Hobby-fotografen tips en trucs.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Spikkel19, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Van Nikon ? Zal ik daar ook nog even naar kijken thanks !
     
  2. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik heb een nikon d7000, maar die zou ik niet gelijk nemen voor jouw doeleinden ;)
    Daarnaast gebruik ik m wel "professioneel", een uit de hand gelopen hobby is het eigenlijk.

    Tussen canon en nikon zit kwalitatief geen verschil, nikon is alleen net iets sterker qua ruisonderdrukking, waardoor je in minder licht met hogere iso waarde nog betere foto's hebt (met minder ruis).
    Dus als je veel in schemer/donker fotografeert en geen (losse) flitser wilt gebruiken dan raad ik nikon aan.

    Zou dan afhankelijk van je budget natuurlijk ook, kijken naar de d3000serie en de d5000 serie

    Toen ik begon gegaan voor de d5000, lag beter in de hand dan de d3000, en handligging is ook erg belangrijk
     
  3. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Leuke foto imensa! Hoop dat ook ooit mee te gaan maken hier :)

    Hier binnenkort ook weer foto's van mijn kant :)

    En na pasen weer een fotoshoot! :)
     
  4. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja precies het is gewoon puur om leuke foto's van familie te maken en landschappen.
    Het verschil tussen de lumix fz48 en een Nikon of canon is echt onwijs groot.
    Daarnaast vind Ik het super leuk om met photoshop en lightroom te werken en de foto's van de lumix zijn qua kwaliteit echt niet mooi daarnaast is er ook amper iets handmatig in te stellen qua instellingen.

    Ik zat wat te lezen over de canon 450d en de 1000d.
    Schijnt dat de 450d toch beter is.

    Waar moet ik op letten qua specificaties volgens jullie ?
     
  5. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Hij is wel bewerkt.

    Heb deze foto met 50mm gemaakt. EXIF 1/100 ISO800 f3.2
     
  6. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik vind hem heel leuk, en bewerk je hem dan in Photoshop met een Action of speel je een beetje met levels,curves enz.
    ik vind het een mooi effect !
     
  7. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik had vanavond een paar foto's gemaakt met mijn lumix .

    Buiten maakt hij op zich leuke foto's, maar binnen is het drama

    deze foto is trouwens wel bewerkt
     
  8. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    en deze nog, ze heeft weer genoten van al dat lekkere eten :D
     
  9. MamaZH

    MamaZH Actief lid

    4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwangerschapsshoot gedaan met mn allereerste silhouette foto. Ik haal ze zo weer weg.
     
  10. Maloutje

    Maloutje Bekend lid

    30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Leuk met die hakken! Silhouette is goed gelukt. Ik weet niet of ik het net iets mooier zou vinden als ze elkaar nét niet zouden raken bij de buik.
     
  11. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Zit hier een filtertje overheen? Iets met een tekening-effect ofzo?
    Ben er niet zo kapot van, sorry :)
    Verder zou ik je willen meegeven om te bedenken wat je op de foto wilt hebben en de foto dan zo maken dat de aandacht er op wordt gevestigd. Je hebt je onderwerp precies in het midden geplaatst, maar rechts zit nu loze ruimte wat afleidt. Verder mis ik de voeten :D Ik hou zelf wel van krap kaderen maar dan zou ik m helemaal krap bijsnijden en niet alleen de voeten eraf :p
    Wat een lief koppeltje, dat wel!!
     
  12. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Wat een dotje!!
    Ik begrijp wel wat je bedoeld. Ze had veel beter uit gekomen wanneer de achtergrond mooi wazig was geweest, nu leidt de achtergrond erg af. Met een camera waarbij je het diafragma kan aanpassen krijg je dat wel mooier!
     
  13. Maloutje

    Maloutje Bekend lid

    30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Vandaag naar de efteling geweest, dan moet je natuurlijk ook met een paddestoel-foto thuiskomen :D
     
  14. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Dit idee had ik ook, dan komt de buik wrs beter uit?
    Heel gaaf met die hakken! maakt het even net wat anders dan anders. sexy wel :D
     
  15. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Mooi!!
     
  16. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja precies, dat kan dus helaas niet met deze camera vandaar dat ik opzoek ben naar een andere.
    En als je het diafragma veranderd moet hij dan in een bepaalde stand staan of iets? wat heb jij dan ?

    Bedankt voor je tips !
     
  17. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Leuke foto !
     
  18. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Heel gaaf zo met die hakken , is net weer ff wat anders.
     
  19. MamaZH

    MamaZH Actief lid

    4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het juist mooi dat ze elkaar raken. Ik heb ze 3 verschillende soorten geleverd maar dit is mijn favoriet omdat ik hier echt het gezinnetje gevoel bij krijg. En anders krijg je zo'n queasimodo effect :D
     
  20. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ik heb de nikon d3100, maar ook met mn vorige camera ( de canon powershot s100, geen spiegelreflex) kan je het diafragma zelf instellen. Hoe kleiner het diafragma getal hoe waziger de achtergrond. Maar dat bereik je ook door meer afstand te nemen van je onderwerp en in te zoomen.
    Ik zou je adviseren om ook eens een korte cursus te volgen. ik heb er een aantal gehad en daar leer je je camera beter kennen, maar ook over compositie, licht, achtergrond, wat is "mooi" etc.
     

Deel Deze Pagina