Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Druif. Ik vind de tweede foto van je dochter beter van kleur.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Grappig! Zo is het misschien toch een kwestie van smaak; of een geel zweempje of een blauwig zweempje...

3. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    @ druif; kleur is inderdaad beter dan voorheen! Vind wel dat de foto's wat 'raar' gekaderd zijn, weinig kijkruimte. Bv die van je dochter, denk dat ie mooier zou zijn als je dochter war meer links in beeld zou staan en dan rechts wat meer loze ruimte. Snap je wat ik bedoel?

@Mrsnuke; ik vind die effecten ook erg leuk, maar denk dat se foto nog sprekender wordt als het effect ook 'betekenis' heeft. Bij deze; wit poeder en dan net een grote hap uit een vette oliebol ofzo!

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

soms hoeven dingen niet een betekenis te hebben...

een oliebol:$:D nee :):)

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, ik begrijp wat je bedoeld qua kijk ruimte. Ik wilde eens wat anders, vond m wel leuk zo juist! Wat ik al zei: vind het wel lastig om eens een ander standpunt te nemen, waardoor portetfoto "anders" wordt. Ik verval zo vaak in dezelfde composities, vandaar nu eens wat meer in het midden.

En wat je noemt over de foto van mrsnuke: daar ben ik het mee eens, dit is precies wat ik ook bedoelde met mn feedback, alleen kan ik het niet zo kort en krachtig verwoorden ;)

6. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Tuurlijk hoeft niet alles een betekenis te hebben, maar ik denk dat het soms wel een foto meer zeggingskracht kan geven.

En die oliebol was een voorbeeld :p

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @mrsnuke, mooie foto, mooie ogen. Mooie uitsnede, maar wat die hand daar doet en wat nu idd de functie is van t poeder? Al sla je me dood zou t niet weten, maar vind t wel wat hebben dat poeder :) weer eens wat anders :)

@druif, vind de 2e beter (op ipad, dus geen gekalibreerd scherm) van je dochter :) belichting vind ik goed, in elk geval bij de 1e van je zoontje, mooie lichtinval :)
    2e van je zoontje lijken zn ogen niet scherp? Maar kan ook aan mn beeld liggen hoor :)

@deedee, fijn dat je flitser t doet! Hoef je ook niet naar ander objectief te kijken in principe :)

@hier, helaas geen fotoshoot niet door gister, haar man had ongeluk gehad met de scooter dus er oest nogal wat geregeld worden.
    Dus de sessie staat nu gepland voor zondagmiddag :) ben erg benieuwd :)

@buik, t groeit, maar nog bescheiden denk ik :D zit me suf te verzinnen wat ik eens zal doen :D
    Had van t weekend ideetje, maar de uitvoer lukte niet, maakte echt niet uit wat ik deed, mn lens weigerde scherp te stellen op t juiste punt ongeacht welk brandpuntsafstand....aarrghhh....mn mooie lens was gelijk weer te dichtbij.....dus schoot niet echt op....
    Dus ik ga maar even verder verzinnen nog en hulp van ml inroepen als ik eruit ben wat t gaat worden :D

8. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Babyfotograaf: Probeerde je je buik te fotograferen? Daar heeft de camera inderdaad moeite mee, misschien eens proberen handmatig scherp te stellen?

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    jah dat ging dus niet met 1 hand camera vasthouden en scherpstellen hihi
    kijk mn vent wel een keer lief aan ;) stel ik m helemaal in voor m mag hij op t knopje drukken ;)

10. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Nee dat is inderdaad wel érg lastig haha!
    Nou hopen dat je manneke hem er mooi op krijgt

11. LittleMonsters

een statief, afstandbediening en het moet lukken hoor heb het laatst zelf ook gedaan van mijn buik.. gewoon mooi scherp.

12. LittleMonsters

heb nog een zwart witje..
    jup met handen:p

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @mrsnuke, heb (nog) geen afstandsbediening :D maar ik wilde van bovenaf fotograferen met een bloemetje erbij :D lekker standaard eigenlijk, maar kreeg t dus niet voor elkaar :D
    helaas pindakaas ;)

en ik vind t een mooie foto, heeft wel iets duisters, nu vind ik alleen zo op dit formaat/dit scherm dat op haar hand links te weinig details te zien is en komt daarom op mij beetje soort "plastic" over ofzo, weet niet :D
    nou moet ik ook wel toegeven dat ik vaak wel van de grovere details ben, dus dit zal ongetwijfeld een smaakkwestie zijn :D

ik heb wel idee voor een kerstfoto :D haha ben erg benieuwd of t gaat lukken (vast wel):D

14. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Al een tijdje niet meer in dit topic geweest... Ik ben erg druk met mijn werk op het moment (nieuwe functie & meer uren). Ik merk dat mijn hobby er dan toch als eerste bij in schiet.

Veel foto's zijn ondertussen al verwijderd volgens mij...

@Druif; mooie foto's van je kids weer!
    @babyfotograaf; Ik heb ooit voor een paar dollar een draadloze afstandsbediening via ebay gekocht, en tot mijn verbazing werkt hij uitstekend!!! Misschien een idee? Lijkt me lastig om een zelfportret van je buik te maken :cool:.

Nog wat kiekjes uit de tuin van mijn moeder (bij mij groeit/ligt er niet veel meer :p):

15. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Nog eentje uit de tuin, en nog eentje van mijn meisje natuurlijk :):

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Maloutje: goeie tip om eens op ebay (of marktplaats oid) te kijken! Het kost allemaal al genoeg en dat voor een hobby...
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt! van het eerste witte bloemetje vind ik het alleen jammer dat er onderin een wazig deeltje zit. net alsof er wat voor je lens zit?? Die oranje "lampion" ( Geen idee hoe het echt heet, haha) vind ik erg smaakvol gefotografeerd!
    Die van je dochter ook erg leuk. Hoe zijn je instellingen geweest? Zit er nu een een of ander filter over heen? Hij lijkt zo pastel? Met oplichten van ogen en speeltje? (Vind dat altijd wel leerzaam aangezien ik nog aan het oefenen ben met mn spiegelreflex)

17. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik weet ook niet precies hoe dat wazige gedeelte onderin ontstaan is... Misschien een vlek op de lens :( (het regende, poetsen...)? Moet heel eerlijk zeggen dat het me niet zo was opgevallen :). Op mijn eigen foto's lijk ik juist over dat soort dingen heen te kijken, beetje vreemd eigenlijk :p.

De foto van mijn dochter zit inderdaad een rozig filtertje overheen, ik vond het mooi dat alles in een gelijksoortige tint is, en de ogen en de "appel" er dan uitspringen :)

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Haha, ik herken dat ja, op andermans foto's let je kritischer dan die op die van jezelf. Stom is dat :(:( Ik zie soms ook niet dat mn foto niet geheel scherp is bijvoorbeeld. :)

Hoe heb je bij die van je dochter de ogen en het speeltje eruit laten springen dan? Met PS? En dat roze "filter" heb je dat ook zo bewerkt?

19. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik heb over het origineel een filtertje van Instagram gegooid :D (zet daar ook regelmatig foto's op). En die vond ik eigenlijk wel aardig, dus die foto is ook weer op mijn pc, en nu op het forum terecht gekomen :p.

Dit is de foto zonder roze filtertje:

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Toch vind ik m dan zonder roze filter mooier!!
    Kleuren vind ik leuk zo in Instagram ( ken het programmaatje zelf niet, alleen van horen zeggen), maar zie bij Instagram-foto's vaak dat ze er minder scherp van worden, alsof er een bepaalde waas overheen zit. Vind het vaak wel sfeer geven.

Deel Deze Pagina