@maloutje mooi!!! Die rechter foto van die bloemen stoort me een beetje omdat hij niet helemaal scherp is, of was dat je bedoeling? De foto's van je poezen (of katers?) zijn echt prachtig!! Hele mooie beesten zeg.
Thanks! Dat niet helemaal scherpe was niet de bedoeling, maar hij is uiteindelijk op het puntje van het blad scherp gesteld volgens mij, en de rest is waziger. Vond hem nog wel kunnen .
Maloutje: leuk, dat spelen met een nieuwe camera/lens hè?! Vind vooral de poezen foto ( de eerste) mooi! Op de tweede poezenfoto is alleen het dichtstbijzijnde oog scherp de achterste niet? Had liever beide gezien, maar vind het al knap hoor, haha! Eerste poezenfoto vind ik heel mooi gelukt! Ben het met buffysummers eens wat betreft de bloemenfoto. Ik heb zelf gisteren een losse body gekocht; de Nikon 3100 en een losse lens erbij: 18-105. Kan niet wachten tot ik hem binnen heb!!!
Ik vind hem ook te weinig scherpte hebben. Met 2.8 is het lastig scherpstellen, je moet dan echt je scherpstelpunten gaan gebruiken. Ik had voor het hart van de bloem gekozen! Andere bloem heel mooi: prachtige kleuren! Zo ook van je poezels, wat een beauties zeg!
Dank je voor je input!! Ik heb trouwens geen bloeiende bloemen meer in de tuin staan, word steeds lastiger zoeken hier!! Hier nog eentje geschoten:
Noem eens een voorbeeld van zo'n lens? Deze heb ik op basis van mn ervaring met de lenzen van mn vader gekozen ( 18-55 en 18-200) en op basis van mn budget natuurlijk Maloutje: die laatste bloemen foto: mooi! Hij springt eruit!
Dank je!! Ik heb bij mijn nieuwe aanschaf juist voor een lichtsterk objectief gekozen, de Tamron 28-75 f/2.8. Op de Nikon D5100 komt dit uit op 42 -112 (cropfactor). Mocht ik een beetje groothoek missen, dan heb ik de kitlens 18-55 van mijn vorige camera de D40 nog.
@ Musty, bedankt! Heb hem idd gevonden.. Volgens mij moet het ook nog anders kunnen. Als ik die lijst gebruik krijg ik de middelste band in de foto te staan. Ik blijf zoeken op google of ik er uit kom. Weet dat ik het vroeger ooit gedaan heb (met behulp van wat simpele lessen) dus ik weet dat het moet kunnen. @ Maloutje, wouw de poezenfoto's zijn mooi! En de laatste bloemen foto is ook lekker kleurrijk! Hier een foto die ik met de zelfontspanner heb gemaakt van het weekend. Erg blij met het resultaat!
Foto staat wat scheef en stuk schoen mist weet niet of de kleur helemaal lekker zit jullie zien nogal grouw. Voor de rest erg leuke foto!!!
Dan moet je even teruglezen hoor; heb er echt enkele genoemd. Hoe groter het zomerbereik des te minder lichtsterk.
Boom stond erg scheef Heb het contrast meer richting zwart/wit gemaakt.. op groter formaat vind ik hem super!
@mrsnuke, ik heb een waterpas in mijn statief, erg handig @zogelukkig, bedankt @mamavan3, nee het is Ede
@mieks als je naar de 'horizon' kijkt lijkt die toch echt scheef. maar jullie staan er wel echt heel lief en leuk op