste op merk ik wel!

6. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mond op mond is inderdaad de beste reclame.. En het mooiste compliment.
    Ik ben trouwens met facebook acties begonnen om wat bekendheid te krijgen.

Net weer een shoot gedaan met mijn kleine meisje. Die is er echt gek op, niet normaal.. Kwaad dat ze was toen we stopte. Wel leuk geworden denk. Ik zal ze binnenkort laten zien :)

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik heb dinsdag dan weer een shoot gedaan, heeeeeerlijk :) zat helemaal in m'n element :)
    en ik had 's avonds alvast 1 foto bewerkt en doorgestuurd als voorproefje.
    krijg ik vanmorgen een berichtje dat de verloskundigenpraktijk wel een foto en kaartjes op wil hangen/neer wil zetten, ze waren erg enthousiast over de foto :):):)

hihi, vraag me gelijk af 'zou het dan misschien toch mogelijk zijn...?'

vanavond maar eens het onderwerp aansnijden bij mn wederhelft, om het anders in elk geval voorlopig nog naast m'n baan te doen.

ben dan weer zo bang/onzeker/etc. dat ik ga nadenken over vragen als....'wat als je het na 10 jaar zat bent...dan kom je gewoon niet gauw in een ander vakgebied weer aan de gang'...

eerst maar eens weer nieuwe visitekaartjes ontwerpen, en contact opnemen met die verloskundigenpraktijk kan altijd. eerst maar zien of en hoeveel werk daar uit vloeit ;)

ik ben gewoon een muts :D altijd maar twijfelen ;)

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    nog wel ook met een collega erover gehad trouwens vandaag, die juicht het alleen maar toe om het dan in elk geval te proberen naast huidige baan, om daar mee te beginnen zeg maar ;)

het viel haar zo op dat als ik over mn baan en opleiding praatte ze weinig in mijn gezicht zag, terwijl als ik het over de fotografie had (of zij het woord maar liet vallen) ik gelijk begon te stralen...

en als je dan toch al doodongelukkig bent op je werk, dan ga je alleen maar meer twijfelen ;)

9. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Klinkt een beetje alsof je de spreekwoordelijke "knoop" voor jezelf al een beetje doorgehakt hebt (gefeliciteerd?) :D. Leuk!!!
    En als je ermee start om het naast je huidige baan te doen, heb je eigenlijk niets te verliezen. Investeren kan ook stapje voor stapje, wat nodig is.

10. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Omdat bewegende objecten nog té lastig zijn :D
    Druppels op een veertje met mijn nieuwe macrolensje:

11. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook niet niks natuurlijk... Maar als je het besluit te doen weet ik zeker dat het je gaat lukken. Je hebt de enthousiasme en de kundigheid. Komt vast helemaal goed. En wat Maloutje zegt, je kan altijd eerst beginnen met het naast je werk te doen. Zo ben ik zelf ook begonnen om nog iets achter de hand te hebben.

Ik ben nu wel erg nieuwsgierig geworden naar die zwangerschapsfoto :D

@ Maloutje, wat mooi en helder. Ik zit gelijk zelf even te orienteren voor een macro lensje.. gewoon even voor de leuk.:D

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Wat leuk allemaal nieuwe mensen op Fb :)

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam

Wat een leuke foto van jullie tweetjes! (Je avatar haha)

Maloutje, mooi die druppels!

Ja naast mn baan is zeker een optie, maar als ik dat nu allemaal ga doen dan kan ik daar in september weer mee stoppen omdat ik er dan ff geen tijd voor heb......
    Dus denk meest verstandige beslissing: 1,5 jaar doorbijten, opleiding doen, diploma halen, nieuwe baan zoeken en na t schooljaar serieus beginnen met de fotografie naast mn werk.
    Intussen portfolio verder opbouwen.....

Maaaaaar eigenlijk wil ik me storten op de fotografie :)

Aaaarrgghhh ik word gek ;) zucht
    Nou ik ga er in elk geval eens over nadenken en alles op een rijtje zetten...
    Aanmelden voor opleiding hoeft pas in augustus eigenlijk, dus kan ook nu kaartjes achterlaten bij die vk, en zien wat ervan komt...?

Zal even vragen of ik die foto mag plaatsen

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Toestemming ;)

Hierbij de foto, waar ik overigens ook best wel heel trots op ben :)

15. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto. Hoe heb je het licht gedaan? Natuurlijk?

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Natuurlijk licht en mn daglichtlamp op de grond gelegd :)

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

mooi gedaan. leuk voorbeeld waarbij een lamp van onder wel goed werkt.

18. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Inderdaad mooi met licht van onderen!

19. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Papaver in de tuin:

20. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    En afgelopen week nog wat foto's van mijn dochtertje buiten gemaakt om een locatie voor een buitenshoot te "testen":

Deel Deze Pagina