Ik wil wat meer ontspanning zoeken buiten het werken en mama zijn. Heeft er iemand een leuke tip qua hobby?
Haken!!!!!! Het is heerlijk ontspannend. Je kunt een lekker dekentje voor je dochtertje of voor jezelf maken, sjaals en mutsen of knuffeltjes.....teveel om op te noemen
Haken en breien vind ik erg leuk ook! Gewoon heerlijk ontspannend, slechte film op de achtergrond die je half kan kijken en dan lekker haken of breien Mijn grootste hobby is vreemde talen; ik ben altijd bezig met taalcursussen etc. Kan ook heeel nuttig zijn, bv cursus Frans voor als je graag naar Frankrijk gaat. Of gewoon echt iets totaal anders, cursus Chinees puur om eens te ontdekken hoe Chinees nu eigenlijk in elkaar zit. Verder hou ik van sporten; hardlopen, fietsen en yoga. Gewoon lekker hoofd uit, en gaan! Word ik ook altijd helemaal lekker moe van. Oh en lezen. Ook heeerlijk en kun je eigenlijk altijd wel doen, gewoon boek pakken en hoppa!
Okee.. Ik denk dat ik het wel leuk vind om te haken/naaien. Maar hoe begin je dat? Waar moet ik beginnen...
Wat ik leuk vind om te doen in mijn vrije tijd: Lezen Haken Borduren Zwemmen Fotoboeken maken Muziek luisteren Genoeg te doen dus. Hopelijk vind je wat leuks wat bij jou past!
Ik heb alles online geleerd en kan na een jaar ongeveer wel alles maken wat ik wil. De filmpjes van Wolplein en Handwerkles vond in erg prettig! Eerst alle soorten haaksteken leren (vaste, losse, stokje etc.) en dan een makkelijk patroon proberen na te maken.
Handlettering, daar ben ik sinds kort mee begonnen en is ook erg leuk, zat voorbeelden op internet te vinden.
Op YouTube vind je genoeg filmpjes over haken. Bij de zeeman of wibra vind je goedkope wol en haaknaalden om het eens mee uit te proberen. Haken is zo leuk! Je bent zo verslaafd
Haken en breien (ik ben er pas mee begonnen en heb al zulke leuke dingen gehaakt! Word er erg blij van ) Een muziekinstrument leren bespelen Sporten (vind ik zelf erg fijn) Kleuren voor volwassenen en tekenen en schilderen vind ik ook heel leuk. Kan van kleuren echt heerlijk ontspannen. Verstand op 0.
Als je wat ruimte hebt: meubeltjes opknappen! begin met iets kleins, bijvoorbeeld een stoel, tafeltje of nachtkastje, maar werkt ook erg verslavend!