heb ook uiteindelijk kunnen rennen voor die gans whahaha ja helaas bleef die zon maar schijnen, zijn er een paar beter gelukt maar vond deze zo grappig de panorama, meerdere fotos naast elkaar schieten emt dezelfde instellingen en dan gebruik ik het programmatje hugin (gratis te downloaden) foto met kleertjes, ze zat zo trots te wezen, heb foto's dat kleding idd centraal staat
Deze lens zou ik nog wel heel graag willen hebben: Nikkor AF-S 24-70mm F2.8 G IF-ED Nano | Foto Konijnenberg , deze is over de gehele lengte f/2.8 én je kan ermee zoomen. Zo krijg je de gezichten van dichtbij ook scherp als je iets verderop staat, mede door de lichtsterkte. Nikkor AF-S 85mm F1.8 G | Foto Konijnenberg Deze lens zou ook mooi zijn als je iets meer afstand wilt maar toch een goede kwaliteit en lichtsterkte (vooral binnen heel handig!)
Mijn 28mm is ook van Sigma, ook tevreden mee al moet ik wel zeggen dat ik de bokeh van mijn Nikon echt mooier vind! Ik weet niet meer wie het was, maar de Nikon5000 met een 50mm f/1,8 mag je echt wel meer dan 125 voor vragen hoor!!! De Nikon5000 heeft een aantal voordelen t.o.v. andere camera's (in die prijsklasse). Bijvoorbeeld het schermpje wat kan kantelen en de lifeview
Ik heb deze lens vorig jaar gekocht, heeft ook f2.8 over het gehele bereik. Ben er echt super tevreden over. Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Nikon | Foto Konijnenberg
Hi Even een update, t is de D7000 geworden hihi Waar mn hart eigenlijk al bij lag Vandaag gehaald De 50mm heb ik gehouden, want deze camera heeft scherpstelmotor en dus issie ook prima te gebruiken bij bewegende onderwerpen! (En laten we eerlijk zijn, kindjes bewegen nogal rap ) @charlie, die 85mm f1.8 is idd mooie lens, alleen wel voor een fullframe camera dus die pakt heel anders uit op de camera van druif (en dus ook op de mijne ) De 85mm die zich als 85mm gedraagt op onze camera's is de 85mm f3.5 micro waar ik t al over had. Die overigens op 3.5 een stuk lichtsterker is dan mn zoomlens op 3.5 (kwaliteitsverschilletje, mag geen naam hebben ) Morgen eens even lekker aan de gang met mn orchideeen, heb de instellingen opgeschreven van gister dus ben erg benieuwd of je nou ook wat verschil gaat zien....nu maar hopen dat de lichtomstandigheden ongeveer gelijk zijn haha En morgen eens even lekker een dagje op de bank met mn nieuwe speeltje even alles opnieuw ontdekken, heerlijk Kan niet wachten tot ons meisje er is haha Oooh en nog een voordeel, ik kan nu zonder extra fratsen strobist fotografie gaan proberen! Flitser en camera communiceren via infrarood ben zo benieuwd! Maar dat zal nog wel even duren voor ik dat helemaal goed doorheb hihi
Oh de D7000 is een toppertje! (Heb 'm ook ) Ik heb de link te snel toegevoegd, zag niet dat dit voor de fullframe was. Volgens mij heb je ook gewoon de 85mm met een hoog diafragma getal (hoger dan f/3.5) maar pin me er niet op vast, ik kijk niet te vaak op bijvoorbeeld Konijnenberg, voel me daar als een kind in de snoepwinkel Bij de fullframecamera's heb je natuurlijk de 'ware' mm omdat je niet met de cropfactor zit. Fotografeer je weleens in slechte lichtomstandigheden? Ben wel benieuwd hoe je de ISO van de D7000 vind (zonder flits, uiteraard).
Moet zeggen toen ik aan t zoeken was voor een objectief kwam ik voor dx formaat niet verder dan de f3.5 hihi, of misschien wel maar dan echt tegen de hoofdprijs hihihi weet t eigenlijk niet meer zo hihi Uhm weinig, en als t niet al te best is heb ik mn mooie flitser hihi Maar ik ga m gewoon helemaal opnieuw ontdekken Moet zeggen dat de knoppen op deze wel zodanig zitten dat t ook stuk makkelijker aan te passen is zonder omwegen hihi (iso en witbalans enzo) Denk dat ik er nu veel meer gebruik van ga maken Geloof dat ik nu wel ongeveer dezelfde lichtomstandigheden heb als eergister, dus ik zet ff gauw mn macrolens erop en beweeg me even "vlot" naar mn orchideeen Gut, ik voel me echt als een klein kind met sinterklaas
nou dacht ik slim te zijn en even een album aan te maken op mijnalbum.nl, maar geen idee wat die met de foto's uitvreet maar dat zag er helemaal niet meer uit dus ik hoop maar dat t hier een beetje te zien is hier in t groot in elk geval heel duidelijk verschil in kwaliteit tussen de resultaten van de camera's en bizar trouwens...ik dacht "nou zoiets had ik geloof ik eergister gedaan", hmm...praktisch hetzelfde edit: zie dat t hier niet goed over komt
en eindelijk mn ideetjes uitgevoerd van buik onder de douche ik moest m klaar zetten en helemaal instellen, en ml heeft vervolgens op t knopje gedrukt vind ze zelf wel leuk geworden, en ja ik heb wat striae ff gauw weggewerkt, zal vast netter kunnen maar dan moet ik er echt even goed voor gaan zitten met mn boeken erbij
babyfg: bij de orchideen foto zie ik eigenlijk alleen kleurverschil. vind de tweede foto net wat smaakvoller, de eerste lijkt iets te (overbe)licht te zijn naar mijn smaak? De buikfoto;s zijn erg mooi! Vooral die met het roze eendje! Mooi met de druppels en van de striae zie ik niks!!
Mooi effect met dat water. Lijkt me wel lastiger daardoor de straie weg te werken. Maar aan de andere kant...valt het juist niet zo op door het water. Welke sluitertijd heb je ingesteld?