Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

een deel zijn iets gewijzigd. ik moest een keuze maken tussen sport en fotografie. ik hou mijn studiootje boven en heb andere kamer tot mini gym getoverd.
    web ben ik mee bezig

2. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Mooi Marieke!

3. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16

Toevallig zag ik het kleedje liggen vandaag in de action voor 6 euro, maar vond het er niet heel mooi uit zien (gelig inderdaad)..

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

voor de liefhebben hier nog eentje met handen:p
    kan niet zoveel laten zien van laatste shoot.. beetje te bloot

5. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Hey meiden,

Tijdje niet zo actief geweest. Hoogzwanger en inmiddels bevallen van een prachtige dochter!!
    Helemaal in de wolken natuurlijk ;)

Deze foto's heb ik vandaag gemaakt:

Bekijk bijlage 304470

Bekijk bijlage 304466

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    handbalster: GEFELICITEERD!!! Dat is toch het mooiste foto object?? Mooie foto's!!! En wat een mooi meisje!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gefeliciteerd Handbalster!!!:) mooi kind heb je gebaard!;)

Vind de tweede foto erg mooi!

8. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd Handbalster!!!

En wat een prachtige dochter heb je zeg!!

9. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Gefeliciteerd met je mooie dochter. Ik vind de tweede foto erg mooi

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Gefeliciteerd! Wat n schattige dochter:) ik vind ook de 2e foto het mooiste.

11. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik heb net even foto's genomen met de jongste. Handbalster deed me denken dat ik nog helemaal geen detail foto's van haar heb dus ook maar even wat geprobeerd.
    Helaas was ze iets te wakker in het begin en wou alleen maar op haar rug draaien.

Bijgevoegde bestanden:

12. Marieke4mei

ik zie nu dat ik de verkeerde erop heb gezet, bij deze heb ik haar arm even beter gelegd voor het effect

Bijgevoegde bestanden:

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat een beauty, marieke!
    Die laatste is idd mooier, al vind ik het iets te weinig hand. Had in dit geval denk in toch op dr gezichtje scherpgesteld, aangezien dat er zo mooi bij ligt!

Heb destijds ook voetjes en oortjes gefotografeerd, zal eens kijken of ik nog wat heb staan op mn laptop...

14. Marieke4mei

Je bedoelt ik had iets verder moeten uitzoomen zodat haar hand er beter op stond? Ik denk dat ik het nu ook zie ja, had wat mooier geweest. Was al heeeeel blij dat ze bleef slapen want 1 minuut later was ze weer wakker van me geflits haha. Ik ben benieuwd naar je foto's.

15. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Marieke4mei: Ik vind de onderste het mooiste maar het zou zoals druif al zei mooier zijn geweest als je het gezichtje scherp had. Als je op het handje scherp stelt zou het mooier zijn als die groter in beeld is dus de foto iets dichter bij het handje nemen. Zoals in deze foto:

Google Image Result for http://www.juliecbutlerphotography.com/blog/wp-content/uploads/2011/08/newborn-hand.jpg

En zonder flits is het natuurlijk nog mooier. Ik zou de flits helemaal uitzetten als ik jou was. En anders de sterkte van de flits verminderen.

16. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Bedankt voor de complimenten! Ik vind de 2e 'fotografisch' ook mooier, maar als trotse moeder vind ik de 1e natuurlijk ook prachtig haha.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo bedoelde ik het dus :D

Ik kan helaas mn detail foto's niet meer vinden, heb laatst alles opgeslagen op cr rom en mn laptop opgeschoond... kan er dus even niet zo makkelijk bij, helaas!

18. Marieke4mei

O zoooo, bedankt voor de tips meiden. Geen flits... Word die dan niet erg donker? buiten gebruik ik meestal geen flits maar het was zo donker in huis dat ik niet denk dat het gewerkt had. Ook al zet ik mijn iso anders.

De foto met de hand was weer niet de goede btw, ik ben echt erg...:D. Die andere was de hand iets meer van de kant, maar nog steeds niet hoe jullie bedoelde.

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Met dit weer is het binnen inderdaad te donker. Je kan beter wachten op beter weer.

Deel Deze Pagina