Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

ik ben der zelf niet zo van als ik heel eerlijk moet wezen:) had haar dan eerder in een soort van fantasiewereld geshopt.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

heb nog een foto uit eerdere shoot.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Gaaf deze!

@mamsvanm, zou idd ook fantasiewereld doen, liggend op een bloem oid, of als elfje op t water of in de lucht ofzo,
    Lager standpunt idd goeie tip die je hebt gekregen :)

4. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Is er hier misschien iemand die een foto voor mij zou willen bewerken? Ik bedoel dan de kleuren van de foto, ik heb de foto zelf met instagram 'bewerkt' en nu wil ik die graag op canvasdoek laten maken maar instagram maakt de foto vierkant en haalt de foto dichterbij waardoor ik als ik hem op doek wil valt er teveel over de rand..
    Of weten jullie nog een ander simpel programma die de foto's wel orgineel houdt qua afmeting?
    Wie het voor me wilt doen mag me een priveberichtje sturen :)

5. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van de tweede. Bij de eerste al veel geexperimenteerd met fotografie. Wat voor fototoestel en lenzen adviseren/ hebben jullie? Ik heb op dit moment een nikonD40 met een 18-55 en een 55-200 lens. Denk er soms over om een andere Nikon te kopen en/ of andere lenzen er bij, maar twijfel. Alles is nogal duur en het moet wel meerwaarde hebben. Wat vinden jullie belangrijk aan body en lenzen? Wat is handig bij baby en kinderfotografie?

6. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Nikon 3200 vind ik zelf een fijn en betaalbaar toestel om mee te werken. De D40 ken ik dan ook niet eigenlijk. Je hebt kitlenzen neem ik aan? Prima toch voor kinderen. Ik heb zelf nog een lichtsterk vast brandpunt lens, deze zijn niet zo duur maar je kan dus wel nog vaker wegkomen met het niet flitsen. Het probleem is soms wel dat fotografie een stuk intensiever wordt.

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    supersimpel zeg ik picasa...
    maar of dat programma kan wat jij wilt weet ik niet.
    download anders een trial versie van corel paintshop pro.
    makkelijk en fijn programma

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik zou alleen eventueel een 50/85mm objectief kopen, dus een vast brandpunt.
    die zijn wat lichtsterker waardoor je inderdaad minder snel hoeft te flitsen, maar waarmee je ook wazigere achtergronden kunt schieten.
    Ik zou pas naar een andere body kijken wanneer deze de geest heeft gegeven ;)
    prima camera en als hij het nog doet is het prima toch :) waarom jezelf dan onnodig op kosten jagen ;)

edit: de 50 mm 1.8 bijvoorbeeld is goed betaalbaar (ca., 100 euro), de 85 mm wordt al heel wat duurder (400-500 euro)

9. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik heb picasa al geprobeerd en daarmee kan dat niet..

10. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
  11. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Leuk Handbalster!! En die ogen zeg in die tweede foto!!

12. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Hier laatst ook nog wat mensen over de vloer gehad:
    (laat ze niet te lang staan ivm privacy)

13. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
  14. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    En natuurlijk mijn eigen prinsesje in het bos:

Volgende week gaan we op vakantie naar de bergen... Hoop daar nog wat mooie kiekjes te kunnen schieten, is weer eens wat anders :)

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

Super foto's!

2 kleine puntjes. Zwart wit paar storende vlekjes in gezicht en de foto met zijn 3en heb je links een raar randje.

hoe breed is jou achtergrond eigenlijk?

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

lief!

foto 1 had wel wat frisser in gezicht gemogen.

foto 2 vind ik links onderin iets te donker. misschien wat oplichten

17. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Thanks voor de puntjes!!

Mijn achtergrond is 2 meter breed (en dubbelzijdig zwart/wit).

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

op maat laten knippen/zagen dan zeker?

19. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Nee, besteld bij Folux was het volgens mij. Het is wel vinyl, een rol van 2x6m. Ik had eerst een papieren rol (wit) met een breedte van 1.35m maar dat vond ik bijna niet te doen. Er stak met regelmaat iets uit aan de zijkant waardoor ik óf veel tijd kwijt was met photoshop óf de foto in de prullenbak kon.

Het liefst zou ik nóg breder gaan, maar daar heb ik gewoon de ruimte niet voor... ;)

20. Imensa

Imensa Niet meer actief

oke dat is wel interessant want papier is 135 of 275 en kan laten knippen tot 200 meter maar betaal 60 euro voor rol dan knippen 17,50 plus nog verzenden kost 35 euro..

Deel Deze Pagina