Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik zou niet zonder willen, ook gewoon in huis. De ingebouwde flitser heeft niet veel vermogen en je kan hem ook niet richten. Met een externe flitser kan je het licht bijvoorbeeld via het plafond bouncen, zodat je een wat zachter licht krijgt.

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Hier kan je het ook zien, ik hou van dat effect, vind ik echt gaaf. Alleen is de kwaliteit hier wel bagger zie ik, zelfs de kleuren zijn anders lijkt wel....[​IMG]

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

klopt hoor. ik zag laatst wel een grappig opzetstukje die je op je ingebouwde kon zetten zodat het een soort van softboxje werdt. best grappig en was geloof ik maar 10/20 euro. Pop-up Flash Bouncer heet het...

kleuren kunnen ook anders lijken door omgevingskleuren ;)

4. LittleMonsters

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ken het ja, heb zelf ook een set met allerlei verschillende opzetstukken. Leuk he?
    Het verschilt van site tot site, facebook is ook bagger! Eigenlijk zonde maar ja..

6. LittleMonsters

Ik zet foto's op website... Perfect en nooit last van gekke kleuren of ander gekkigheid. Kost me 25 euro per jaar..

Klopt op fb krijg je mega last van fotocompressie

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat is het effect van zo'n opzet stukje? krijg je dan minder harde schaduwen?? Maar houdt het t licht niet teveel tegen zal ik maar zeggen?

8. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
  9. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik heb sinds een paar maanden een flitsset van Falcon Eyes, ben er nog mee aan het spelen, maar vind het echt super!! Gebruik het nu in combinatie met een achtergrond systeem, heb er buiten nog geen gebruik van gemaakt.

Moet nog wel veel leren qua belichting merk ik wel na een aantal keer gebruiken :D

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    meiden, is er een manier om het onderwerp (/macro) nog scherper te stellen en eruit te laten springen op een compact camera?

(het paddestoeltje was/is ongeveer 0,5 cm)

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Musty: Enige wat ik deed met mn powershot was macrostand, zo dicht mogelijk erop en zo ver inzoomen als mogelijk...

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Compact kan ook goede macro's maken hoor. Ik had ook een PS en die had zelfs een supermacrostand, supermakkelijk.

Je foto's zijn overbelicht en helaas onscherp Musty. Al vind ik die tweede wel heel leuk. Je kan hem toch nog bewerken?

13. LittleMonsters

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @musty, helaas loop je met een compact camera al gauw tegen de beperkingen aan bij macro fotografie. natuurlijk kan je best leuke plaatjes schieten ermee, maar volgens mij de macro's die jij zou willen maken lukt dan echt niet. daar heb je wel een iets andere camera voor nodig...

@flitser, ik heb een opzetflitser en bevalt me echt heel erg goed! ik fotografeer altijd bij mensen thuis en dan is t zeker een handig hulpmiddel voor net dat beetje extra licht. ik flits trouwens wel altijd via t plafond/muur en met diffusor.
    ik heb m buiten helaas nog niet geprobeerd, nog geen gelegenheid voor gehad...

@maloutje, mag ik vragen waarom je voor de falcon eyes hebt gekozen en waar je alles precies voor gebruikt of wil gaan gebruiken? :)

15. LittleMonsters

gebruik deze flitsers ook.. hier meer om het feit omdat we toen wilden kijken of we het wel echt leuk vonden en het prijsje daar erg leuk is. voor een amateur is het meer als voldoende (in mijn ogen dan) hier best wel erg tevrede. de ruimte die ik heb is ook niet mega groot dus qua vermogen kom ik ook niet te kort (150watt)

16. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    2e foto erg leuk hoor!

Knap geprobeerd zo met dat paddestoeltje!

@bryan peterson, hahaha leuke filmpjes zeg! tis meteen duidelijk wat je moet doen.

@ atributen, ik begin er nog niet aan. Laat ik eerst maar eens goed met mijn cam overweg kunnen;).

@mrsnuke, Ik vind jou echt hele mooie foto's maken en heel goed:).
    *jaloers*:);)

Vind het met belichting ook nog erg moelijk..zit er vaak nog net naast. Of overbelicht of net weer onderbelicht;). Of net niet goed scherp daar waar je het wou hebben..ik heb voor mijn gevoel nog heeel veeel te leren..en dus te klikken:D.
    Ook met de compositie ben ik nog flink aan het klooien.

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik lees en hoor er zoveel wisselende verhalen over namelijk, dat ik even nieuwsgierig was :)
    heb er zelf ook wel eens naar gekeken namelijk ;)
    maar ga voorlopig geen studio apparatuur aanschaffen :D blijf t wel ff zo doen ;)

Deel Deze Pagina