Babyfotograaf: vind alleen die laatste bloem ok. Kan persoonlijk niet tegen die dichtgelopen vlakken net alsof er gebrushed is. Druif: scherptediepte (niet scherpte) is niet alleen afhankelijk van het daifragma, maar ook van brandpuntsafstand en voorwerpsafstand.
@druif, sorry gister geen puf meer gehad om nog achter de comp te kruipen voor de juiste exif. zal vandaag nieuwe poging wagen ....voel de bui echter al hangen, maar ik kom ze hier nog wel vertellen hoor, misschien pas van t weekend dan
Ik heb de externe flitser aan de praat gekregen. Waarom het eerder niet lukte geen idee, maar kwam tijdens het opruimen de gebruiksaanwijzing tegen en die maar eens gevolgd en toen deed hij het. Hij werkt super. Bedankt voor de tip hier.
Vanmidag onverwachts een shootje met bloedmodel.. ze was in de buurt en ze vroeg zich af of ik zin had fotos te maken.. ze vond het vorige keer zo leuk hihihi altijd leuk!
nog niet echt... maar was ook beetje kort af zeg maar.. denk een paar leuke portretjes.. gewoon ff spieken..
Ben wel benieuwd mrsnuke! Hier vandaag ook weer wat geschoten. Vind het wel lastig om origineel te blijven, kom steeds op dezelfde standpunten uit. Ik heb ook niet een leuk kamertje of hoekje in huis met mooie achtergrond helaas. Wel een leuk roze kleed waar ik ooit nog wel wat mee wil doen, als mn dochter beter te instrueren is.. ze zijn zo vlug!! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ook qua belichting aangezien jullie mn vorige foto's meestal een tikkie onderbelicht vonden?
goed hoor! stukke beter niet onderbelicht in ieder geval ben foto aan het bewerken... zal zo eens plaatsen
Welke vinden jullie beter? Heb die van mn dochter nog even door de photoshop gehaald en kleurzweem weggehaald. ik vind m er frisser uitzien. Gek is dat dat ik dat eigenlijk pas zie als ik het verschil naast me heb! Heb er ook nog een van mn zoon bij gedaan, lekker karakteristiek voor hem
Dank dank oefening baart kunst! Ik heb een hogere iso gebruikt en gespeeld met afstanden en sluitertijd!
ja, dat is waar, zeker als je m vergelijkt met die van mn zoon, die eronder staat, die lijkt nu heel geel. Maar in mijn ogen kan die ook wel een correctie gebruiken? Vind je die eerste versie beter? Die heb ik overigens wel ietsje helderder gemaakt dan het origineel, maar niks aan de kleur veranderd...
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Mooie meid, mooie ogen, mooi geschoten ook. Misschien nog mooier als ie exact was uitgesneden in het midden van het gezicht? Weet niet hoor, misschien is dat ook wel helemaal niet mooi, maar kwam zo in me op. Als het poeder nu nepsneeuw was dan had ik het gesnapt in deze tijd van het jaar
Zou goed kunnen dat het asymmetrisch gewoon mooier is!! Ik ken wel mooie make up shoots waarbij met poeder is gebrushed in een bepaalde waaier vorm rondom de ogen bijvoorbeeld. Erg mooi! Bij deze foto snap ik m niet zo goed. Met modder of bloed had ik m expressiever gevonden denk ik Tis denk ik dat ik niet begrijp wat die poeder er doet? Tis te "slordig" om als make up door te kunnen en "te mooi" om er iets mee uit te drukken? Denk idd smaakgebonden!
Mrsnuke. Vind de uitsnede erg mooi. Precies door het midden van het gezicht vind ik minder. De poeder ziet er op mijn telefoon ook niet super uit. Misschien is het een mooier effect als er meer glans of glitter in de poeder zit.