Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Leuke foto..maar idd op de rand iets bovenop scherp gesteld was mooier geweest.

@ RAW, heb het stukje gelezen. Laat ik eerst maar eens proberen wat mooiere plaatjes te schieten en goed met de Cam overweg kunnen. Positie etc etc. En zie dan wel verder.

2. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Met Adobe Bridge kan je raw files inderdaad bekijken en bewerken. Maar ik vind Bridge erg zwaar, thuis trekt mijn PC dat sowieso niet.

Ik heb een tijdje terug ook in raw geschoten maar kon mijn bestanden niet openen in Photoshop CS2. Weet niet waar het aan ligt, misschien een te oude versie.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

klopt probleem heb ik ook :D had het met 450d geen last van. nu met mijn nieuwe cam kan ik ook geen raw openen. maar de nieuwste ligt klaar om geinstaleerd te worden.
    voor nu doe ik inporteren in lr vervolgens bewerken (bijsnijden en eventueel licht aanpassen) ver volgens exporteren en dan openen in ps. ik heb zelf gezocht naar een oplossing en vond dit. zelf ga ik het niet doen omdat ik toch mijn comp ga herinstaleren.

Download de juiste versie van Camera Raw die jouw model camera ondersteunt. Dit kun je downloaden via de site van Adobe http://kb2.adobe.com/cps/407/kb407111.html. Let wel op dat je de juiste versie download die geschikt is voor jouw camera en jouw versie van Bridge en Photoshop. Het maakt niet uit waar je het opslaat, als je het maar wel snel kunt terugvinden. Het bureaublad is dan wel handig.

Daarna kopieer je het gedownloade bestand naar deze map: C:\Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS3\File Formats
    Misschien moet je alles even afsluiten en opnieuw opstarten, maar als het goed is, moet alles het dan doen.

4. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Thanks! ik hou het in gedachten.

5. LittleMonsters

Just hanging around....

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Cute, erg mooi.

7. LittleMonsters

geen dank... nog zwtjes gemaakt? mijn poging dubbel(zelf)portret staat een paar pagina's terug ;)

8. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Nee nog geen zwart wit foto gemaakt. Wel een mooie foto van mn zoon maar vond hem toch mooier in kleur :)

Ik had jou zelfportret gezien. Hij is erg mooi, je ziet er ook een stuk jonger uit als je lacht. Snap wel wat je bedoeld met 'het kan altijd beter'. Ik kan de foto nu even niet terug vinden maar even uit mijn hoofd. Je zoontje hangt een beetje en volgens mij had je linker wang (voor de kijkers) een beetje een rare, zware schaduw. Maar dan ben ik wel erg kritisch want hij straalt wel helemaal.

Ik heb trouwens een remote zonder snoertje gevonden die op mijn camera past. Die bestaat uit 2 delen waarbij een deel in mijn camera wordt geplugd en de ander is dan draadloos. Hoef ik ook geen nieuwe cam te kopen voorlopig.

9. LittleMonsters

komt hij nog hier of op je blog? en helemaal niet nieuwsgierig ofzo..

jij snapt hem meneer duwde lekker zijn wang tegen de mijne aan hahah..

dat is wel super! dan heb je echt veel meer ruimte om dingen te doen.. alleen zit je wel altijd beetje gebonden aan portret of iets zonder armen.. je kan ook nog altijd de remote weg proberen te werken... of je moet 2 sec aan zetten, knopje indrukken weg gooien en snel in positie gaan staan hahah...

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik laat het RAW verhaal ook even voor wat het is... te ingewikkeld qua downloaden van aparte dingen etc. Ben nog even aan het oriënteren op LR 3 en beter worden in het foto's maken, camera leren kennen etc, dan komt dat RAW misschien later wel :)

11. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Dit is hem

12. LittleMonsters

super leuk! lekker herfst kleurtjes! mooi mannetje. krullebol:D

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Sheann: heel mooi! Warme foto en knap mannetje!!

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Bedankt dames.

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @sheann, mooie foto!

@mrsnuke, heb je geflitst? (gezien de schittering), en welke bewerkingen heb je erop los gelaten? :):)

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mooi mannetje! Hij heeft wel een tropisch tintje.
    Hoe oud is hij?

17. LittleMonsters

nee niet geflitst doe ik nooit. natuurlijk licht.

bewerking.. niet veel bijzonders als anders.. beetje frisser gemaakt. beetje klooien in hue saturation. heb niet echt een zelfde ding aangezien je met natuurlijk licht altijd verschillend licht heb en dus niet zomaar een filter erover kan gooien bv bekijk het per foto.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mooie foto zeg! En wat een leuk kindje, gaaf die krullen!!

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hij bijna 3. En hij heeft inderdaad een tropisch tintje, hij is kwart antilliaans :)

Deel Deze Pagina