Bij mij klopt bijna alles hahaha. En ook bij mensen die ik ken en ik kijk naar hun sterrenbeelden...grappig toch. bij de 1 wel en de ander niet.
Vind ik wel eigenlijk. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik zie vaak wel wat mooi is en wat niet. Tuurlijk is het ook grotendeels smaak, maar aaarrgh is zo lastig als je het zo op een forum uit moet leggen ipv iemand in real life spreken hahaha. oh en ik snap het wel als je niet reageert hoor, ik zie hier ook veel dingen die ik gewoon echt niet mooi vindt of niks over weet te zeggen behalve leuk
Wat voor jou mooi of niet mooi is is voor een ander wel weer mooi of niet mooi iedereen kijkt anders naar een foto. Let op andere dingen in een foto. Dat heeft niets met sterrenbeeld te maken in mijn ogen.
Iedereee kan zich wel vinden in 1 van de dingen die daar staan... zijn vaak ook algemene dingen.. dingen die iedereen wel eens mee maakt.
Hahah nou dat heb ik dus juist niet maar ik vind het interessant dus lees er ook veel over. Maar er zijn genoeg mensen die het nergens op vinden slaan. Snap ik ook best hihi
Klopt zeker! Alleen ik denk wel dat sommige mensen meer kunst kunnen 'zien' dan anderen. Dat merk je hier ook al. Sommige zíen echt iets bij een foto of hoe ze een compositie moeten maken, anderen hebben dat niet. Dat is eigenlijk ook al een beetje wat we eerder al besproken hadden.
bloemetjes gehad van t weekend, dus mooie kans om weer eens plaatjes te schieten beetje zitten experimenteren met de rand/"logo", ben er zelf nog niet helemaal over uit maar t gaat natuurlijk meer om de foto's zelf en ja ik heb geflitst hihi, was zo donker hier in huis toen ik thuis kwam uit t werk (en nu maar hopen dat er nog iets van de kwaliteit over blijft....) misschien volgt er zo nog meer
vooruit nog eentje dan om t af te leren zonder rand dit keer daar ga ik nog wel even mee spelen alleen uitgesneden om m op 4:3 verhouding te krijgen
ik vind dat altijd zo moeilijk met deze bloemen vaak heb je zon klein scherpte diepte... net iets te klein (vind ik ) vind ze leuk maar niet top. ook doet de grote naja eerder de kleine formaat van foto ook niet goed. het komt gewoon niet goed tot zijn recht helaas. over het flitsen... helemaal niet erg in deze foto... je hebt zachte schaduw en niet van de harde zwarte randen die je vaak ziet. netjes gedaan dus!
Babyfotograaf: Ik vind de laatste foto erg mooi, vooral de krullende bloemblaadjes. Die randen van de bovenste 2 vind ik foei lelijk, niet meer verder mee experimenteren Heb je het lettertype Papyrus gebruikt voor je watermerk? Ik zou persoonlijk een ander lettertype kiezen.
@sheann, ja idd papyrus, heb wel even gekeken voor een ander lettertype, maar kon weer eens niets vinden wat ik goed vond gebruik altijd papyrus, alleen nooit direct op de foto zelf Weet ook nog steeds niet of ik t eens ben met die randen haha , was gelukkig maar even een probeersel hihi
Ik vind die randen ook niet zo, babyfotograaf... ik zou ze lekker weglaten! Vind vooral die met de gekrulde blaadjes mooi en bijzonder. Spreekt me erg aan! Zou zelfs een mooi stuk voor aan de muur kunnen zijn! De overige foto's naar mijn smaak iets te klein gedeelte scherp/ teveel onscherp. Met welke instellingen heb je ze gemaakt? Kan ik wat van leren! Vind het wel leuk om ook zo eens te experimenteren!
Uhhh even uit mn hoofd hoor (kan nu niet terugzoeken), 1e versies diafragma 4, iets hogere sluiter wel ivm beperkt licht (en ondanks flitser), Laatste versies diafragma 7.1 - 10 en ook iets hogere sluiter Zal t morgen wel even opzoeken op de comp voor de exacte instellingen
Had een lager diafragmagetal verwacht met zo'n kleine scherpte? Welk brandpuntafstand heb je geschoten? En heb je een opzetflits gebruikt? Tis wel mooi subtiel gedaan zonder zwarte schaduwen?! Ik zelf heb de laatste tijd vooral veel "leuke" foto's voor het familie album geschoten, geen hoogstandjes Wil er eigenlijk nog eens op uit met dat mooie zonnige weer nu de herfstblaadjes nog niet allemaal zijn afgevallen...
Heb maar 1 brandpuntsafstand is met mn 85 mm lens. Idd opzetflitser gebruikt, iets hogere sluiter zodat je niet alleen de felle flits vangt, en ik stond er best dicht op varierend van 20 cm afstand tot nog geen 5 cm afstand (1e series), 2e series iets meer afstand genomen en dus kleinere diafragma