Sluitertijden?? Had je nou een Canon of Nikon? Bij Canon is A volautomaat en bij Nikon diafragmavoorkeuze.
Sluitertijden staan niet bij de efix erbij? Maar was allemaal heel hoog. Ik heb een Nikon. De volautomatische stand is erg irritant, want daarbij klapt de flits automatisch open en heb 1 foto gemaakt in het bos en daarbij werd de flits ook al in gezet.
Wat een leuke foto's weer allemaal! Volgende week gaan wij op vakantie en dan heb ik ook weer eens tijd om die kleine van mij op de foto te zetten. Heb er nu al zin in, bosrijke omgeving,misschien met een zonnetje erbij heerlijk
Ja, volautomaat is but. P is wel ok, dan blijft de flits ingeklapt. Als je heeeeeel veeeeeel manuele instellingen doet, gaat dat op gegeven momeng ook snel hoor, maar dat is een kwestie van meters maken. In je exif staat ook je sluitertijd. Die zou ik echt nog wel even willen weten. Maar stel: je had f5,6, 1/1000 en iso 1600. Die laatste had sowieso naar 800 gekund. Dan had je op 1/500 uitgekomen, dat is nog steeds snel genoeg voor een wandelend kind. Je had hem ook op 1600 kunnen laten staan en je diafragma wat dicht kunnen knijpen, dan was je ook op 1/500 uitgekomen. Ik ging 'vroeger' het bos in met pen en papier en maakte foto's met al die verschillende belichtingen. Nu met het digitale tijdperk, is het zoveel makkelijker geworden: je kan meteen controleren wat je doet! Je zou trouwens eens moeten leren kijken op je histogram; dan kan je meteen zien welke stukken overbelicht zijn.
Bij die waar mn zoontje helemaal op staat was de sluitertijd 1/640, die tweede met die stok in zn hand: 1/400 en die op de klimtouwen: 1/3200, maar was daar vergeten mn iso terug te zetten, we waren inmiddels uit het bos. Duidelijk je verhaal over de sluitertijd en isowaarde, leerzaam
ben nooit zo van zwart wit met kleuren detail. ook is je onder/achtergrond erg slordig je hebt zo te zien losse tafel en losse achtergrond gebruik had mooier geweest als het geheel was. links onderin had iets meer detail mogen hebben je krijgt nu bijna zweef effect.
Wauw MrsNuke. Marlijn: ik vind het wel een mooie foto van een super leuk kereltje , maar ik ben ook een leek nog.
Mrsnuke: echt heel mooi! Mooie kleuren, mooi helder en inderdaad net een spiegel. Geen enkele rimpeling van het water: knap gemaakt! Marlijn: leuk kereltje met een stoer bekkie! Ik vind alleen zn houding niet mooi, hij houdt net zn armen een beetje raar. Ook had ik wat meer van zn gezichtje willen zien, volgens mij heeft ie een leuk expressief gezicht?! Misschien had het mooier geweest als ie zn gezichtje had gedraaid of wat meer van voren gefotografeerd. Dat "zweef" effect vond ik ook een beetje...
In het begin zijn ze mega druk.. Even wachter gaan ze relax in hrt water hangen.. En heb geen rimpeltje.. naja minimaal
Marlijn ik vind de verhoudingen ook een beetje vreemd. Hij lijkt nu hele kleine beentjes te hebben. MrsNuke wat een gave foto!!
Wat vinden jullie van deze? Ik vond hem wat te donker, maar als ik m slechts 1% lichter maak in photoshop met schaduwen en hooglichten aanpassen, dan worden de kleuren meteen zo fel! Iemand tips voor andere tools misschien?