@ eliesja: Hoe krijg jij je foto's zo scherp? Ik heb al snel wanneer ik binnen fotografeer, de isowaarden omhoog moet zetten en daardoor niet erg scherpe foto's krijg. En als iemand me kan vertellen hoe ik scherpe foto's krijgen van bewegende beelden, graag
@merijn, dat probleem had ik dus met mijn oude camera ook.. deze camera die ik nu heb die kan je als je fotomaken knopje ff indrukt hetgeen wat je wil fotograveren, scherpstellen, soms moet ik wel tig keer drukken en iets verder of dichterbij staan en als die op me camera scherp staat maak ik m.. vandaag deze gemaakt, het waaide best wel, maar toch issie scherp.. Bekijk bijlage 13853
Binnen fotograferen: zo groot mogelijke diafragmaopening nemen, eventueel sluitertijd omlaag en je iso idd omhoog. Het is wat puzzelen. E.e.a. zal meestal wel de scherpte beïnvloeden. Bewegende beelden scherp krijgen: hoe sneller de sluitertijd, hoe meer je 't beeld bevriest.
Diafragma is die F toch? Die probeer ik inderdaad zo groot mogelijk te zetten, in combinatie met de iso en dan op die manier dat de belichting zo goed mogelijk is... Maar vooral binnen is het dan erg lastig om toch goed licht te krijgen op die manier dat de sluitertijd niet te langzaam wordt. Waarmee stel je de sluitertijd in? Of is dat de F? Sorry, ik ben nogal cryptisch. Ik fotografeer handmatig, maar het is echt een beetje puzzelen bij mij totdat ik het idee heb de juiste instellingen te pakken te hebben.