Zal eens kijken of ik die lightroom een beetje goedkoop ergens op de kop kan tikken Kopietje ofzo... die programmaatjes zijn zo duur!
Mooi! Wel knap dat ie dan toch steeds even wil poseren! Dat zal die van mij nooit doen mmmm, misschien voor een koekje
hehehe ik laat hem lekker zijn gang gaan... doe zo nu en dan idioot om hem aan het lachen te maken voor een koekje doet deze heel veel hihihi
Je afbeelding is inderdaad veel te donker. Ik hen je foto even door PS gehaald en ik kom dus op het volgende uit. Zie bijlage. Je kan beter niet te veel aan de hoog en schaduwlichten zitten, maar meer met de niveau's werken. Hiermee kan je het donkere uit je foto's halen, en lekker ophelderen zonder dat de kleuren heel erg fel worden.
wel beetje te licht denk ik zomaar.. zit op en tegen overbelichting aan. vind niet dat hij er beter van geworden is
Nu is hij overbelicht! Heel lelijk die uitgebeten plekken! Dit kan veel subtieler. Misschien kan MrsNuke er eens naar kijken?
Ik ben niet zo thuis in het werken met niveaus... maar deze versie vind ik niet mooi. De schaduwen zijn zwart en vind de kleuren veel licht!
jippie ik heb het eindelijk zover dat we de grote slaapkamer om gaan toveren naar een mini studio. ik ben eigenlijk meer van portret en bij kids heb je lang niet zoveel ruimte nodig als bij een volwassenen van 1.80 nu nog even kijken naar kleuren voor op de muur. wil graag dezelfde kleur op de muur als bij j op zijn kamer. en de andere wit denk ik. ik is helemaal blij zolang geld voor opzij gezet.. nu mag het eindelijk
Beter. Waar zogelukkig's advies al niet toe kan leiden. Alleen de achtergrond is nu te wit en op de voorgrond zit nog een beige veeg (dekentje?) in de weg. Misschien een leuk leerpuntje voor de anderen HOE je dit bewerkt hebt?
Inderdaad, zo ziet ze er een stuk fleuriger uit! En ben ook zeker benieuwd naar hoe je dat gedaan hebt, kan ik zeker van leren! Net als Druif ben ik zondag het bos in gegaan met de kinderen en uiteraard de camera. En ben tegen hetzelfde probleem aangelopen met de overbelichte luchten. Ik wil nog eens bewust proberen wat er met welke instellingen gebeurt, en hoe dit soort foto's wel goed (of beter) uit kunnen pakken, maar daar moet ik maar net even tijd voor hebben. Maar naar aanleiding van Zogelukkigs opmerking (wat heb je toch briljante ideeen deze week!) ben ik me eens wat gaan verdiepen in histogrammen... Begin het een beetje te snappen, maar ik heb een zo'n overbelichte-lucht-foto waarvan ik het histogram dan weer niet snap: Hier had ik dan juist een flinke piek aan de linkerkant verwacht, toch? (het is trouwens zomaar een willekeurige foto hoor...) Misschien is het behalve mooie foto's showen ook juist wel leuk om zo elke week/maand een onderwerp wat verder te "bestuderen"?
Heel toevallig was het al voor jou advies heb nu puur alleen licht vanandert voor de rest niet geshopt aan foto dat laat ik over aan druif zelf. het enigste wat er gedaan is is belichting iets omhoog gedaan in lightroom. +17 hooglichten helemaal naar beneden -100 thats it.
Gheghe! Ik vind het leuk om mensen met kleine handreikingen beter te laten fotograferen! Eerlijk gezegd snap ik het histogram bij die foto ook niet! Oké; er zitten procentueel meer donkere stukken in, maar die overbelichte lucht is 15% van de foto! Die piek, waar is die? Zit die niet helemaal rechts? Ik kan dat niet goed zien op m'n i-Pad.
Mooi hoor! Ik vind de witte achtergrond niet hinderlijk. Het beige " dekentje" is een leren bank waar ze op ligt. Vind het inderdaad wel jammer dat het t gezichtje beinvloedt.
Mja, dat dacht ik dus ook... Nou ja, iig geeft dat bevestiging dat ik het principe wel snap, haha! Nu nog zien of ik er ook echt wat mee KAN. @MrsNuke; en weet je wat het vergelijkbare is in PS? Heb even gekeken, maar 't klinkt niet hetzelfde iig...
Nou, dat de tijd voor nemen is wel een puntje ja... Met de kinderen is het lastig oefenen, die zitten geen seconde stil en gunnen me de tijd niet om te oefenen met een paddenstoel maar leuk vind ik het wel hoor! Ik leer hier ook onwijs veel van andermans feedback!