Ziet er mooi uit Yenolah! Ik heb inmiddels ook Adobe Photoshop en Paint Shop Pro op de computer staan alleen kom ik er nog niet helemaal uit hoe het werkt, wat je er mee kan enz enz Denk dat dat gewoon uitproberen wordt. Zo'n randje om een foto vind ik altijd al goed er uit zien!
Ik haal de link weer even terug waar ik de bijenfoto mee bewerkt heb. Hier zijn texturen en randjes en effecten mee te maken online.
Handbalster: De derde foto is erg mooi. Mieks: De foto van je vriend is zeker op het juiste moment gemaakt alleen de klok stoort een beetje. Misschien een leuk klusje om photoshop een beetje te leren kennen. De foto van de bloem is ok maar kan veel beter qua compositie. Yenolah: Mooie foto. Ik zou hem persoonlijk anders croppen zodat je iets minder achtergrond rommel hebt.
@ Yenolah, altijd handig om weer wat nieuwe links te krijgen, dankjewel @ Sheann, goed idee om daar inderdaad is mee te oefenen. Wat bedoel je precies met compositie van de bloem? Mooie foto!
Ik bedoel dat de compositie iets spannender kan. Nu heb je de bloem in het midden en daaromheen is het vrij druk.
Ow zo, ja daar heb je helemaal gelijk in Ik wilde kijken of ik het net zo kan krijgen als bijvoorbeeld op een foto van handbalster, dat de bloem scherp is en de rest er om heen een stuk waziger... ik weet alleen niet of ik daar misschien wel een andere lens voor nodig heb ben nog echt een onervaren fotograaf haha
Ik geloof dat Handbalster een macro lens heeft dus dan kan je veel dichterbij een foto nemen. Dat wazige in de foto heet scherptediepte. Met een standaard lens is dat ook wel mogelijk, het is gewoon een kwestie van uitproberen. Ik ben ook een beginneling maar hoe meer je oefent hoe beter je wordt. Als je voorbeelden van mijn foto's wilt zien, ik heb een link van mijn fotoblog in mijn handschrift staan. Wat mij heel erg op weg heeft geholpen is het boekje van voor tot achter doornemen met de camera bij de hand en gelijk alles uitproberen. Ik heb eerst heel lang foto's in auto stand gemaakt maar op een gegeven moment begrijp je je camera veel beter en dan ga je over na manueel.
Heb je blog bekeken, zitten hele mooie foto's tussen! Ik heb mijn camera ook pas 3 dagen, dus ik kan ook niet gelijk verwachten natuurlijk dat ik perfecte plaatjes schiet. Ik probeer idd veel uit, en heb deze week vakantie dus kan m'n boekje nog eens grondig gaan doorlezen en verder uitproberen. En alle tips/kritiek kan je ook weer van leren, dus een handig topic dit!
@Mieks; inderdaad heel veel oefenen! Ik heb mijn camera nu zo'n half jaar, dus ook echt nog wel een beginner. De laatste foto's zijn inderdaad met een maacrolens gemaakt. Dat die wazige achtergrond kun jij ook maken, dat heeft met je instellingen te maken. Hoe dat precies werkt kun je goed teruglezen in je boekje of op internetsites. Fotografie cursus - gratis fotocursus en tips digitale fotografie Misschien heb je hier wat aan @Sheann; mooie foto's in je blog!
Leuk om zo die foto's voorbij te zien komen. Ik maak ook graag foto's, maar die zijn bij lange na niet zo mooi als die van jullie
@Mieks; leuk gespeeld met de sluitingstijd, goed gelukt! @Sheann; schattige foto, weet niet of ik de compositie lekker vind kijken. Met die halve schoen en zo recht van boven. Je hebt weer mooie foto's van je manneke op je blog staan! @ Danzinprincess; als je het leuk vindt, gewoon foto's plaatsen hoor! Alle amateurfotografen zijn welkom
Sheann ik vind het een gave foto. Hou wel van dat speelse. Doet me wat denken aan foto's die je wel eens op Wehkamp ziet. Ik heb onze kat van het weekend weer eens op de foto gezet (was alweer eventjes geleden)