Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

kitlens. 18-55 met close up filter

2. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Wij fotograferen met een Nikon D90
    we hebben een 50mm f1.8
    een 24-70 f2.8
    een 18-200 f3.5-5.6
    en een fisheye

Hier nog een keer mijn zoontje en een band

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    mirjam: Voor wat voor soort foto's is een lens met groot diafragma zoals f1,8 allemaal geschikt voor?
    En zo'n fish eye lens, krijg je daar niet alleen aparte effecten mee Ben wel benieuwd waar je dar voor gebruikt?

Vind die band foto trouwens erg gaaf! Je ziet gewoon de sfeer en beweging in de foto!
    Bij de foto van je zoontje vind ik het jammer dat de schaduw over zn ene oogje valt...

littlemonsters: heb je die close-upfilters ook van verschillende "sterktes"? Is denk ik stukken goedkoper dan een macrolens?

4. LittleMonsters

plus1 plus2 plus4 heb ik en nog een losse plus10. ja vele male goedkoper. maar gaat niets boven macro lens. maar red me hier ook prima mee

5. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Druif: de f1.8 en f2.8 gebruiken wij voor het fotograferen van bands, evenals de fisheye. met deze lenzen krijg je ook heel mooie de scherpe voorgrond en wazige achtergrond foto's.

Wat betreft die foto van mijn zoontje, het klopt van die schaduw, maar dit was een niet "geposeerde" foto :)

De fisheye is ook een soort groothoeklens. zie foto's

6. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    eigenlijk gebruik ik altijd de f2.8 lens :) de f3.5-5.6 hebben we voornamelijk voor vakantie gekocht voor het inzoomen :)

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    En met welk filter maak je dan jouw insectenfoto's? Als ze van die kwaliteit zijn neem ik daar zeker genoegen mee!

Ik hou niet zo van dat fish eye effect...:) maar kan me wel voorstellen dat je er van bandfoto's wel gave sfeervolle, beetje psychedelische effecten mee kan bereiken?!

8. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    je maakt me wel nieuwsgierig naar de foto's van littlemonster!

Ja haha ik vind het juist leuk!

9. LittleMonsters

moet ik straks even kijken ik heb nu alles op geborgen op zolder.. maar die ik heb zijn hier niet te koop. maar veel webshops verkopen ze.

10. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    mooi hoor :) en daar gebruik je vergrootfilters voor ipv macrolens??
    ben ook wel benieuwd hoe en wat, wij willen graag macro maar die zijn zo duur :(

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @littlemonsters, jaaa de zeemeermin! Die had ik nog gezien! Erg gaaf!

@mirjam, idd jammer van die schaduw bij je zoontje, en hij oogt hier op de ipad alsof ie iets te ver verzacht is?
    Fisheye kan je zeker leuke effecten mee bereiken, heb er zelf geen ;)
    Heb je echt een losse fish eye of een lensbaby?

@druif, jij had ook nikon toch?? Dx-formaat?? Dan zou dit objectief bij jou ook passen :) deze heb ik en ben er echt zoooo blij mee!
    Zo'n enorm verschil met de 18-105
    http://www.cameratools.nl/lenzen-objectieven/macro-objectieven/nikkor-af-s-dx-micro-85mm-f-3-5g-ed-vr/
    Heb m toevallig ook hier vandaan ;) snelle en goede levering overigens :)
    Best prijzig dus zoals je kan zien, maar ik vind dat ie tot nu toe zeker t geld waard is geweest!

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met t inruilen van een body tegen een nieuwer model? Ik zit namelijk te denken om mn d5000 in te ruilen voor de d5100, deze heeft gewoon echt aantal voordelen tov de 5000 (oa t kantelbare scherm, die van mij kantelt naar beneden dus leuk op statief maar dan zie ik niks ;) de 5100 kantelt opzij ;))

12. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    @babyfg, we hebben een echt fisheye :) en volgens mij is hij niet te ver verzacht, maar das ook ieder zijn eigen smaak he ;)

13. LittleMonsters

14. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    ga gelijk even kijken :)

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Oei, dat scheelt een hoop euries, zo'n close up filter!! Zou ik met mijn nikon 3100 met 18-105 lens en een close up filter een beetje het soort kwaliteit foto kunnen schieten als jouw insecten foto's, little monsters? Ik vind ze nog steeds prachtig!!

Babyfg: die link klinkt idd gaat maar wel even een investering om voor te sparen ;) Heb je een macrofoto die je wilt laten zien die je met dat objectief hebt gemaakt??

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    tuurlijk :):)
    even gauw van mn fb af geplukt :D

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    maar bijvoorbeeld ook;

18. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    oooow ik il ook een macrolens, maar waarom zijn ze zo duur :(

19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    omdat ze over t algemeen wel kwalitatief erg goed zijn hihi
    t is echt een investering wat je doet, rib uit je lijf, maar dan heb je wel wat ;)

Deel Deze Pagina