Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

we hebben ze nu zon 3/4 jaar ofzo.. nooit geen problemen gehad.. klopt het wel even af hehehe
    ja zo blijft het altijd... je moet af en toe ook beetje mazzel hebben.. de 1 rijd jaren zonder problemen in een vw de ander heeft constant problemen.. zo gaat dat toch met alles denk ik zomaar.

2. LittleMonsters

dank je wel. ik doe ook maar wat hoor ;)

3. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Inmiddels heb ik Elements aangeschaft. Is het in dit programma ook mogelijk om een selectie van bepaalde afmetingen uit de foto te halen? Dus dat ik een selectie van bijv. 5x5 cm uit de foto haal? En zo ja, hoe doe ik dit? Kom er niet uit...

Alvast bedankt!

4. LittleMonsters

Using the crop tool effectively in Photoshop/Elements - YouTube

5. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik heb voor dit setje gekozen, omdat het naar mijn mening een mooi setje is om mee te starten. Ik ben echt nog een beginneling, en wilde niet zoveel geld uitgeven (kan flink oplopen voor een flitsset).

Ik denk dat ik met dit setje voorlopig ook nog wel even vooruit kan.

Ik heb er 2 softboxen op zitten, en gebruik het nu vooral voor een witte papieren achtergrond om portretten te schieten. Dit stal ik dan allemaal uit in de woonkamer (totdat de zolder klaar is :D). Ik heb er ook "iets" bijgekocht waardoor mijn flitsers via radiogolven draadloos door mijn camera gestuurd worden, geen gedoe met kabels dus... Superhandig!

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @maloutje, doe je nu ook al fotoshoots? :)

7. LittleMonsters

portretje gemaakt. heb hem ook in kleur maar vond de zwart wit versie net even wat krachtiger overkomen.

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    sexy mr grey :):p

9. LittleMonsters

Ik heb gewoon mijn eigen grey hahaha

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @mrsnuke, mooie foto, maar ik vind misschien toch de schaduwen net iets te hard, vind de uitsnede verder perfect :) en hij is mooi scherp :)

11. LittleMonsters

in kleur is het een stuk minder... komt door contrast.. ik hou der wel van.. juist bij een man vind ik het wel gaaf... moet je niet van die zoetsappige zwartwit hebben..

12. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Bedankt voor het bedenken over de externe fliters, ga eens op zoek! Vind het toch wel erg interessant wat je er mee kan doen.

13. LittleMonsters

lekker zitten...

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    mrsnuke: vind die van je zoontje qua pose erg gaaf alleen de belichting lijkt iets te fel??
    Die van je man/vriend vind ik echt top gelukt, mooie uitsnede en in zwart/wit komt ie idd mooi krachtig over!

15. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Yep! :D

Maar wel onbetaald, om te oefenen... Heb laatst een oproepje op mijn facebook geplaatst dat ik een beetje wil gaan experimenteren, en een portfolio op wil bouwen. Naar aanleiding daarvan heb ik behalve mijn eigen meisje af en toe ook "kennissen" die ik fotografeer.

Erg leuk, maar vaak toch ook best wel lastig!

Hier een foto die ik een tijdje geleden gemaakt heb van het materiaal ;)

16. LittleMonsters

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/643972_365521283539480_607976411_n.jpg

hier heb je hem in het groot.. vind het wel mee vallen maar verhouding kloppen ook voor een meter meer uploadkwaliteit is niet zo geweldig hier

17. LittleMonsters

leuk zeg! heb je geen last van licht van buiten of maak je het donker in huis?

18. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik heb donkere gordijnen, die gooi ik meestal wel dicht.

Mooie foto's van je mannen!!

19. LittleMonsters

leuk hoor. heb je die 1.35?

ik ben bezig met mijn studiootje boven... niet mega groot 4 bij 4 zit te twijfelen of ik ook zon staand achtergrond systeem neem of dat ik het aan het plafon bevestig... scheeld toch weer ''troep'' op de grond.

20. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Dit is inderdaad de 1.35, maar als de hele reutemeteut naar zolder gaat (wordt ook verbouwd) dan ga ik ZEKER voor vast beugels aan de muur, en een maatje groter. Moet er echt te vaak nog witte randen aan fotoshoppen. Vooral kinderen blijven niet mooi in het midden van "het witte" zitten :D. Leuk dat je aan een studiootje begint!

Deel Deze Pagina