jammer van de harde slagschaduwen.. het beste is geen flitser te gebruiken heb je ook geen last van dat soort ongein... dus het licht opzoeken en flitser lekker ingeklapt laten wat nog een optie is.. is een bekertje.. of een bouncer voor je flitser zetten... bv zo iets m-Linq Pop-up Flash Bouncer tbv Canon / Nikon White | video, foto, smartphone en multimedia accessoires
Nee, klopt. Is wel een stop meer licht, maar ook kleinere scherptediepte, dus als je kind beweegt is da lastig focussen. Heb je gekeken wat voor prachtig weer het is buiten?
Mrs Nuke bedankt voor de link. Zal er eens naar kijken. Had net idd wel getest met gewone flits en hetzelfde met afgedekte flits en je foto wordt idd veel mooier en natuurlijker. Ga dus eenz kijken naar zo'n bouncer. Zogelukkig ik heb zeker al gekeken naar buiten maar kleine man besloot lekker lang te slapen... We gaan zeker nog wel foto's buiten maken. Ik ben gek op de herfst en zijn mooie kleuren.
Dank je, daar kan ik wat mee, ga dat eens proberen... Kijken of het niet al teveel ruis op gaat leveren met zoveel kunstlicht! Prachtige foto's van je dochters, en je aapie... geweldig! Mrs. Nuke, mooie foto!!! Welke instellingen heb je gebruikt?
@MrsNuke, mooie foto! @Mango; mogelijk is een beetje ruis minder storend dan een bewogen arm, toch? Iig de moeite van het proberen waard!
Dank je! Ik vind vooral die foto van je dochter achter de kinderwagen tussen de bomen erg mooi, spreekt me erg aan!
Brendat: mooie foto's; mooie composities, mooie kleuren. Maloutje: mmm, niks bijzonders te zien in je exif. Ik vind die gecropte koppies niet zo. Zo'n voorhoofd dat helemaal naar voren komt, vind ik gewoon niet mooi, maar dat is persoonlijk hoor.
Brendat: mooie vakantiefoto's joh! Vind vooral die van het bos mooi, mooi licht, mooie compositie, sfeervol! Die met het winkelwagentje vind ik grappig zo in deze compositie alleen jammer dat de onderkant van het wagentje er net niet opstaat... Die van het kasteel en het andere gebouw vind ik ook mooi gelukt!
Maloutje: mooi dat de oogjes er zo uitspringen, wat een kijkers!!! Ik ben het met ZG eens dat ik het perspectief niet zo aantrekkelijk vind; zo van bovenaf lijkt zo'n voorhoofdje zo groot... Net zoals dat van onderaf vaak ook niet zo je-van-het is, zo recht in de neusgaten
@brendat leuke foto's en composities! De enige die ik niet leuk vind is in die winkelwagen. @maloutje ik hou ook niet van zulke composities...vindt het niet zo mooi. Je kan beter een grotere afstand nemen en je kindje laten zitten dat ziet er denk ik leuker uit.
Mag ik een vraag stellen? Als ik met mijn 70-300 lens een foto wil maken van iets en ik sta er ongeveer 2 meter vanaf dan kan hij niet scherp stellen. Ik neem aan omdat ik dan te dicht bij ben. Maar hoe kan ik dan bijvoorbeeld een close up maken van mijn dochters ogen? Zonder later op de pc te doen. Of kan dat gewoon niet?
Kan je niet verderaf en dan inzoomen? Of inderdaad inzoomen zo ver als je kan en dan bijsnijden in photoshop?
ligt er maar net aan of dit wel echt 1,5 meter is... heb eens de 70-300 Nikon lens van mn schoonvader geleend voor naar de dierentuin, maar close-up van een bloemetje zat er echt niet in op 1,5 m afstand of verder. t is dan ook geen macrolens...(al schijnt de tamron 70-300 macro t wel te kunnen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee) idd ander objectief gebruiken
maaar hallo allemaal wij hebben gister foto's gemaakt voor de aankondiging op fb die deze gaat komen als de echo helemaal goed is voor t eerst de zelfontspanner gebruikt op mn camera, was even zoeken hoe ik t in kon stellen, want ik had t standaard knopje ervoor ergens anders aan toegewezen...nou die moest ik dus terugzetten, maar t is uiteindelijk helemaal goed gekomen natuurlijk 1e foto dat ik mn broek niet meer dicht krijg en 2e foto tja spreekt voor zich vinden jullie t wat?
even beetje teruggespiekt @brendat, wauw mooie vakantiefoto's! vind vooral die met de kinderwagen in t bos waanzinnig! @mrsnuke, as always @maloutje dacht ik? die vertekening, tja....zet de zoom eens op minimaal 50mm en maak daar de foto mee en maak voor de lol dan nog eens dezelfde foto met bijv. 18mm denk dat je dan heus verschil ziet @weet niet meer wie t vroeg en of er al antwoord op gegeven is wazige achtergrond krijg je door je diafragma instelling, afstand model tot achtergrond en afstand fotograaf tot model zonder spiegelreflex kan je dit dus bereiken door flink in te zoomen op je onderwerp of door de camera simpel in de portret of macrostand te zetten