Ohhh, het zou heel goed kunnen bij die close ups dat ik dat gedaan heb Ik wist ook niet dat je dat ziet in de foto... nu zal mijn oog wel niet zo getraind zijn want het valt mij niet op. Ik ga volgende keer eens op 2 manieren dezelfde foto maken, kijken of ik het dan wel zie. ( eentje dichter en uitzoomen , eentje verderaf en zoomen)
Prachtige kijkers!!! Vind alleen compositie/standpunt niet zo. Op welke brandpuntsafstand heb je deze foto's genomen?
Hallo allemaal, ik ben weer terug van weggeweest! We zijn lekker 2 weken op vakantie geweest naar Frankrijk. En daar natuurlijk het een en ander aan foto's gemaakt. Ik heb er zo'n 2000.... Nog heel wat uitzoekwerk dus! Maar ik wil alvast een paar foto's laten zien: Beide foto's waren al vrij kleurrijk, maar vond ze wel geschikt om dat nog wat extra te dramatiseren in PS.
@Mango; ik denk dat vooral de sluitertijd nog aan de lange kant is voor een druk spelend mannetje. Ik zou zeggen dat het enige wat je nog kan doen (behalve naar een buitenspeeltuin verkassen) is je iso waarde naar 1600 zetten, zodat je sluitertijd wat korter kan. Denk ik. @Malou; die eerste is mooi zeg!!!! Mooie ogen! Dat zou ik nou ook zo graag willen, maar die dames van mij hebben zulke bijna zwarte ogen, dat het nooit veel meer laat zien dan een donker vlak, terwijl ik juist die tekening in ogen altijd zo mooi vind! Maar ja, wat er niet is is er niet he? @Druif; lekker aan het spelen met je camera! Mooie foto's weer hoor! Ik vind het ook moeilijk om weer eens wat anders te verzinnen, zeker met kids die meestal toch niet willen wat ik wil, haha!
ik lees sinds kort mee met jullie en heb zelf een pentax ist D digitale spiegelreflex camera. Door de dingen die ik lees ben ik wel weer meer aan het spelen met de instellingen ipv alleen maar alles op automatisch zetten. Hier wat foto's van mij. Hier stond alles nog op automatisch ingesteld. Bij de 2e ben ik wat gaan spelen met de instellingen.
Hoe kan ik die slagschaduw weg krijgen want ik ben wel met de instelingen bezig geweest maar al die termen zeggen me nog niet zoveel zeg maar.
Je camera van A afhalen, zodat de flitser niet af gaat! Wat heb je handmatig ingesteld dan? Want er is geflists en dat doe je cam alleen op A!
ik kan mijn flits zelf in en uitschakelen. Die staat op handmatig. Ik heb idd wel de flits gebruikt bij deze foto omdat het anders te donker was. De autofocus die had ik uit gezet.
Idd, die slagschaduw maakt de foto niet mooi. Komt door je flitser. Als je genoeg licht binnen hebt, is die niet nodig als je diafragma ver open staat (laag f getal), evt iso wat hoger zetten. Eerste foto vind ik de schaduw al iets minder storend,maar had ik de uitsnede wat anders gemaakt. Ik vind de hoek van de speelgoedbox niet echt iets toevoegen zeg maar. Let eens op dat soort dingen, dat doet al erg veel voor je foto's. En dat is een kwestie van kijken, hoef je nog niet zoveel voor te kunnen/snappen.
Oh, kan dat? Wist ik niet, dat die het ook deed op andere functies. Ik heb geen oppopflitser. Anyway: hoe heb je de foto gemaakt? Wat is de exif? Ik zie dat dat een donkere hoek was. Beter is je kind met speelgoed te verplaatsen naar het raam en je diafragma helemaal open te gooien. Iso 800 dan, want je moet ook wel een redelijk snelle sluitertijd hebben bij een bewegend kind. Je kan ook een wit plastic bekertje over je flitser doen.
ik heb nu wel mn iso omhoog gezet. Die stond nog op de fabrieksinstelling zoals alles eigenlijk. Hij was in het midden van de kamer aan het spelen en het licht kwam vanaf zijn voorkant zeg maar binnen.
Is f4.5 je grootste diafragma? 1/60e is je flitssynchronisatietijd, maar was voor de brandpuntsafstand ook keurig geweest. Iso kan nog 2 stops omhoog, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar je dan nog licht kan winnen. Langere sluiter zorgt voor beweging. Hopelijk kan je nog een groter diafragma instellen!