Ik houd eigenlijk helemaal niet van natuurfoto's, maar die eerste vind ik wel leuk. De 2e vind ik niet zo spannend. Je 3e foto vind ik leuk, maar jammer dat er een autoweg met auto's bij opstaat. Wel een mooie rechte horizon! Misschien is het ook leuk voor je om digitaal te gaan scrappen, kost vrij weinig!
Hey Meiden thanx voor alle tips en adviezen .. Het ventje op de 3e foto is mijn zoontje .. Ik moet zeggen dat omgeving idd wat te druk is maar hij stond er toen zo goed voor ... De tweede foto vind ik op een of andere manier best mooi, misschien omdat het er ook echt zo groen uit ziet als het zonnetje schijnt en je beneden ( tuin ligt aan het water ) in de tuin staat .. @Minyaweth: Vind het een hele mooi bewerkte foto .. Tuurlijk vind ik het niet erg als je ze bewerkt en als vb laat zien .. Ben ik juist blij mee dan weet ik tenminste wat ik nog meer kan doen @ Lucia : Ik heb een FujiFinepix s1000 .. geen super speciale foto camera maar wil eerst oefenen en dan pas grof geld uit gaan geven aan een goede camera.. Doordat ik hier mee bezig ben ben ik idd lekker met mijn hoofd ff bij iets anders en niet bij al mijn problemen en gezeik in mijn hoofd
Als ik het goed begrijp heb je de eerste genomen uit een rijdende auto, tja dan heb je vrij weinig te zeggen over waar de zon uitkomt op je foto e.d. Ik vind het in ieder geval mooi. De tweede is inderdaad erg groen maar wel mooi. En de derde, ach als je een foto bewerkingsprogramma hebt kun je altijd nog een beetje knippen aan de foto en knip je de camper er eventueel zo uit. Voor de rest gewoon lekker veel foto's nemen, alle niet mooien weer van je computer af gooien en de goede bewaren. En probeer ook eens anders dan staan, ga b.v een keertje in het gras liggen. Groetjes Anita
1e foto vind ik mooi. Met tegenlicht fotograferen is erg lastig, hoe je het voor elkaar gekregen heb om zo'n foto uit een rijdende auto te krijgen is mij een raadsel. Als ik de voorgrond zo bekijk heb je ook ingeflitst? (zat nog ff te kijken, maar het is toch het zonlicht wat op het graan schijnt zeker?) Foto2: Niet helemaal mijn ding, ik denk vanwege de kleur. (maar kijk vanaf een laptop en dat komt de "echte" kleur meestal niet ten goede) Foto3: Is al eerder genoemd; een groter diafragma zou mooier zijn. Vind de compositie wel mooi!
De eerste foto is idd genomen vanuit een rijdende auto, heb geen flits gebruikt .. het was 1 van de 4 die het beste was gelukt ..
Staat de flits aan bij de eerste? Ik stoor me aan het licht op de voorgrond. De tweede vind ik te groen De derde vind ik heel schattig! Ze zijn leuk voor een amateur Maar je kunt er veel en veel meer mee spelen. In ieder geval blijven doorgaan!
Ik vind de eerste mooi gelukt! Ik vind het juist supermooi dat je dat licht vooraan op het graan ziet weerkaatsen; geeft een supermooi contrast! De zon is mij iets te fel, waardoor je derest van de foto pas ziet als je langer kijk, maar goed. Ook ik vind het juist superknap dat je zo een foto uit een rijdende auto heb weten te maken! Ik zou er trots op zijn De tweede foto, Erg mooi geschoten ook! Alleen is het landschap te druk waardoor je inderdaad niet zo goed ziet wáár je eigenlijk een foto van heb gemaakt. Mooi dat het zo groen is in het zonlicht! Al was er een duidelijker onderwerp, dan was dit echt een superfoto geweest! Derde foto.. erg leuk! Kindje staat er goed op en de omgeving had ook prima geweest hoor. Alleen die camper ja.. En persoonlijk had ik iets meer naar links gericht, zodat het kindje rechts op jouw foto had gestaan. Die camper kan je eventueel nog wegshoppen. Mocht je de foto willen blurren, let er dan wel op dat je de bovenkant (de dijk erachter enzo) sterker blur, dan het gras bij de voeten.. Anders is het zo te zien dat je de foto bewerkt heb
Die eerste vind ik heel erg mooi, de tweede vind ik ook mooi. En bij de derde vind ik inderdaad de achtergrond storend. Die auto die erop staat enzo. Maar prima foto's hoor!
Jupjup, erg leuk meid! Nu ga je tenminste je niet zitten focussen op die campers erachter, proberen te zien wat ze aan het doen zijn haha. Ben benieuwd naar meer foto's van je!
ik heb deze laatst bij mijn vriend op zijn werk gemaakt en vind deze echt mooi, het heeft iets mysterieus .. en dat het zon licht wat naar binnen schijnt op het stof .. hij werkt trouwens in de haven van Rotterdam in de Botlek ..
Die is ook mooi meetie.. vooral die lucht ... en tuurlijk mag je mee doen.. ben wel benieuwd naar meer foto's van andere dus gooi het eruit meiden .. en van die laatste foto die ik heb geplaatst heb ik echt honderden foto's van het wilde maar niet lukken grrrrrrr maar gelukkig is er eentje wel gelukt
die laatste foto is echt geweldig... heb zo'n fotocursusje gedaan, en veel dingen die daar gezegd zijn, komen terug in jouw foto! oa. herhaling en een hele mooie lichtinval. Bewerken kost veel tijd, zeker in photoshop! Maar op youtube staan tutorials ik ga even een voor en na foto proberen te plaatsen...