Waar loop je precies op vast en hoe pak je het aan? Ligt je zoontje op een tapijt of probeer je een tapijt op te hangen als achtergrond? Wat gebruik je normaal als achtergrond?
Hij ligt op het tapijt. En normaal zet ik hem in een witte stoel. Woon hier erg klein dus heb niet echt een 'vlak' muurtje waar ik iets mee kan Mijn probleem is dat ik mijn zoontje dus niet mooi geselecteerd uit het plaatje krijg. Magic wand/Quick selection, Background eraser, etc, krijg het maar niet mooi voor elkaar. Mis ik de gouden tip of heb ik toch écht meer geduld nodig?
Met wit lukt het wel inderdaad, maar dit tapijt grrrr!! Het is een beetje grijs/bruin achtig. Heb ook Gaussian Blur geprobeerd, maar of ik kan gewoon niet goed gummen, of... ik weet het niet meer haha. Ik plaats even een voorbeeld fototje.
Overigens lukt t mij ook echt niet mooi om een achtergrond zodanig aan te passen hoor haha Met gummen en selectie zit ik altijd met van die lelijke randen nog, wordt er nooit beter op in elk geval Imensa hier is wel een kei in achtergronden
Bij die foto vind ik dat heel gepast en mooi, maar dat ligt denk ik voornamelijk aan het perspectief. Ik heb voornamelijk foto's van bovenaf genomen en dan vind ik het niet zo mooi om dan randjes 'scherp' te laten zeg maar. Kan de foto wel draaien e.d natuurlijk, maar dan is het effect toch anders. Kan het wel proberen natuurlijk Gewoon met Gaussian blur gedaan?
Iris blur 2x en uhm daarna idd dacht ik gaussian blur voor de huid eigenlijk alleen, maar heb t paar x opnieuw gedaan dus weet nou niet meer of t gaussian of surface blur was En dmv laagmaskers de gebieden weer naar voren gehaald steeds welke ongewijzigd moesten blijven
nog altijd op zoek naar een lens ik heb de nikon d3200 met kitlens 18-55 mm deze kan ik nu makkelijk gebruiken als ik mijn zoontje fotograveer. maar van veraf wil ik ook graag de onderwerpen dichter bij halen dus bv als we op vakantie in noorwegen zijn straks en zie van een afstand bv een eland dat ik die eland ook mooi dichtbij op de foto kan krijgen. Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Nikon AF-D - Camerashop.nl is dit wat? zo ja ok zo nee wat raad je aan en heb je evt een link?
De tamron 70-300 heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding. Wat ik alleen denk te zien is dat dit een objectief is voor een full frame camera, en niet voor een crop camera (die je in bezit hebt), dit houdt in dat de lens of niet zal passen, of hij gedraagt zich heel anders (weet zo gauw ff niet met welke factor hij vermenigvuldigd wordt) Zo moet je bijv voor jouw camera de DX type lenzen hebben van Nikon, maar hoe tamron dit aanduidt weet ik niet. Voor je hem aanschaft zou ik even advies inwinnen in een fotozaak
Nikon en Sony hebben een cropfactor van 1.5 Canon heeft 1.6 Daarbij kunnen zéker niet alle FF lenzen op een cropcam! FF camera's hebben een ingebouwde focusmotor... Iets wat sommige instap/crop camera's NIET hebben. Laatst genoemde móeten dus een lens hebben met een ingebouwde motor... anders moet je het handmatig doen of focust hij helemaal niet
Ik probeer het eens via een linkje om de kleuren een beetje te behouden. Vandaag lekker met mijn dochtertje in de speeltuin geweest met de camera en mijn 85mm f/1.8 mee https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t31/1978295_644816638918856_1536266781_o.jpg https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1/1904273_644816708918849_21142954_n.jpg
Leuk! Al lijken op de ipad de ogen op beide foto's niet scherp Maar kan aan mn ipad liggen denk ik...
Ik dacht wat bungelt daar nou voor een gek koord?? Duurde ff voor ik zag dat ie aan de koptelefoon vast zat haha Leuk eens een man voor de camera! Echte mannelijke foto's, erg leuk Wanneer heb je de newbornshoot??
Maloutje: mooi die eerste! De ogen springen eruit! Op mijn laptop zijn ze aardig scherp dacht ik... Imensa: wat leuk, een man voor de lens! Stoere foto's. Vind die van het gezicht erg stoer. Die staande ook, maar werd idd ook afgeleid door het snoer en ook de pose met het gebogen been. Het lijkt nu net geamputeerd ( maar kan ook door mn werk op de vaatafdeling te maken hebben..)