Ah, ik begrijp waarom je hem in zwart wit hebt gezet, in kleur heeft niet veel contrast. Dat is misschien wel iets om met photoshop voor elkaar te krijgen, Misschien contrast verhogen en de temperatuur van de kleuren wat bewerken/ kleur van de lucht. Misschien kan je hem ook iets verder uitsnijden zodat het kasteel wat meer aandacht krijgt. En klein detail: de horizon een beetje recht trekken Je kan er echt uren zoet mee zijn he?!
Ja echter heb ik het photoshop nog zoooooooo niet door... ik had t idd ook warmer willen maken, croppen lukt me nog wel. Ik ben nu met die duif bezig... probeer die achtergrond aan te passen.. maar volgens mij kan ik beter me duif uit knippen of zo... maar dan weet ik weer niet wat ik er achter moet plakken.. lastig dus. Zou wel fijn zijn als ik die achtergrond nog waziger krijg...dan lijkt t me ook minder storend denk ik... enig idee hoe ik dat doe toevallig ??
O, ik ben ook nog niet zo goed thuis in het bewerken hoor! Uitsnijden, hooglichten of schaduwen aanpassen etc gaat nog wel, maar soms vraag ik hier ook advies hoor! er zijn er hier een paar die er veel beter in zijn! Achtergrond aanpassen is wel iets heel moeilijks. Je kan misschien de duif selecteren met de magnetische lasso en dan de achtergrond selecteren door omgekeerd selecteren te gebruiken en dan met gaussiaans vervagen waziger maken? Maar ik denk dat het nooit zo natuurlijk kan. Dan zou ik er eerder voor kiezen om hem heel krap uit te snijden zodat je de achtergrond gewoon nauwelijks meer ziet En als je de volgende keer een foto maakt proberen erop te letten door bijv op een andere plek te staan waardoor de achtergrond anders ( beter) is. En wazige achtergrond met je camera kan je bereiken door verder van je voorwerp af te gaan staan, flink inzoomen en (weet niet of je camera dat kan) een klein diafragma getal te kiezen.
Wow... Druif.. das geen leken taal meer hor, haha! Diafragma en zo kan ik niet aan passen naar mijn weten... tis echt zo'n compact dingetje... wat goed in de kontzak past Ik kan idd nog wel meer kroppen... goeie optie Nou ga ik weer ff verder puzzelen... laat t resultaat wel zien hoor!
Ik ben benieuwd! Als je echt meer wilt met je foto's ( en met je camera) loont het ook echt om een cursus te volgen. Daar heb ik het allemaal van geleerd en gewoon veel proberen. Je hebt al photoshop dus zou gewoon een avondje van alles en nog wat proberen zodat je weet wat de opties zijn. Een aantal dingetjes gebruik ik bijna standaard, maar het echt tot in detail bewerken daar ben ik ook niet zo in thuis hoor!
Bekijk bijlage 333875 @ Druif.... dit heb ik er van kunnen creeeren zeg maar, whahaa.. nu is t net of de zon achter hem schijnt of zo... Heb bij gesneden...en voor de rest de achtergrond met de retoucheerpenseel bewerkt.... En nee... ik ben zeer zeker niet enthousiast...maar de achtergrond die hinderde is nu wel weg denk ik
Ik denk dat hij er met de huidige achtergrond beter uit ziet. het is too much. de kunst van doseren moet je nog even vinden denk ik.
Oke dan... nu ff you tube gekeken, en ja ik heb wat gevonden!!! Dus op nieuw de duif Bekijk bijlage 333895 Goeie optie dat You tube... haha,... ik ga nog ff verder puzzelen, maar ben aardig op weg zo... dank meiden! Nu zal ik wat minder spammen hoor... hihi!
Dat ziet er idd al stukken beter uit. Probeer de blur wat terug te draaien. Nu ziet het er behoorlijk geshopt uit.
Ja das idd wel het andere uiterste.. nu nog ff het subtiele onder de knie krijgen zeg maar... haha.. maar ben op de goeie weg
Heb ook even je blog bekeken Zitten zeker wel aardige foto's tussen, maar de beperkingen van zo'n kleine compact spatten er wel vanaf. Verdiep je eens in grote compact camera's als je niet meteen een spiegelreflex wilt. Deze kun je vaak al goed zelf handmatig instellen (voor optimale controle), en zijn erg veelzijdig door hun vaak grote zoombereik. (En nee, ze halen t niet bij een spiegelreflex, maar ze kunnen zeker meer dan je huidige camera als ik t zo even begrijp ) Let verder goed op de compositie, neem niet alles vanaf ooghoogte maar ga ook eens liggen of diep gehurkt dat ziet de wereld er alweer heel anders uit, maar dit kan de foto wel veel interessanter maken En bedenk goed wat het doel is wat je voor ogen hebt en probeer dat vast te leggen En de basisbewerkingen zijn eigenlijk wel t belangrijkst, kan je aanraden om photoshop basis magazine te bestellen Photoshop Magazine special: Photoshop Elements - Photoshop Specials - Photoshop
Nou wat meer gerommeld met photoshop 9 elements... en volgens mij gaat t al de betere kant op nu! Ik heb de foto bij gesneden en de bovenkant vervaagd! Bekijk bijlage 334180 Oja ik heb ook op marktplaats gekeken... en ik heb mijn oog laten vallen op een :Fuji Finepix S9500 Heeft iemand hier ervaring mee?
Weet niet of t de s9500 was, maar hij lijkt er in elk geval wel op. Was mn 1e camera, om mee te beginnen en oefenen en om te kijken of t idd wel echt iets voor me was die fotografie en of ik er echt mee verder wilde. Liep zelf wel heel gauw tegen zn beperkingen aan, ik wilde gewoon meer dan mogelijk was met die camera. Ht schermpje is echter wel belabberd, zou zelf een zoeken met een groter scherm, kan je veel beter terug kijken of de foto gelukt is of niet. Verder maakte ie prima foto's en was ie makkelijk ook handmatig in te stellen. Maar zou je toch aanraden om je ook eens in de canon powershots (grotere) en panasonic lumix (grotere) te verdiepen, weet van nikon dat die er niet veel heeft Voor de fuji heb je overigens ook ander soort geheugenkaarten nodig die nergens anders inpassen Verder is ie me prima bevallen hoor, was helemaal trots op dat ding Mjaah wat ik zeg, ik zelf liep gauw tegen beperkingen aan voor wat ik wilde bereiken en daarvoor had ik echt een spiegelreflex nodig. Als je m echter voor ee leuk prijsje kan krijgen is t een best dingetje om mee te beginnen, maar nogmaals, kijk dan ook eens naar canon e.d.
Nog even over de foto Het oogt niet bepaald natuurlijk, je ziet nu heel duidelijk dat er de foto bewerkt is, en vind zelf het resultaat niet zo mooi geworden...
Vind hem iets te onnatuurlijk bewerkt. Verder jammer dat je kindje niet net de camera in kijkt. Verder wel een lekkere spontane foto!
Ha! Heb m zowaar niet gemist! (Voor t eerst sinds lange tijd ) Mooi portret! Komt mooi los van achtergrond
Nice portret zeg... dat gaat me nog te ver hoor, maar ik vind hem echt mooi..vooral dat donkere, spreekt me erg aan! Ik heb nog ff een onbewerkte voor jullie. Bekijk bijlage 334765 Ik vind de kleuren er wel mooi uit springen... vraag me af hoe ik dat gedaan heb