Hobby-fotografen tips en trucs #2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaZH, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ toekomstigemam,

Ik vind de belichting niet erg mooi. Ik weet niet of dit ligt aan een bewerking die je er overheen hebt gegooit of dat je de lens te ver hebt opengezet..

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @toekomstigemam, zelfde mbt belichting. het is net ff stuk te fel.

@camera, aan de d5100 val je zeker geen buil, heb zelf de d5000 gehad en is een hele fijne camera.
    kijk alleen wel goed wat je ermee wilt doen en hoe je m gebruikt ;)
    anders kom je dus misschien ook gewoon al goed uit de voeten met de D3000/3100/3200 serie

om mee te beginnen zeker een goede lens, maar als je bijv veel portretten schiet overweeg dan eens om een 50mm f1.8 (vast brandpunt) aan te schaffen. er zit echt zoveel kwaliteitsverschil tussen, en zo heel duur is ie niet ;)

3. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Zal straks de origineel een laten zien

4. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    dt is de originele had rechts iets moeten ophangen oid voor het weerkaatsen van licht

5. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
  6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Wat voor licht heb je gebruikt toekomstige mam?

7. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
  8. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Het raam. Ik heb niks anders nog wil me eerst meer verdiepen in portretfotografie en misschien later nog wat aanschaffen. Las ergens dat het met bouwlampen ook kan misschien wil ik dat eens proberen als begin. Maar eerst na deze cursus online een cursus fotobewerking.

9. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind die eerste van je onbewerkte al veeeeeeeel mooier.
    Bij die tweede had je iso wat lager gemogen, of je sluiterstijd sneller, of je diafragma lager. ;)

Wat betrekking tot de lichtinval, zolang het niet uitbijt en het contrast niet te hoog wordt ben ik wel fan van zijwaarts licht. Het hoeft niet overal even gelijk te zijn natuurlijk

10. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Vindt zelf zijn gezicht niet natuurlijk qua kleur

11. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan je veranderen door,wat met het witbalams te schuiven. Of zijn ze niet in raw geschoten?

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik zou sowieso het kindje naar het licht toe laten kijken!
    Dan krijg je al een veeeeel mooiere belichting!

Kijk maar eens naar de helderheid vd ogen als je een kind naar het raam laat kijken!

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Mss kan je het hier een beetje op zien....
    Nu ff weinig andere foto's bij de hand

14. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Zijn in raw gemaakt idd ga proberen morgen weer wat fotos te maken van hem maar ook van mn oppaskindjes als we tijd hebben haha

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    wat voor gordijnen heb je toekomstige mam?
    vaak wil het wel helpen als je bijv. vitrage hebt/andere gordijnen die wel gewoon genoeg licht doorlaten om die dicht te doen.
    dan heb je wel gewoon licht, maar ipv een harde (te felle) belichting zoals nu krijg je een mooi zacht (diffuus) licht. dan heb je dus niet van die uitgebeten plekken zonder detail.

ogen worden idd helderder wanneer ze direct in het licht kijken, maar juist afwisseling kan zo leuk zijn.

ik vind zelf licht van de zijkant een hoop toevoegen aan een foto. vind de foto dan een stuk spannender worden dan wanneer het licht altijd van de voorkant komt ;)

verder is idd e.e.a. op te vangen met je instellingen zoals mamazh al aangegeven heeft :)

16. toekomstigemam

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Bedankt dames ik heb deze fotos boven gemaakt en daar hebben we alleen rolgordijnen. Beneden hebben we wel een witte muur maar met glitters. Boven heb ik vier laten aan elkaar gemaakt en een lap stof om gespannen. Deze krijg ik helaas niet naar beneden. Zal het beneden eens proberen met die witte muur en de gordijnen dicht

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

Idd daar ben ik het wel mee eens. Anders moet je al gaan inflitsen

18. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja, Imensa.... mooi!!

Ik vind 1 kant naar het raam niet mooi..... maar goed, ieder zijn ding ;)

Ik vind het niet mooi of spannend dat 1 kant heel licht is en 1 kant heel donker.

19. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hallo dames...
    Hier een zeer beginneling ;)
    Ik wil graag een spiegelreflex camera kopen, maar weet helemaal niet waar ik op moet letten..hebben jullie tips voor mij waar ik op moet letten of welke juist goed is of niet?.

Oja en het is gewoon bedoeld als hobby, niet als Beroepsmatig gebruik

20. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat wil je er mee fotograferen? Als ik jou was zou ik dan voor de Nikon d3100 of 3200 gaan of de Canon eos ??? Gewoon de simpelste versie van 1 van die twee merken, kan eigenlijk niet fout gaan. Soms heb je van die acties dat je ook nog een grotere zoomlens erbij krijgt mocht je bijv schapen van een afstand wil fotograferen ;)

Deel Deze Pagina