Wat een mooie foto's! Voor mij springen de eerste en de laatste er erg uit. Mag ik meteen weer even iets vragen??? Als ik teveel vraag dan hoor ik dat wel he. Ik heb een cursus gedaan maar daar heb ik puur de basis geleerd. Hoe krijg je nou de voorgrond scherp en de achtergrond onscherp. Laag diafragma getal toch? Is het ook belangrijk hoe je de meting doet? Meerpunts, punts? Alvast heel erg bedankt!
@maloutje, wauw die 1e!! Die springt er echt uit voor mij Zijn allemaal heel goed gelukt hoor, maar vind die 1e wel echt de mooiste! Zo zie je maar, je hebt helemaal geen dure lens nodig voor mooie macrofoto's hihi
Trieske: Een wazig achtergrond wordt inderdaad gemaakt met een laag diafragma getal. Maar de afstand tot je onderwerp en de afstand van je onderwerp tot de achtergrond hebben daar ook invloed op. Hier staan hele goede tutorials voor de basis technieken Basiscursus | DIGITALE
Hier nog een foto'tje van mijn meisje, ik heb er nog niet veel mee gedaan behalve een kleurtje er overheen. Afgelopen week nog wel veel foto's kunnen maken buiten maar dan van andere mensen dus die laat ik maar niet zien.
O wat een leuke foto!! Je hebt echt een fotogeniek, knap meisje! Compositie vind ik leuk en de scheve bril ook Hier een uitprobeerseltje met mn close up filter. Ik hoop dat ie een beetje overkomt hier. Ik had nogal last van ongewenste schaduw. Ondanks verschillende posities etc. En issie niet te donker?
Ai!! Whats happening??!! Die bloemenranden zijn hartstikke vervormd en onscherp?? Autch!! Marieke: wilde nog vragen welk kleureneffect je over de foto had gedaan??
@ Druif, thanx, ja ze vindt het geweldig om op de foto te staan. Ik heb weinig ervaring zelf met bloemen fotograferen maar het donkere vind ik niet storend eigenlijk. Ik heb met perfect photo suite een koffie kleurtoner gegeven geloof ik.
@maloutje ik vind die eerste foto van de 4 die je geplaatst hebt echt prachtig!! @marieke leuke foto, hele leuke compositie! Wat een schattige dochter heb je. @druif goede foto toch?
je hebt ook last van Chromatische aberratie Een optische fout die ontstaat doordat het objectief niet alle kleuren van het licht kan bundelen op een centraal punt. Rond de randen van het object ontstaan kleurzoompjes en het beeld wordt onscherper. Dit komt veelvuldig voor bij tele-objectieven bij grote diafragma's
Ok!! Weer wat geleerd :x daar kan je niet zoveel aan doen denk ik?? En, hoe zijn je foto's van het feestje geworden??? Zien!!