Babyfotograaf: Ik heb wel een aantal zelfportretten gemaakt maar maak ook vaak foto's van mijn zusje. Vind ik toch iets makkelijker dan van mezelf. De foto van de roos is mooi maar wel een beetje vlak qua kleur.
Bedankt voor de reacties meiden. Dat de roos er niet helemaal op staat vind ik zelf niet storend eigenlijk. Heb de foto alleen aan onder- en bovenkant bij gesneden, omdat de aftrek van de bank er op stond en ik dat niet zo mooi vond. @ babyfotograaf, vind jouw roos ook erg mooi! Vind de kleur ook gaaf gedaan. Wat je al zegt, het heeft iets mysterieus
dan zou je m juist misschien nog iets krapper uit moet snijden kan de foto "spannender" van worden deze is uit dezelfde serie; (heb m ook geheel erop, maar vind deze dan toch interessanter om naar te kijken ) en ja het rood links van een stoel is beetje storend
Je zegt het zelf allemaal al.. Nog een keertje maken zonder rode stoel want die stoort idd mega Voor de rest wel een leuk plaatje
Mooie kleuren (misschien beetje blauw op de bladeren hier en daar)! misschien nog wat krapper snijden nu is het het net niet zeg maar.
mag manlief eerst weer eens met een roos thuis komen al staat deze roos van 1,5 jaar geleden nog steeds in de vaas, maar dan helemaal verdroogd (en inmiddels beetje stoffig, maar durf m niet af te stoffen haha bang dat ie uit elkaar valt )
vanochtend nog even naar dierenparkje geweest.. tussen de buien door nog wat foto's kunnen maken.. deze vond ik wel geslaagd..
Er zat een hekwerk achter maar lucht was al wit/grijs hij zat boven op een tak dus heb alleen paar streepjes weggewerkt.
Mooi gedaan, je ziet er niks van! Ik blijf het lastig vinden om een achtergrond met photoshop egaal te krijgen. Meestal krijg ik een klein beetje vlekvorming, toch met kleurverschil.
Wat gebruik je voor tooltjes? En wat voor soort achtergronden wil je egaal krijgen.. Want complete speeltuin bv ga je niet weg krijgen maar kleine dingen die iriteren wel
Mooie foto, en wat een prachtige beesten zijn dat toch zeg!! Ik heb ze ooit in het wild in Maleisie op de foto gezet (zal eens kijken of ik daar een foto van kan vinden). Maar zo'n close-up is toch wel erg mooi! Gevonden:
Wat een mooie foto! Het had gaaf geweest als je de vogels iets dichterbij had kunnen krijgen, maar dit vind ik al een heel mooie kiekje, de kleuren in de lucht ( lekker dramatisch!) maken het af! Mrsnuke: heb eens een lantaarnpaal tegen een blauwe lucht weg ge photoshopt, of een hoekje van een schilderij tegenover een spachtelputz muur. Ik maak dan gebruik van de kloonstempel of het gummetje, maar zoals bij die muur dan kloon je een stukje muur en blijkt daar net wat kleurverschil door licht/ schaduw te zitten, krijg dat bijna nooit volledig onzichtbaar weggemoffelt misschien ook een kwestie van veel blijven oefenen?
tegelijk gepost heheh ik gebruik van alles wat, clonestamp, brushes, dodge en burn, smudgetool etc etc gummertje nooit eigenlijk. het komt heel nauw aan idd met schaduw zelfde kleuren.. het uitleggen is zo moeilijk.. veel doen en filmpjes bekijken op yt etc etc. ik heb niets geleerd uit boekjes gewoon door te doen dat werkt voor mij het beste.
Hoi meiden, Heb een vraagje. Ik heb Corel PaintShop Pro X4 en Adobe Photoshop Elements 10 op mijn computer staan. Dit zijn gedownloade versies dus heb geen gebruiksaanwijzing. Nou wil ik een rand maken bij een foto. En ik vind het heel moeilijk om uit te leggen wat ik precies bedoel, maar het moet een rand worden van desbetreffende foto dus. Net alsof het 2 lagen zijn zeg maar.. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel? Hier een fotootje wat ik op google vond bij snel zoeken.. alleen kan je het niet zo heel goed zien. Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe ik zoiets kan maken??
komt ie, je gaat naar afbeelding in de bovenste balk van t programma en dan ga je in die lijst naar foto lijsten daar zit deze tussen
Vanmiddag in Rotterdam na lang wikken en wegen een nieuwe body en een nieuwe lens gehaald! Het is de Nikon D5100 geworden met een Tamron 28-75 f/2.8... Ben erg blij met de 2.8 over het gehele bereik, en dus weer aan het oefenen geslagen. Alvast wat kiekjes: