Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wauw!! Er zit veel moois tussen hoor! Vooral de baby/kinderfotografie en die in de buitenlucht spreken me erg aan!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Deze vind ik beter dan die vorige, die noemde ik overbelicht. dat was ie volgens mij niet officieel, maar misschien iets te flets ofzo? Deze heeft meer contrast!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gaaf hoor, zo schilderachtig! Met welke bewerking krijg je dit effect?

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

grappig want juist die andere heeft veel meer contrast:D

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Zal je zeggen dat ik niet eens meer precies weet wat ik heb gedaan! Ben meestal net zo lang aan het kloten tot het naar m'n zin is, en dat is steeds weer anders. Hier heb ik geloof ik wel texture lagen gebruikt, en ook blaadjes toegevoegd. Hij komt minder mooi over hier vind ik, maar ja, dat is logisch.

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik vind ze allemaal erg mooi!

alleen de laatste had naar mijn smaak toch net ietsje meer scherp gemogen ;)

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    zitten mooie foto's tussen! :)

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @lotuss, vind t erg bijzonder wat je doet :) t is niet altijd mijn smaak, maar vind t zeker verfrissend om eens te zien! en erg knap, petje af! :)

@mrsnuke, vind deze laatste foto van je mannetje ook fijner om naar te kijken :) nou heeft ie sowieso een heerlijk bekkie om naar te kijken :)

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hier nog even een foto van inmiddels weer een tijdje geleden,
    heb m af laten drukken op verzoek op 75x100cm, en hij hangt nu ingelijst op het kantoor van mn stiefpaps.

ben benieuwd welk gevoel of welke ideeen dit bij jullie oproept :)

10. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik vind het een prachtige foto!! :)

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind het standpunt leuk en ook de herhaling van die latjes in de brug.
    De lucht had van mij nog wel wat dramatischer (bewerkt?)mogen zijn, vind m nu wat te grauw en te donker. Krijg er een beetje een winterdepressie van :D

12. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant

13. LittleMonsters

#2513 LittleMonsters, 1 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2012
    rust..

hij staat wel iets scheef:) hij neigt beetj naar recht te vallen . en je hebt wat vervorming of was dat de bedoeling?

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik vind het een mooi beeld! Gaaf perspectief en positie, zo laag genomen. Wat vervorming vind ik juist altijd wel gaaf, leuk effect juist. Alles altijd volgens de regeltjes..nee..juist die kleine schoonheidsfoutjes, als je het al zo kan noemen, maken een beeld juist vaak anders dan anders.

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @wolken, helaas was de lucht niet zo dramatisch :D contrast heb ik al behoorlijk verhoogd om de foto in zwart wit interessant te maken ;)

@scheef, horizon is recht :) dat de brug beetje scheef gebouwd is kan ik weinig aan doen haha :D

@vervorming, ja eerste planken misschien beetje :) echter was van verder af en dan ingezoomd om vervorming tegen te gaan weer niet mogelijk om dan dit standpunt voor elkaar te krijgen, dus ik heb de vervorming voor lief genomen :)
    moet ook wel toegeven dat ik t zelf in deze foto niet als storend ervaar :)

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @maloutje, heb je al wat voorbeelden van je studiofoto's?? ik ben erg benieuwd naar t resultaat vergeleken je vorige foto's :)

17. LittleMonsters

bij vervorming kun je altijd nog lenscorrectie toepassen. moet het niet te zijn natuurlijk

ik persoonlijk kijk niet altijd alleen naar horizon. in deze foto is hij maar voor een klein deel te zien en had ik er waarschijnlijk voor gekozen om hem recht te zetten op de brug:)

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dat de lucht niet zo dramatisch is vind ik juist wel mooi zo, geeft rust en de aandacht gaat naar de brug.

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ja, je kan hem inderdaad corrigeren, heb ik net gedaan in Photoshop, dan is hij technisch misschien beter. Maar ik vind de originele versie toch mooier. Heeft een soort zuigend effect zo, alsof je in de foto getrokken wordt. Anders is hij wat saaier. Vind ik dan.
    Ik vind dat het niet altijd om technische perfectie gaat. Wat een foto oproept en bepaalde effecten vind ik veel belangrijker. Anders wordt alles zo eenheidskoek. Maar dat is mijn mening hoor! Net als mannen met een perfect uiterlijk...mooi maar zo saai...gaat niets van uit! Haha, om maar een vergelijking te geven :D

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Deze vind ik zelf ook heel lief van m'n dochter. Juist weer dat sfeertje. Haar dromerige blik, pose en wat mysterieuze bewerking. Soort van feetje..[​IMG]

Deel Deze Pagina