Chantal: Ik werk zelf in Photoshop en zou het zo aanpakken: Selecteer met het pennetje/toverstafje/lasso alles behalve de bloem en maak de rest zwart/wit met hue & saturation. Ik weet niet of dit ook werkt in Photofilter. Anders zou je GIMP kunnen gebruiken, die is een stuk uitgebreider en ook gratis te gebruiken. Mamnona: Ik ben benieuwd hoe jij dat hebt gedaan en of het makkelijker kan. Als ik jou was zou ik de datum uitzetten van je camera want het is zonde van je mooie foto's. Meetie: Wat een stoer manneke.
wat een leuke pica;s zag ik weer voorbij komen! Ik heb dat geloof ik met photofiltre gedaan.... foto kopieren en ernaast zetten de ene zw/w maken en dan t bloempje uit de andere foto knippen en in de zw/w plakken.... kulaar! de datum heb ik er meestal wel in staan,omdat ik zoveel foto;s van de kids maak en als ik ze dan eens in de zoveel tijd laat afdrukkken weet ik welke waar hoort! Snap je punt wel hoor over die datum,soms bewerk ik hem eruit...
Leuke foto's allemaal ben ook een hobbyfotograaf... Ik ben nog niet zo goed met fotoshop en wilde altijd al de kleuren weghalen op een detail na het lukte me alleen nooit, ben gelijk aan het oefenen geslagen. Ik werk trouwens met photoshop elements en het lukte me niet met het toverstokje maar met gereedschap snelle reactie is het toch wel gelukt... HIer mijn eerste resultaat Mijn sven met een lekker ijsje. Gemaakt met mijn pocketcamera, heb niet op alle leuke momenten mijn spiegelreflex bij me maar heb altijd een kleine camera in mijn tas...zoals eerder al gezegd kan je met alles wel leuke foto's maken... Bekijk bijlage 3619 zo ik ga weer verder oefenen met fotoshoppen... kijken of ik nog wat leuks kan bewerken... Ben benieuwd trouwens wat jullie van mijn foto vinden
leuke foto zo,leuk gedaan hoor! toevallig had ik er ook zo'n een gemaakt,maar die van jouw vind ik leuker.... deze foto had ik overigens met mn telefoon gemaakt... Bekijk bijlage 3624
JOuw ijsje heeft minder kleur, vandaar dat hij minder goed uitkomt maar de foto is welleuk helemaal als hij ook nog eens met een mobieltje gemaakt is die van mij kan dat niet maken hoor
jaa als er een hoorntje aan had gezeten was ie vast een stuk leuker geweest! in het vervolg dus geen magnums,maar softijsjes!!! ja mn mobiel heeft een 5.0 camera dus altijd makkelijk als ik mn gewone camera niet bij me heb!
@Mik2sept, Ik vind het een hele goede eerste poging hoor! Ziet er leuk uit. @MamaNova, Is niet te zien dat je het met je telefoon gemaakt heb, wat voor een camera zit er op je telefoon? Ik maak al me foto's met me telefoon, maar ik heb dan nu ook de sony ericsson c905, dus dat is best te doen. De foto hieronder is onbewerkt. Ik vond de kleurcontrast weer mooi..
die van jouw is trouwens ook leuk! mooi blauw! haha ik heb begin van de avond foto's gemaakt van de wolken.... t was zo'n mooi gezicht!!! vrijdag vanauit de auto ook met mn foon,kwam echter wel tot de ontdekking dat ik de voorruit eens moet wassen! hihihihi Bekijk bijlage 3730
ja en dit dromelotje is ook met mn foon vastgelegd verder ook totaal onbewerkt e.d. ,maar wou dr even showen Bekijk bijlage 3731
@MamaNona, Hahaha ach heb je meteen wat nuttigs gedaan. Maar inderdaad een mooie lucht, vooral die verschillende typen wolken. Ik wil ook vaak foto's maken van de lucht enzo.. maar bij mij komt het nooit goed op de foto.. Stel je hebt een hele mooie lucht met allemaal verschillende kleuren, ik maak een foto, kijk hem terug en ik zie gewoon een grijze lucht. Iemand tips hoe je zulke plaatjes mooi op foto krijg?
dat heb ik soms ook wel hoor,dat iets anders op de foto komt dan dat ik wil.... die laatste lucht is trouwens ook mooi!
Meetie bij die van jou vind ik vooral ook de donkere voorgrond erg mooi uitkomen! Mooi gedetaileerd... Ik ging gisteren ook in de auto foto's maken maar we reden te snel dus dat moet ik nog even oefenenhaha
Ik vond deze ook wel mooi, gewoon het duidelijke groen van het gras en dan dat aapje .. Ja vind hem best mooi
de kleuren komen idd mooi uit! Leuk! Ik was mn kleiste aan t fotograveren met mn foon,toen er in enen een bij aast me in de bloem ging zitten,heb m erop gekregen,zal m uu uploaden op de laptop,kom m zo wel ff plaatsen,volgens mij is ie leuk geworden!