En nog een, Hier vind ik het jammer dat er 1 bal voor haar oog zat en dat ik wat vingers mis. Was de enige mogelijkheid om snel te knippen want daarna was ze alweer op gestaan. Deze is wel met mijn vaders toestel genomen. Wat vinden jullie? Bekijk bijlage 277198
Thanks MrsNuke voor je mening. Ben nog veel aan het oefenen haha. Maar vind het wel super om te doen. Ze zijn alleen vaak zo vliegensvlug die kids
Nog een laatste Jong eendje. Paar maanden geleden gemaakt op een lekkere warme dag op de kinderboerderij. Jullie mening? Bekijk bijlage 277213
jammer van de afgehakte handjes en het afleidende spul rondom. Zou m zelf een beetje bijsnijden zodat alleen dr hoofdje erop staat, want ze kijkt wel schattig Bedankt voor je tips mrs nuke!
Mooie foto's Mrs Nuke. Ik vind de eerste van de auto het leukste. Is de foto voor de verjaardagsuitnodiging in de studio gemaakt? En heb je een grijs doek erachter of is het een witte?
het is niet in de studio gemaakt. gewoon op zijn slaapkamer. licht vanacht het raam. maar de muur is zilverachtig.. nog 2 foto's
Mooi MrsNuke! Vind vooral de eerste 2 spreken! En de foto voor zijn verjaardag is ook weer super! As always...
dank je wel! kaartje is ook klaar.. tekst verzonnen... dit is het geworden.. gewoon simpeltjes.. laat ze afdrukken en sturen maar
Leuk MrsNuke! Het stoort mij alleen dat de tekst te dicht bij je mannetje en er zelfs overheen komt! Misschien wat woorden schrappen?
Ik zou ook de lettergrootte iets kleiner maken of misschien een heel ander lettertype pakken zodat ie niet over je ventje heen komt! Is echt zonde!! Iemand nog meer feedback op mijn foto's??
Zal eens spieken of ik nog een woordje tussenuit kan halen op de onderste regel.. De rest stoort mij niet zo
Mmm, oké, omdat jezo aandringt, maar ik weet niet of je het leuk gaat vinden. Ik vind de eerste twee foto's niet goed en niet bijzonder. Ik zie zomaar een jongetje in zomaar een bos. Heel denigrerend 'familiealbum'-materiaal. Ik zal je uitleggen waarom: je hebt een leuk kind, maar voor mij is het zomaar een kind, de compositie, de belichting; er is niks bijzonders aan (voor jou wel, het is jouw kind, dat besef ik). En ze zijn technisch gewoon niet in orde; die uitgebeten plekken vind ik zeer zeer storend! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Je hebt nu een SLR met volop mogelijkheden die je wel moet benutten! Dus gooi die automatische belichting en scherstelling overboord en ga dat handmatig doen en maak de juiste instellingen! Pak gewoon je handleiding erbij en ga eerst oefenen op een paddestoel, die zijn niet zo beweeglijk! Dan krijg je even wat meer camerabeheersing. Zie dit als opbouwende kritiek. Het zou zonde zijn als je nu met je nieuwe SLR er niet uit haalt wat erin zit.
Dank je Nee serieus, ik heb ze niet voor niets geplaatst! Ik vond de eerste 2 foto's ook niet goed: flets en overbelicht ( de 2e) dus vandaar dat ik ze heb geplaatst om tips te horen wat ik anders had kunnen doen. Wat bedoel je precies met uitgebeten stukken?? Ik heb ze niet met de automatische stand gemaakt maar met de diafragma stand. Iso misschien te hoog? Dat vroeg ik me af? Vond het zelf erg lastig met het verschil in schaduw en felle zon en flikkering van het licht in het bos. Een bewegend kind maakt het dan nog extra uitdagend zullen we maar zeggen
Wondermama: mooie foto's! Die eerste: wauw, wat een prachtige ogen! Net niet helemaal scherp, maar hij is zo mooi dat je je daar niet aan stoort, ik niet althans. Die ogen leidden me teveel af! De tweede en derde foto zijn overbelicht, maar dat had je al prima hersteld. Zeer leuke composities met die jongens in die wieg! De pret bij de oudste spat er van af! Ja leuk hoor; word ik vrolijk van!
Oh gelukkig, ik wil je ook echt helpen hoor! Zachte heelmeesters maken stinkende wonden of zoiets. Bovendien ken ik je al een tijdje. Missschien is een halfautomaatprogamma, laat staan helemaal handmatig belichten nu nog even teveel gevraagd, zeker met bewegende kinderen. Ik denk dat de foto's beter waren geweest op A of P. Met uitgebeten bedoel ik op foto 1 de haren en op foto 2 de achtergrond. Foto 2 is soms moeilijk te vermijden met het lichtverschil in voor- en achtergrond. Dus dan kan je beter: of de foto niet maken of een ander standpunt kiezen. Je krijgt het met bewerken ook niet meer goed. Overbelichting krijg je alleen als er teveel licht op de sensor is gevallen. Groot diafragma, hoge iso, ik snap het wel. Waarom heb je gekozen voor een groot diafragma?? Het was een heldere dag en in het bos genoeg licht. Kan je me de exif even geven? Dus: diafragma, sluitertijd, iso en brandpuntsafstand? Die derde foto had ik nog niks van gezegd, maar die is wel goed belicht, geef daar de exif ook maar even van. Ik heb vorig jaa rond deze tijd ook foto's van mijn zoontje gemaakt. Precies hetzelfde licht! Gewoon goed kijken waar je het beste een foto kan maken. Op gegeven moment ging mijn zoontje tussen de paddenstoelen zitten, dus dan heb je als fotograaf de tijd om goed te kijken en handmatig een goede belichting te maken.
Ik heb ze allemaal op de A stand gemaakt, dat is toch diafragma voorkeuzestand?? Wat jij met uitgebeten bedoeld, noemde ik overbelicht. Daar stoorde ik me ook zo aan, maar zo zijn heel veel foto's geworden, dus vandaar dat ik ze heb geplaatst om te horen wat ik daaraan kan doen. Efix van foto 1: belichtingsprogramma: prioriteit lensopening Iso 1600 F5,6 brandpuntsafstand: 105 Foto 2: idem F4,2 brandpunt: 32 Foto 3 idem (oeps, vergeten iso naar beneden te doen, gelukkig niet zoveel last van gehad) f 5,6 brandpnt: 85