Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dat is hier ook vaak het.geval hoor. Soms heb je een lucky shot. Heb er ook maar 1 nodig hehehe

2. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Hier vandaag nog een cakesmash gedaan, maar die heb ik nog niet verwerkt. Wat een fijn modelletje was het vandaag zeg! Deze is al wel klaar: (zoals gewoonlijk, niet te lang ivm privacy)

3. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Foto is in mijn thuisstudio gemaakt. Vandaag voor het eerst op zolder trouwens... Heerlijk!!! Niet meer op,- of afbouwen, maar gewoon een vast stekje :D.

4. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik probeer nog iets in "kerstsfeer" te creeƫren met mijn dochtertje, maar ze wil de laatste tijd niet echt meer meewerken... (ze wil alleen nog maar op het schermpje kijken als ik met de camera bezig ben).
    Veel verder dan dit ben ik dus nog niet gekomen:

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mooi hoor! Vooral die tweede vind ik geslaagd. (kijkt ze net wat meer lachend op) De eerste lijkt ook een kleurzweempje te hebben vergeleken bij de tweede.
    Ik vind het altijd leuk om kerstkaarten te sturen met ene foto van de kinderen ( alleen aan mensen die mn kinderen ook kennen of mee te maken hebben hoor :D)Maar vorig jaar was het al een crime omdat ze niet wilden meewerken. Zoon in de gekke bekken fase en dochter die alleen maar wil pakken en kijken.... :( Ben benieuwd of het dit jaar wil!

6. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Een kerstkaart met de kleine erop gaat hier ook alleen maar naar de opa's en oma's (en een neefje) :).

Ik had bij de eerste expres een zweempje erover gegooid zodat alle wit/beige tinten van de foto wat dichter bij elkaar komen. Maar eigenlijk had ik ze niet onder elkaar moeten plaatsen, aangezien ze zo verschillend zijn (geen kleur en kleur ;)).

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Op zich wel mooi? Daar wordt ie wel wat warmer van!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nog even een foto van mn dochter van 2,4.. gefascineerd door de kerstspullen in huis :D

Ik heb inmiddels photoshop Cs6 op mn laptop staan. Maloutje of Tash: zou een van jullie mij misschien nog kunnen uitleggen hoe je nou bepaalde actions kan downloaden en kan inladen in je photoshop?

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik hoefde alleen maar op de gedownloade bestandjes te klikken, als om m te openen, en werd automatisch geladen in photoshop.

Helaas foto's van maloutje en imensa gemist :(

Hier ook kerstkaarten gemaakt met foto's, maar nu op ipad dus kan geen foto uploaden haha

10. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    @Druif: Wat kijkt je dochter mooi zeg op die foto! Op pagina 459/460 staat nog wat uitleg over de actions. Kan je daarmee uit de voeten? Geef anders maar even een seintje!

Vandaag bij een lampencheck voor een shootje morgenochtend de katten nog even geschoten:

11. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    En Yfke ook natuurlijk!! Ze werd vandaag 2 jaar oud, dus een feestelijke jurk had ze al aan :p

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind die poezen foto's helemaal geweldig!
    En gefeliciteerd met je meisje, maloutje! Echt een prinsesje!

Ik heb geprobeerd die actions te downloaden, maar ik ben echt ene computernerd die er niks van snapt... ik had een paar favorieten van die site die op pagina 459/460 staat. Als ik die download worden sommigen als zip bestand en anderen als ATN bestand gedownload. Hoe krijg ik die geopend? Bij de meeste kom ik na dubbelklikken in een venster wat vraagt om een serienummer van photoshop ( die ik niet heb..) en 1 komt er direct in photoshop terecht. Maar als ze in je lijst met handelingen staan, tussen de sepia etc, hoe pas je die dan toe op je foto??? Want als ik er op klik gebeurt er niks?

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Dan moet je de action uitvouwen (pijltje) en dan op de 1e regel eronder op play (driehoekje) klikken, dan gaat ie m toepassen....

Bij mij kwamen ze allemaal als zip binnen, dat uitpakken met winrar, en toen t atn bestand aangeklikt en werd ie automatisch in photoshop geladen (had ps wel al open staan)

@maloutje nog gefeliciteerd! Mooi die katten!

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zal eens proberen. Bedankt voor de uitleg! Maarree... hoe open je met winrar :):)

15. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Oh leuk! Een fotografie topic! Mag ik mee kletsen? :D
    Sinds een paar jaartjes vind ik het erg leuk om foto's te maken. Vooral 'stil leven' en conceptuele dingen. Nu al weer een jaar in het bezit van een Nikon D7000 (voorheen een D60 gehad) maar ben er niet helemaal happy mee eigenlijk. Maar goed, het is maar voor de hobby :)

Voeg even een bijlage toe van mijn zoontje als voorbeeld. Ja, droge wangetjes helaas, maar deze foto hangt wel in het groot op canvas hier aan de muur :D Ben niet erg goed in portret fotografie.

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

het is erg rustig hier laatste maanden:(

wat ikzelf erg jammer vind is dat de foto's erg lelijk van kleur worden als je ze upload.

17. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Oh jammer dat het rustig is :( Misschien kan ik er weer wat leven in blazen? :D

En klopt ja. Maar heb wel recent ontdekt ;) dat als je een file opslaat als 'save for web' dat dat aanzienlijk veel scheelt!

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

heb alles al geprobeerd. hij maakt ze heel erg grauw/grijs helaas

deze helaas ook weer.. :(

19. Imensa

Imensa Niet meer actief

hij is licht maar check mijn profiel foto nog maar eens... :(

Deel Deze Pagina