Leuk leuk! Ik zal ook eens wat gaan posten hier. Ben nog niet goed hoor. Maar heb net van het weekend een Fujifilm Finepix HS30EXR aangeschaft (een bridgecamera, met telelens en al). Ben me nu aan het verdiepen in de termen diafragma, sluitertijd, ISO (vind het allemaal nog best ingewikkeld).
dat geeft niet je moet er idd van houden hier vanochtend ook nieuwe camera gehaald dus zo lekker uitproberen op mn meis
Dit is bijvoorbeeld ook een foto die ik gemaakt heb. Waar ik mijn meisje scherp in beeld heb gezet en de achtergrond wazig. Weet alleen de diafragma, sluitertijd etc. zo even niet omdat ik nu op mijn werk zit. En deze op mijn computer staat. Bekijk bijlage 237568
Gatverdarre!! Ik zie leuke foto's Ben voor de tweede keer ever een volledig topic door geweest met zoveel pagina's haha @ Maloutje: gelijktrekken met sc5? Hoe doe je dat en wat bedoel je daarmee? @ thalina: erg mooie foto! @ Handbalster: mooi effect zeg @ Yenolah: ook erg mooi @ Sarientje: Wat een coole foto van die giraf Ik heb zelf een olympus pen-p1, speciaal gekocht toen ik zwanger was om mooie foto's te maken van mijn zoontje als die er eenmaal was Hij maakt erg mooie foto's, maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe je het best een foto krijgt als maloutje op pagina 1? Dus met zo'n witte achtergrond etc, maar dan dus dat je niet ziet dat je het zelf geknutseld hebt? Ff een foto'tje gemaakt met mn camera De foto van mijn vriend en zoontje onder de douche vind ik zelf heel cool door de waterdruppels (gaat mn vriend niet leuk vinden dat ik hem hier post, maar hij heeft hem zelf ook op fb... dus niet zeuren denk ik dan )
Linana: De achtergrond op de foto van Maloutje is een doek of deken. Maar je kan je kindje of object ook voor een effen muur plaatsen als je een neutrale achtergrond wilt. De eerste foto vind ik een beetje rommelig door het been en de hand. De tweede foto vind ik wel erg mooi van compositie.
@ sheann Wat bedoelde ze met cs5 dan? Want dat deel begreep ik niet helemaal.... De eerste foto was voor in het babyboek, zodat hij later kan zien hoe klein zijn voetje was tov mijn hand Maar ben het ermee eens hoor... beetje rommelig enzo haha
CS5 is Photoshop CS5. Maar je kunt ook een ander bewerkingsprogramma gebruiken als je dat op je computer hebt staan. Alles behalve Paint.
Wat een mooie foto's allemaal!!!! Fotografie is ook mijn grote hobby.... Ik wil graag in de toekomst portret en macro fotografie gaan doen. Binnenkort ga ik een macro/portret lens aanschaffen. Hier zijn twee foto's die ik vanmiddag gemaakt heb in mijn tuin.
@Yenolah; Prachtige luchtfoto! @MvdW; lekker eigenwijs koppie. Misschien helemaal witte achtergrond gebruiken? @Cinnie1984; Leuk je manneke bij die schapen en wat heeft dat enige schaap eens strenge blik haha, mooi vastgelegd. Ik vind bij de 1e de lucht een beetje weet, maar ik ben er zelf ook niet nog goed achter hoe je dit kunt voorkomen. @Linana; Lief die onder de douche, mooi contact tussen paps en zoontje en dan die druppels erbij. Mooi! @Diaantje: Mooi foto's. Ik denk dat bij de 1e de bloem nog mooier uitkomt als de achtergrond wat rustiger is. Haha moet je mij nog horen, doe net of ik er verstand van heb haha!
ik heb geen ruimte meer in onderschrift maar mn link is www.clairephotocrea.nl CS5 ken ik niet gebruik pse10 en corel psp proX4 ik heb niet het idee dat er echt grote verschillen zijn tussen de programma's
Ik heb vanavond nog even wat geprobeerd. Maar merk dat hij toch niet helemaal scherp is geworden. Bekijk bijlage 237608 f/5 Belichtingstijd (dit is de sluitertijd denk ik?) 1/40 ISO-400 Brandpuntafstand: 84mm Ik heb wat aan de diafragma zitten draaien (de sluitertijd doet hij dan automatisch, maar ik weet niet waarom ik hem op die stand gezet heb, alles is nog nieuw voor me, dus alles tips zijn welkom)
Ja dat is inderdaad veel mooier. Maar was niet echt bewust aan het fotograferen haha. Alleen wij hebben een structuur in de muur, dus dat zie je dan nog altijd. Misschien moet ik maar eens een doek gaan aanschaffen.
@MvdW; goed letten op de scherpstel punt. Kun je ook instellen op 1 punt, dan kun je op het hart richten. Ik zou een iets kortere sluitertijd of lagere iso doen, dan wordt hij was minder fel belicht.
Dank je. Had trouwens de flitser ook aangedaan. En mijn scherpstelpunt: als ik de ontspanknop zachtjes indruk komt er een onderbroken rondje met een puntje in het midden op mijn scherm, moet ik dan juist dat puntje op het hart van de bloem richten? Sorry voor de vragen, vind het best nog wel ingewikkeld
Ik had zelf vanmiddag ook nog wat foto's van een bloemetje gemaakt, eerst baalde ik dat de zon weg ging en het ging regenen. Maar de druppels hebben het juist een mooi effect gegeven: Bekijk bijlage 237612 Bekijk bijlage 237613