Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Yenolah: De actions van Florabella zijn heel erg mooi. Heb jij ze gekocht? Of kan het op een andere manier?

2. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    OKe dan zorgt de flitser waarschijnlijk voor de overbelichting. Bij mij camera wordt het scherpstelpunt een rood stipje. Die moet dan precies op de kern zitten, steeds even het knopje licht indrukken totdat het punt op de goede plek zit.

3. MvdW

MvdW Niet meer actief

Ah ok helemaal duidelijk! Thanks! En wow die foto's met die bloem en die regendruppels! Echt te gek. Sta je er dan met de lens heel dichtbij of zoom je heel ver in?

4. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

@handbalster, dank je wel. Ik had bewust gekozen voor deze achtergrond om een kleurrijke foto te maken. Normaal heb ik ook een rustige achtergrond. Mooie foto's van de bloem. Wat voor camera gebruik je en wat voor lens?

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @diaantje en handbalster waaauw wat een mooie foto's zeg!!!

@mvdw leuk meis dat je lekker aan het uitvogelen bent hoe of wat met je camera!!! Zag al een mooie foto van je knappe meid:D

Ik heb er helaas even geen tijd voor wil ook graag weer es wat foto's maken.
    Meiden die een blog bij houden, doen jullie daar ook foto's van je kindje op? Want ik twijfel heel erg of ik dat moet doen. Ik heb al een blog waar ik soms wat schrijf maar ik vind het ook wel leuk om wat met mn foto's te doen. En zetten jullie je naam ook óp de foto ivm dat mensen hem niet kunnen jatten:)

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Buffy: Ik zit daar ook heel erg over te twijfelen of ik wel of niet de foto's van mijn kindje erop zal zetten. Ik heb nu wel 1 foto erop gezet van hem.
    En een watermerk moet ik nog maken voor mijn foto's maar dat ga ik zeker doen. Maar dan kunnen ze alsnog je foto's jatten hoor. Gewoon even weg shoppen en klaar is kees.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @sheann ja dat is ook wel weer waar ja... Hoe maak je zo'n watermerk?
    Ik heb nu bij bijv mn taarten gewoon in het midden mijn naam staan zeg maar.
    En bij mijn fotos op hyves deed ik gewoon de naam van mij en mn vriend en dan een dat teken van copyright (die c in dat rondje zeg maar)

8. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Met een watermerk bedoel ik je naam/logo/beeldmerk in je foto zetten. Dit doe ik in Photoshop.

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    idem hier, maar dan wel niet op 100% dekking (ligt aan de foto)

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb de site bekeken, maar ze zijn mij te duur, helaas.

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Als je twijfelt moet je het niet doen. Ik wilde het in mijn project in het begin ook niet, maar op een gegeven moment had ik zulke leuke foto's dat ik toch overstag ging. Ik hou de resolutie heel laag en de foto's klein in ieder geval en verder geen rare foto's. Ik noem verder ook nooit de namen in mijn blogs.
    Ik zet geen naam van mij IN de foto als watermerk in ieder geval.

12. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Ik zet mijn naam niet op foto's, als mensen ze willen jatten doen ze het toch wel. Ik heb tot nu toe nog geen foto's van mijn manneke op de blog gezet en ben dat ook eigenlijk niet van plan.

Ik heb een Canon 550D. Ik gebruik verschillende lenzen; macro, tele en heb een set tussenringen (zodat je dichter bij het object kan komen). Weet eigenlijk niet meer wat ik gebruikt heb bij die ene bloemfoto.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @yenola ik heb ook een paar mooie foto's waar ik best trots op ben. Hier kan ik ze niet showen want ik wil hier geen foto's van hem zetten ivm privacy..
    Ach ik zie wel hihi

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mijn zoon is de laatste tijd het doelwit van mijn camera. :D

15. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Kan ook niet genoeg krijgen van alle bloesem en bloeiende bloemetjes

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb even weinig tijd om op iedereen persoonlijk te reageren, maar wow, wat een mooie creaties komen er voorbij zeg!

Voor sommigen geldt: oefening baart kunst en dat is echt zo hoor; door gewoon veel te doen en zelf uit te vogelen!

17. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    @Sheann; Mooie compositie van je zoon, erg sprekende foto!
    Mooi contrast tussen bloemen en blauwe lucht; goed gelukt!

@Zogelukkig; waarom plaats jij eigenlijk zelf nooit foto's? Ben wel benieuwd!

18. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
  19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    oehhh, had dit topic nog niet eerder gezien!! Leuk leuk!
    Hebben zelf een spiegel reflex cam. van Sony..kan vast en zeker veel leren hier :)

20. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Handbalster: De onderste foto is echt geweldig! Bij de bovenste foto ben ik niet weg van de kleuren.

Deel Deze Pagina