Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Bedankt weer voor jullie commentaar!! Ik hoop inderdaad langzaam maar zeker vooruit te gaan met mijn foto's... Ik ben er ook zo graag mee bezig :)

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Bedankt druif en babyfotograaf!

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Haha dat ken ik hoor :D, laatste jaren eigenlijk niet meer zo gehad, maar op de middelbare school echt constant "wat kijk je boos" of "ben je boos?"........"neee zo kijk ik nou eenmaal, dit is nou eenmaal mn gezicht?"

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Idd erg herkenbaar...

Mensen waren bang voor mij en zonder me ook maar even te hebben gesproken ging al in de rondte dat ik een mega bitch was :$
    Tot ze me beter leerde kennen :D heel lief, behulpzaam.. Soms beetje onhandig in omschrijven van dingen.. Soms ook wel eens een beetje bitchie... Maar dat is iedereen wel :)

Geen foto's meer meiden?

5. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Gister nog even naar het park geweest met m'n jongste meisje.
    Was een heerlijke dag, fris maar met een zonnetje af en toe. Later op de dag begon het te plenzen..[​IMG]

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Erg fraai Lotuss, je mag mij ieder dag wel met zo'n foto verblijden!;)

7. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    1 woord WOUW!

Hier vanmorgen praktijk cursus gehad fotgrafie. de ochtend was droog en koud brrrrr. Helaas na de lunch portret foto's maken is bijna letterlijk in het water gevallen. Het begon te regenen helaas:(.

Hier een foto's van vandaag.

Ze zijn onbewerkt.

Bekijk bijlage 284397

Bekijk bijlage 284398

8. LittleMonsters

hier alleen maar regen laatste dagen :( geen fotoweer dus.

super leuke plaat weer..
    klein beetje contrast misschien ?

9. LittleMonsters

jammer dat het gehele gebouw er niet op staat. had zelf denk de foto van onderaf genomen..

bijna niet helemaal dus ;) wel leuke gehad?

10. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Wederom mooi zeg Lotuss!

11. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Heb een hele leuke dag gehad..ja hihi mijn gedachten gaan sneller dan mijn vingers..ach we begrijpen elkaar:):D.

Heb ook nog wel een foto waarbij het hele gebouw erop staat.
    Op de foto die ik hier heb geplaatst stonden links 2 auto's van deze tijd..vond het niet zo in het plaatje passen..van daar zo de compositie bepaald.

Maar ben een heel stuk wijzer wbt licht meting en compositie enz.
    Ken genoeg die ook een dslr hebben en alleen op auto fotograveren net zoals ze met een compactje schieten;). En dan de cam ook zo vashouden.

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Thanx meiden!
    Nee, bewust zo soft en met wat minder contrast bewerkt mrs Nuke! Heb hem in verschillende versies maar zo is hij zo lekker romantisch!

13. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Wil even en voor en na foto met jullie delen, ben ik op de goede weg?

Bekijk bijlage 284543 Bekijk bijlage 284544

PS ik weet niet hoe het kan, maar er zit een fout in de originele foto... Vandaar die balk.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind het zeker een verbetering!! Veel helderder. Met photoshop gedaan?
    Die witte balk komt denk ik doordat je hem hebt uitgesneden en buiten het origineel bent gekomen? Dan vult ie m wit op.

Dames, ook even een vraagje. Ik heb gisteren tijdens een etentje in ene restaurant foto's gemaakt. Met flits was meteen al geen optie; de hele sfeer was weg en de mensen zaten te dichtbij waardoor je teveel licht in de gezichten hebt. Toen ben ik gaan fotograferen met 3200 iso. Hiermee kreeg ik best goeie foto's alleen geregeld wat onscherp, sluitertijd was ook langzaaaaammmmm..
    Vervolgens foto's gemaakt met en hogere sluitertijd, zelfde iso. op mn beeldschermpje oogden ze wel ok, maar thuis op de computer toch allemaal wel onderbelicht.
    Wat kan ik doen? Toch andere instellingen en zo ja: wat?
    Of flitsen maar gebruik maken van zo'n filtertje erom heen of werkt dat niet afdoende?

15. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Al een hele verbetering!! Wat heb je allemaal gedaan?

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hoi,

iemand een idee of ik deze foto nog beter kan krijgen? ik heb zelf geen photo shop :( k hoop van wel maar ben bang van niet...

17. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Vanmiddag nog maar eens naar het bos geweest voordat het seizoen voorbij is (love paddenstoelen :)). Kom ik ineens een paard met vleugels tegen van een manege in de buurt. Hadden een eigen fotograaf bij, maar heb er stiekem toch wat gekiekt:

18. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    En natuurlijk nog wat paddenstoeltjes :D:

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Handbalster: Zeker een hele verbetering. Van mij mag hij wel iets warmer.

Spikkel: Wat bedoel je met 'deze foto beter maken'. Wil je hem croppen, scherper, vrijstaand maken, of de kleuren bewerken?

Maloutje: Wow dat paard was mooi geweest als je die van dichtbij kon fotograferen. De bovenste 2 foto's vind ik te contrastrijk.
    De eerste padenstoel is echt mooi. Mooi ook met dat groene eromheen.

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @shean mn dochter iets scherper als het kan maar ben bang dat dat niet kan... of wel?

Deel Deze Pagina