Ik zou niet zonder willen, ook gewoon in huis. De ingebouwde flitser heeft niet veel vermogen en je kan hem ook niet richten. Met een externe flitser kan je het licht bijvoorbeeld via het plafond bouncen, zodat je een wat zachter licht krijgt.
Hier kan je het ook zien, ik hou van dat effect, vind ik echt gaaf. Alleen is de kwaliteit hier wel bagger zie ik, zelfs de kleuren zijn anders lijkt wel....
klopt hoor. ik zag laatst wel een grappig opzetstukje die je op je ingebouwde kon zetten zodat het een soort van softboxje werdt. best grappig en was geloof ik maar 10/20 euro. Pop-up Flash Bouncer heet het... kleuren kunnen ook anders lijken door omgevingskleuren
Ken het ja, heb zelf ook een set met allerlei verschillende opzetstukken. Leuk he? Het verschilt van site tot site, facebook is ook bagger! Eigenlijk zonde maar ja..
Ik zet foto's op website... Perfect en nooit last van gekke kleuren of ander gekkigheid. Kost me 25 euro per jaar.. Klopt op fb krijg je mega last van fotocompressie
Wat is het effect van zo'n opzet stukje? krijg je dan minder harde schaduwen?? Maar houdt het t licht niet teveel tegen zal ik maar zeggen?
Kennen jullie deze fotograaf, Bryan Peterson?? Hij is echt een comediant. En hij heeft ook goede tutorial filmpjes. Using a Reflector for Portraits: Ep 110: You Keep Shooting: Adorama Photography TV - YouTube Manual Exposure Ep 315: You Keep Shooting with Bryan Peterson: Adorama Photography TV - YouTube Taking Pictures after Sunset with Bryan Peterson - YouTube Shooting Reflections: Ep. 105: You Keep Shooting: Adorama Photography TV - YouTube Shooting A Strawberry in the Water-Creative Photography Ideas and Images with Bryan Peterson - YouTube
Ik heb sinds een paar maanden een flitsset van Falcon Eyes, ben er nog mee aan het spelen, maar vind het echt super!! Gebruik het nu in combinatie met een achtergrond systeem, heb er buiten nog geen gebruik van gemaakt. Moet nog wel veel leren qua belichting merk ik wel na een aantal keer gebruiken
meiden, is er een manier om het onderwerp (/macro) nog scherper te stellen en eruit te laten springen op een compact camera? (het paddestoeltje was/is ongeveer 0,5 cm)
Musty: Enige wat ik deed met mn powershot was macrostand, zo dicht mogelijk erop en zo ver inzoomen als mogelijk...
Compact kan ook goede macro's maken hoor. Ik had ook een PS en die had zelfs een supermacrostand, supermakkelijk. Je foto's zijn overbelicht en helaas onscherp Musty. Al vind ik die tweede wel heel leuk. Je kan hem toch nog bewerken?
vind het blaadje helemaal niet verkeerd erg leuk.. achtergrond is wat te licht maar volgens Bryan Peterson is dat geen ramp aangezien het blaadje het hooftonderwerp is Manual Exposure Ep 315: You Keep Shooting with Bryan Peterson: Adorama Photography TV - YouTube at 3:00 min
@musty, helaas loop je met een compact camera al gauw tegen de beperkingen aan bij macro fotografie. natuurlijk kan je best leuke plaatjes schieten ermee, maar volgens mij de macro's die jij zou willen maken lukt dan echt niet. daar heb je wel een iets andere camera voor nodig... @flitser, ik heb een opzetflitser en bevalt me echt heel erg goed! ik fotografeer altijd bij mensen thuis en dan is t zeker een handig hulpmiddel voor net dat beetje extra licht. ik flits trouwens wel altijd via t plafond/muur en met diffusor. ik heb m buiten helaas nog niet geprobeerd, nog geen gelegenheid voor gehad... @maloutje, mag ik vragen waarom je voor de falcon eyes hebt gekozen en waar je alles precies voor gebruikt of wil gaan gebruiken?
gebruik deze flitsers ook.. hier meer om het feit omdat we toen wilden kijken of we het wel echt leuk vonden en het prijsje daar erg leuk is. voor een amateur is het meer als voldoende (in mijn ogen dan) hier best wel erg tevrede. de ruimte die ik heb is ook niet mega groot dus qua vermogen kom ik ook niet te kort (150watt)
2e foto erg leuk hoor! Knap geprobeerd zo met dat paddestoeltje! @bryan peterson, hahaha leuke filmpjes zeg! tis meteen duidelijk wat je moet doen. @ atributen, ik begin er nog niet aan. Laat ik eerst maar eens goed met mijn cam overweg kunnen. @mrsnuke, Ik vind jou echt hele mooie foto's maken en heel goed. *jaloers* Vind het met belichting ook nog erg moelijk..zit er vaak nog net naast. Of overbelicht of net weer onderbelicht. Of net niet goed scherp daar waar je het wou hebben..ik heb voor mijn gevoel nog heeel veeel te leren..en dus te klikken. Ook met de compositie ben ik nog flink aan het klooien.
ik lees en hoor er zoveel wisselende verhalen over namelijk, dat ik even nieuwsgierig was heb er zelf ook wel eens naar gekeken namelijk maar ga voorlopig geen studio apparatuur aanschaffen blijf t wel ff zo doen