Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    AFS, en de VR voor beeldstabilisatie (gemak...)

2. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    #2882 DeeDeeBowtie, 17 nov 2012
    Laatst bewerkt: 17 nov 2012
  3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

#2883 LittleMonsters, 17 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2012
    en en energie over...

ben helemaal niet aagje hoor;)

heb vandaag ook buikfoto's gemaakt hahaha van mezelf.. ben druk aan het sporten en wil elke maand een foto maken om progressie te zien..

4. LittleMonsters

Lol was natuurljjk pas zaterdag : D.... grrrr

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hahahaha :D, maar nee geen energie :(
    Zaterdag heeft me toch iets teveel energie gekost ben ik bang dus ik heb gister niet veel meer gedaan dan op de bank gelegen (en high tea voor trouwdag schoonouders :))

Foto komt snel hoor ;)

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik gebruik zelf de af-s 85mm f3.5 micro VR (ws niet allemaal in goede volgorde :D) als portretlens, haarscherp :) erg fijn objectief! Hij is wel ff tikkie duurder dan die in je link.
    Wat vooral belangrijk is wat jij fijn vind, ik vind t zelf niet fijn als ik op mn onderwerp moet kruipen (met 50 mm), maar vaak vinden mn onderwerpen dat ook niet prettig als ik te dichtbij kom, mede daarom heb ik gekozen voor de 85 mm.
    En als je je camera op een statief zet, zet dan wel de VR uit op het objectief ;), anders heb je daar nog trillingen van.

7. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Dat is een goede tip van die VR op het objectief. Nooit op gelet eerlijk gezegd. Thanks! Ik zal ook eens naar die lens kijken die jij zegt. Mijn budget kan nog wel enigsinds bijgesteld worden :)
    edit oh dat is een f3.5 lens waar jij het over hebt. Die heb ik een (een 85-200 dan) maar daar komt te weinig licht door naar binnen.

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik heb het eens getest ;)
    met mn 85 mm lens en mn 18-105 mm lens, op exact dezelfde instellingen dezelfde foto gemaakt, zie hier t verschil;
    https://picasaweb.google.com/105815712383672951741/VerschilObjectief?authkey=Gv1sRgCIW4sqWQ4MWstQE#
    ik fotografeer ook altijd binnen bij mensen, en natuurlijk is het altijd afhankelijk van de lichtomstandigheden buiten, maar ik heb niet zo snel mijn flitser dan nodig hoor :)

ik vind een diafragma van 1.8 trouwens ook niet haalbaar bij portretten, dan is er een veel te klein gebied scherp, maar dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van de afstand die jij hebt tot je onderwerp etc.etc.
    wil je close up foto's maken met toch het hele gezicht scherp heb je niks aan een diafragma van 1.8, maar wil je close up foto's maken met alleen 1 oog scherp op de foto en de rest wazig, ja dan heb je wel wat aan de 1.8 ;)

misschien zou je anders eens kunnen kijken naar een externe flitser zodat je indirect kan inflitsen ;)
    heb je ten alle tijden genoeg licht bij je ;)

9. LittleMonsters

rustig aan nog wat foto's bewerkt van de bloedserie

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @mrsnuke, leuk om te zien dat je zo een eigen stijl ontwikkeld!
    ik denk dat ik er ook niet zo van hou omdat ik meer van het 'zoete' en 'lieve' ben. Of stoer hahah zoals met mijn eigen mannetje:D

11. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik heb een externe flitser, krijg hem erop en aan, maar vervolgens krijg ik hem niet aan het werk. Ik snap niet wat ik fout doe.

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    misschien even langs de winkel ermee? zonder het te zien is t voor mij in elk geval onmogelijk om te bepalen waar het nu aan ligt.
    enige wat ik kan bedenken is of de flitser wel op de auto (of ttl) stand staat?
    en wat zegt je camera als je de flitser hebt aangesloten?
    mjah nogmaals, beetje lastig bepalen vanaf hier, zou echt even langs een winkel gaan ermee hoor, is toch zonde als ie niet doet wat ie zou moeten doen ;) zo goedkoop is t allemaal niet...

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Nice :)
    ik hou wel van die lugubere plaatjes :D
    doet me ergens nog steeds erg aan Dexter denken :D

(voor ml heb ik een Dexter taart voor zn verjaardag laten maken ;) haha, fantastisch! heerlijk bloederige taart met een bebloed mes bovenop :D..best handig zo'n moeder met eigen taartenbedrijfje ;)...en nu genoeg off topic :D)

14. LittleMonsters

Vind alles leuk. Lief stoer grappig etc etc... Heb alweer een nieuw "thema" die wordt mierenzoet :D
    Van het 1 naar het ander

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik ben benieuwd :):)

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahah ik niet;) ik heb een vreselijk kritisch oog (ik ben een stier van sterrenbeeld dus misschien dat dat het wat ophelderd?;))

17. LittleMonsters

Ik ook:D

18. LittleMonsters

Sterrenbeelden hou ik me niet zo mee bezig :)

Zo schijnt een steenbok (ik ) een rustig mens te zijn... Nou al het eerste wat niet klopt hehehhe

19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    en chagrijnig als kind en kunnen zichzelf niet of moeilijk vermaken ;)

okeeee...mn nichtje.... ja echt klopt echt helemaal!
    mjaah, laat ik nou net een kruising zijn tussen een steenbok en waterman ;) ik heb meer van waterman....
    terwijl als je kijkt naar wanneer ik eigenlijk geboren had moeten worden had ik vissen moeten zijn ;)

zo zie je maar ;)

en nee ik ben ook niet echt rustig van mezelf :D

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    weet niet of t met kritisch oog te maken heeft, denk meer een kwestie van smaak of gewoon uberhaupt onderwerpen die jou meer aanspreken ;)
    als het dan een onderwerp is wat je niet aanspreekt kan iemand daar gauw kritischer over zijn ;)

daarom reageer ik eigenlijk ook nooit echt op jouw foto's, het spreekt me vaak niet aan namelijk en vind het moeilijk om dan feedback te geven waar je ook echt iets aan hebt (of kan hebben) :)

Deel Deze Pagina