Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Ja dat geloof ik graag, alleen hebben we het geld er niet echt voor :( dus misschien beginnen met de filters en dan sparen sparen sparen voor een macro lens :D Vroeger had ik een zoom lens waar een macro stand opzat die was ook fijn.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    met die filters kan je ook hele mooie resultaten bereiken (zie LittleMonsters), en dan kan je inderdaad nog even doorsparen voor een macro lens (als je die dan nog nodig hebt ;))

ik ben er inmiddels uit...ik wil upgraden naar een Nikon D5200 :)
    ben benieuwd of ik nog wat leuks terug krijg voor mn D5000, zal wel niet ;) ik zal ze vanmiddag eens bellen :)

3. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Hoop t voor je, en anders miss marktplaats??

4. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Levert marktplaats niet meer op?
    Ik ga ook zo'n close up filter aanschaffen. Die +1 of 2 snap ik wel maar ze hebben ook nog allerlei mm...moet dit bij de lens aansluiten of is dat weer iets anders.

5. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    ja de mm is de maat van je lens!
    anders past hij er niet op :p

6. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Uhhh wat vraag ik ook, logisch natturlijk:D

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    vraag me af of je een losse body makkelijk verkoopt ;) denk t niet, zou t zelf namelijk niet doen, zou dan wel een complete set willen ;)
    en met inruilen heb ik 1. niet meteen een grote uitgave
    of 2. eerst een halfjaar wachten tot mn camera verkocht is ;)
    ik ga vanmiddag gewoon even bellen of ze een indicatie kunnen geven en dan ga ik er even over nadenken. :)

8. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Ik zou juist wel voor een losse body gaan omdat we de lenzen al hebben ;) haha

maar idd wie weet geven ze er nog wat voor... je hebt er een berg he in omgeving Rdam!

kamera express
    foka
    Camera.nl in barendrecht

Gewoon even allemaal bellen en opschrijven wie wat geeft/doet

9. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    haha :p

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    die laatste ken ik niet eigenlijk, foka vond ik echt tegenvallen...t is dat ze mn flitser niet op voorraad hadden bij kamera express dat ik ben uitgeweken naar foka ;)
    maar een belletje plegen kan natuurlijk geen kwaad :)
    zal straks eens goed rondkijken thuis :)

11. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Camera.nl is ook fijn hoor, gewoon even bellen wie weet bieden ze het meest ;)

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O wauw babyfg!! Ik wil OOOOK!!! maar idd, financieel gezien misschien eerst maar eens even een close up filter kopen en kijken of het echt iets voor me is...

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik moet eerlijk bekennen dat ik echt t verschil niet zie hoor tussen foto's met close up filter gemaakt (ik vind die van LittleMonsters altijd prachtig!), of dus met een macrolens.
    ja misschien dat t gaat om een stukje scherpte, omdat het macro objectief zelf kwalitatief beter is dan een "standaard" objectief.
    maar nogmaals, ik vind ze altijd prachtig en kan er echt niet aan af zien dat ze met close up filter gemaakt zijn :)
    zou t dan zeker eerst daarmee proberen ;) en als je er idd echt grof gebruik van maakt dan idd lekker op je gemakkie sparen voor een mooie macro lens :)

@hier, nou inmiddels bericht van kamera express. voor mn body en AF 50 mm f 1.8 (gebruik m echt nooit, is gewoon zonde) zou ik 125 - 175 euro terug krijgen.
    foka deed niks telefonisch en moet ik echt langs, en camera.nl kon ik nergens een telefoonnr vinden :D
    nou ja goed, ik heb in elk geval een indicatie...
    nu kiezen tussen de D5100 (financieel wel leuker te doen, maar wel ouder model...) of even iets meer investeren en toch gelijk voor de D5200 gaan (waar ik ws wel langer mee kan doen voor ik weer tegen beperkingen aan loop.....). kan t wel hebben opzich nu, is dan alleen kwestie dat ik even "voorschot" neem van de winstuitkering ;)
    *twijfel twijfel*
    wat zouden jullie doen??

14. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    ik zou je body met je 50mm lens eerst op marktplaats gooien. krijg je zeker wel meer voor als 150! en dat even 2 weken aankijken ofzo, en als dat niet lukt dan alsnog noor KE gaan voor de "ruil" en dan zou ik toch voor de D5200 gaan!

15. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    trouwens, voor €125,- hebben wij miss ook wel interesse ;) een 2de body is nooit verkeerd, een standaard body voor de fish eye :D

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ja maar wat is dan een schappelijke prijs...
    Heb wel even gekeken vandaag op mp, en ze gooien ze erop voor 300 a 400 euro, nou sorry maar geen gek die dat ervoor betaald als de opvolger nieuw 400 kost ;)
    Zal t er straks eens met ml over hebben :)

Wil er dan we meer voor hebben dan 125 in elk geval ;)

17. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    hmm lastig ja!

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    BabyFG: ik zou idd ook eerst op marktplaats zetten, alles boven de 125 euro is dan leuk meegenomen!
    En dan toch voor de 5200 gaan... als je er langer mee doet en je weet dat nu al zeker, dan zou ik voor die investering gaan. Uiteindelijk is het dan toch de extra kosten waard!

Ik zit ook een beetje te twijfelen wat ik met mn canon powershot zou doen. Op marktplaats krijg ik er waarschijnlijk een paar tientjes voor? maar thuis ligt ie nu echt stof te happen. Voor mn zoontje is hij nog iets te ingewikkeld en te kostbaar. Wilde hem eerst bewaren omdat ie wat handzamer is dan die nikon , aar eigenlijk heb ik m nooit meer gebruikt....

19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @druif, ik heb ook nog een kleine, altijd handig als t een keer echt niet mogelijk is om de goede camera mee te nemen ;) dus denk er niet over om die handige dingen weg te doen hihi

@camera, nou ik ben natuurlijk zo ongeduldig als wat, dus ga zaterdag met ml naar kamera express...:)
    en ja t wordt wel de D5200 ;) hihi

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja misschien toch maar bewaren inderdaad... als ik er toch niks meer voor krijg...
    Yeaaaahh, toch de 5200?? Leuk!!!

Deel Deze Pagina