Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Daar zat ik dus ook mee...

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    handbalster: wat een leuke foto's! Ben het met imensa eens dat die van je dochtertje iets lichter in het gezicht had gemogen en zelf had ik iets meer ruimte aan de bovenkant willen zien. Maar vind het een supervrolijke foto en mooi met scherpte en diepte.
    Die van je zoontje vind ik ook erg geslaagd!

Maloutje: vind die 2e van je dochter op de boomstam ( beetje close up) echt geweldig! Die eerste studio foto van die vader met kindje ook.
    Die 3 boven elkaar iets minder qua gezichten. Maar snap dat het moeilijk is om er 3 goed te laten kijken ;) Dat randje aan de linker kant zie ik ook...

Als ik deze foto's zie jeukt het om ook weer wat te doen maar het ontbreekt me aan tijd, inspiratie en mooi weer :D

3. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Bedankt voor de reacties.
    De foto van mijn dochter was met tegenlicht, had haar al wel iets opgelicht. Kreeg het zelf niet echt beter...
    Beide foto's kwamen op dit formaat uit de camera, dus aan uitsnedes kan ik niets meer doen ;)

Maloutje; ik vind van je dochter de 2e foto het leukst. Zit meer beweging/ diepte in. Hij komt bij mij wel wat grauw over.

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hiii

Handbalster, erg leuk allebei!! En idd die ogen van je zoon! Wow! Die knallen er ff af zeg :)

Maloutje, leuk in t bos! Vooral die 2e ook, komt hier ook wat grauw over, maar mijn foto's lijken ook wat grijzer geupload te worden....en kijk ook nog eens op de ipad nu :D
    je andere foto's heb ik gemist...

@achtergrond, ik heb zo'n inklapbare/opvouwbare van 1,50 breed en dat is vaak al te smal, zeker met volwassenen....
    Wel handig want je hebt t gauw opgeruimd ;)

Wij zijn net terug van een weekend zeeland en daar lekker op pad geweest met de camera op het park, en gister even naar het strand gereden.
    Hoop morgen de tijd te vinden om ze op de computer te zetten, sorteren en bewerken :)

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hierbij de 1e foto's van afgelopen weekend
    een of andere vlieg en een lieveheersbeestje :)

ik heb de foto's enkel bijgesneden en minimale aanpassingen in contrast toegepast

edit: getvet wat worden ze lelijk hier :(

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik heb ook nog een oorwurm (brrrr) in de aanbieding
    bleehhh gore beesten :)

echt je had me moeten zien hihi
    schrok elke keer van die smerige insecten, maar wil ze dan toch op de foto hebben ;)

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    en hier dan nog 2 van het strand zondag, het was lekker mistig en dat had wel wat.
    ben er alleen nog niet zo over uit of ik nou blij ben met het resultaat....
    heb vanuit verschillende hoeken genomen, maar op een of andere manier kreeg ik maar niet voor elkaar wat ik voor ogen had....
    daarbij werd ml ongeduldig dus kon ook niet wat meer tijd er nog voor nemen :(

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Babyfg: die eerste met de vlieg vind ik super! Heel herkenbaar trouwens... Ik schrik me ook elke keer een ongeluk als ik denk dat er een vlieg opstijgt... Hihi!

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

j. heeft zijn fake smile ontdekt. heb in een deuk gelegen vanmiddag. Hij moet nog wel even wat meer oefenen zodat het echt lijkt ipv fake:D:cool:

bah hij maakt er echt een schijtkwaliteit van :(

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FHS4VTPN.jpg zo maar even dan.

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam

hihihi kan idd wel wat oefening gebruiken :D heerlijk
    blijf het ook een mooie achtergrond vinden, gewoon een muur bij je thuis of photoshop??

11. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    @babyFG: Mooi die vlieg, jammer dat de pootjes er nier helemaal opstaan. Aan de andere kant geeft het wazige blaadje voor de pootjes ook iets "zachts" aan de foto. Mooie compositie bij het lieveheersbeestje, vergeleken met de vliegfoto komt hij wat donker over. Maar knap gedaan zeg!

@Imensa: Beetje geforceerde lach ja, heheh. Wat is hij al groot inmiddels! Is dit ook met textures bewerkt, de achtergrond?

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

ps ;)

ja nu elke keer als ik zeg foto trekt hij zon bekkie gheheheh.

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Mooi gedaan in ps dan die achtergrond!! wel heel secuur werkje denk ik dan met masker?

@maloutje, ja kreeg lieveheersbeestje helaas niet mooi wat opgelicht in ps, maar moet zeggen dat ik ook niet heel veel tijd had :D
    zal er nog eens naar kijken :)

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

handigheid die je moet hebben valt echt reuze mee. lagen en makers idd

de kleuren van foto zijn zo anders :( zonde.

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hij oogt idd wat rood/vlekkerig maar zit nu wel op mn werk :D

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

ik weet niet wat er met foto's gebeurt als hij ze verkleint en klaar maakt om op de site te zetten. maar het is niet veel goeds.

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mooooi!!

19. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010