ik hou wel van beetje spelen met het licht. vlakke verlichting is niet zo mijn ding. fotos die ik net poste komt het licht (raam) ook van de zijkant
Hihi , bedankt voor de tip..ja moet niet te ingewikkeld worden , gewoon voor de leuke dagelijkse dingen en omgeving
Ga je op de autostand fotograferen of wil je je er wel iets meer in verdiepen? Wanneer je alleen de autostand gebruikt vind ik het 1 zonde van de camera en 2 zonde van je geld. Koop dan een grote compact (zo'n superzoom ding), die maakt dan ook al heel leuke plaatjes Maar dat is mijn mening @licht, juist het spelen met licht en schaduwen maken een foto interessant of spannend om naar te kijken, een foto zonder schaduwen en weinig contrast zal mij doorgaans weinig kunnen boeien maar idd ieder zn ding
Imense , ik vind ze super mooi ! Jullie hebben mij een tijdje terug geholpen met het vinden naar een juiste camera, het is nog niet helemaal gelukt maar ik heb wel een camera van mijn moeder geleend die heeft een super mooie Canon 1000D
dan is een instapmodel zeker geen foute keuze, maar wat minstens (of meer) zo belangrijk is is de handligging. ga naar de mediamarkt en hou ze vast voor advies hoef je daar doorgaans niet te zijn, maar de camera's staan wel uitgestald dus kan je ze oppakken en voelen hoe hij in je hand ligt, en of je hem prettig vind wanneer je door de zoeker staart enzo mijn 1e spiegelreflex was daarom een Nikon D5000 en geen D3000 omdat ik de D3000 net niet lekker in mn hand vond liggen. vergelijk dan wel een beetje de instapmodelletjes en niet de echte professionele haha, dat is weer een heel verschil namelijk tussen canon en nikon zit kwalitatief geen verschil, nikon is net iets beter in de ruisonderdrukking bij hoge iso waarden, dus als je veel in donkere omstandigheden fotografeert en het liefst zonder flits dan is dat wel iets om in je overweging mee te kunnen nemen. edit: sony heb ik geen idee hoe die zit met de ruisonderdrukking, voordeel van sony is dat de beeldstabilisatie al in de body zit, waardoor je dit niet in je objectieven nodig hebt (en die dus goedkoper zijn in aanschaf). en nog een tip; let goed op of er een scherpstelmotor in de body zit, indien dit niet zo is zal die in je objectief moeten zitten om gebruik te kunnen maken van de autofocus.
hij trekt me wel die foto, dat lichtspel, maar ik vind de schaduwen nog net een tikkeltje te donker waardoor je de ogen net niet helemaal lekker ziet. misschien is dit nog een beetje op te lichten?
Mijn klein mannetje is helemaal in de ban van fotografie. Hij kijkt te veel dora gheheh De tak is het statief trouwens
@Imensa ik vind zn ogen zo mooi ! leuke foto. @Miertje Mooie foto ! Ik heb eigenlijk nog nooit iets met zwart wit gedaan, moet ik ook eens proberen. Heb geprobeerd de schaduw te verminderen dan word hij zo
vind dit wel beter dan dat hele donkere, lastig omdat ik ze nu niet naast elkaar kan zien zonder hulpmiddelen op dit scherm lijken de kleuren ook nog goed te kloppen je zou eventueel los de ogen nog wat op kunnen lichten dat ze er wat meer uit springen, maar is geen noodzaak
Ja precies ik vind deze foto inderdaad mooier Zal nog eens proberen der oogjes wat op te lichten. Is er iemand hier bekend met een canon 450D met 18-15 kitlens?
zo is het me een beetje gelukt , weet niet hoe jij dat altijd doet ? ogen oplichten als dat nodig is ?
En deze had ik ook nog gemaakt, er zat nog een heel stuk achtergrond aan vast maar ik had van jullie 'geleerd' dat dat afleid dus heb ik dat eraf geknipt en de tweede foto is zonder het afknippen
Vol in de zon is doorgaans geen goed plan maar als je t wel doet kun je er wel voor zorgen dat ie niet overbelicht is zoals ie nu wel is. Kleiner diafragma gebruiken (groter getal), iso zo laag mogelijk bijv en een snelle sluiter Hier een beetje mee spelen en dan zie je vanzelf wanneer je t gewenste effect bereikt hebt Mbt ogen oplichten gebruik ik altijd dodge en burn
Dodge en burnen ken ik niet voor de ogen. Ik ga het een keer proberen. Wat ik doe is de layer kopieren en die smart sharpen Dan nog een layer adjustment door bij de curves de midtones op te lichten. Samen in een mapje, layer mask van maken. Ctrl i.. En klaar weet alleen niet of dat omslachtiger is..