Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Inderdaad veel te nat buiten :$. Desondanks toch een paar keer op pad geweest met natte vieze kleren als gevolg... Zal eens kijken of er nog wat plaatsbaars tussen zit.

Nog twee van mijn meisje die ik zelf wel aardig vind:

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mooi, die tweede foto zeg! Dat lichte in de foto vind ik ook mooi., is dat een bepaald filter wat je hebt gebruikt? Of had je veel indirect zonlicht op de kamer?

3. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Dank je!
    De foto was al wel licht, maar ik heb er ook nog een "action" in photoshop overheen gegooid die dat nog versterkte.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Een "action"...?? kan je dat uitleggen? (Ik heb trouwens een NL talige photoshop)

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier nog een portretje van mn zoon. Ik vond de achtergrond ( safaripark) wel mooi rustig en zijn blik mooi bedenkelijk. Dat in combi met het licht vond ik hem redelijk geslaagd, maar toch blijft hij een beetje gewoontjes. Ik heb alleen de horizon recht getrokken, kleurzweempje verwijderd, iets krapper bijgesneden ( hou ik van), beetje met schaduwen en hooglichten gespeeld...
    Dus als iemand een tip heeft..?

6. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Het is eigenlijk een soort van "van te voren opgenomen" aantal handelingen met een bepaald resultaat. Deze kan je downloaden van internet.

Wat wordt die knul al groot zeg! Ik vind de foto mooi zoals ie is!

7. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
  8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Oeh wat leuk! ik ben hier alleen echt helemaal niet in thuis! Nu heb ik even zitten puzzelen met de presets die al standaard in mn laptop staan, die wilde ik inladen in photoshop. Nu staat er in een of andere handleiding die ik vond via google hoe je dat moest doen, alleen ik kom er helemaal niet uit?!
    Dit wordt er gezegd:

Nu je de action gedownload hebt moet je het nog inladen in Photoshop. Zorg er voor dat je Actions venster actief is. Zie je dit niet dat kan je via Window > Actions het venster tevoorschijn halen. Klik vervolgens op de 2 driehoekjes, rechtsboven in het venster (bij versies ouder dan CS4 is er 1 driehoekje). Er zal een menu uitklappen waarbij je de actions kan inladen.

Alleen: ik kan geen venster vinden waar ik dat kan doen?? kan iemand me helpen?

9. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hier toevallig gister voor het eerst aan het klooien geweest met diverse actions. Wat een geweldig iets is dat!
    Je kan op internet diverse (gratis) actions vinden en vervolgens 'afspelen' in ps.
    Mijn resultaat van gister met een action en nog wat eigen aanpassingen:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,5 KB
      Weergaven:
      11
  10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    @ Druif: met Alt + F9 (dacht ik) krijg je het menu met de actions in beeld. Daar zie je de driehoekjes staan rechtsboven. Klik dan op load actions.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Aha! Bedankt voor de tip, ik ga m proberen! ( daar kom je zelf toch niet op?)
    Maloutje: die site met gratis actions ziet er top uit. Ik zat me al helemaal te verlekkeren, maar ik krijg ze wel opgeslagen maar niet geopend? Vaak zipbestanden, maar weet niet of het aan mn laptop ligt maar ze openen dus niet? Hopelijk wel de presets die er al in staan...

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tash: mooie foto! Zoiets vind ik dus prachtig qua bewerking...

13. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Als ik het zip-bestand uitpak met Winrar dan kom ik een atn bestand tegen. Als ik daar op dubbelklik dan laadt hij de action vanzelf in mijn photoshop en komt hij in het lijstje met actions erbij te staan.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Die alt 9 doet het iig niet... niks met alt combi trouwens...
    Ik ga nog eens proberen die zipbestanden uit te pakken...

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, ik snap er echt he-le-maal niks van :(
    Ik klik op rechter muisknop om de zipbestanden te openen, maar er opent helemaal niks in photoshop? Ik heb versie C6, misschien te oud of zo?? Heb de instelling aangepast naar "openen in photoshop" maar ik zie niks verschijnen? Kan de geopende action ook nergens terugvinden... AARRGGHH!! Iemand de gouden tip?

16. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    CS6 is in ieder geval geen te oude versie :D, dit is een van de laatsten volgens mij. Ik werk er ook mee. Werk je met Winrar om de zip bestanden uit te pakken? Zo ja, zit er een bestandje bij dat op .ATN eindigt?

Bij mij wel steeds. Als ik de uitgepakte bestanden ergens op de pc heb geparkeerd dubbelklik ik op het .ATN bestand en dan doet hij iets in photoshop (heb ik al open staan dan).

IK vind het moeilijk om uit te leggen als ik niet kan zien wat je op je scherm hebt :)

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat winrar komt me niet bekend voor? Ik heb een aantal gratis actions van die site die je gisteren linkte opgeslagen en wanneer ik daar op dubbelklik zie ik inderdaad iets staan wat eindigt op .ANT. Als ik daarop dubbelklik komt ik direct in photoshop, maar ik zie verder niks openen of gebeuren of kan het dan nergens terugvinden?

18. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Mijn actions staan rechts in de balk onder het driehoekje. Als ik er dan eentje uitkies (in het voorbeeld dus "wazig kader") en druk op "play" (het driehoekje onder). Dan gaat hij de foto bewerken.

Volgens mij ben je al een heel eind. Kan je iets terugvinden in dit menu?

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Even met mn telefoon want weet and er s niet hoe ik mn beeldscherm kan laten zien? Ik heb dus een heel ander scherm? Ik heb die balk met driehoekjes niet?

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heb trouwens geen C6 maar elements 6...
    Heel andere lay out. Wat een gedoe!

Deel Deze Pagina