Waarom voel ik mij meteen zo schuldig??

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Als ik me ziekmeld?

Vanmorgen belde ik om mij ziek te melden, voel me hondsberoerd, spugen, klam en zweterig....en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
    Bel ik later terug naar mijn teamleidster, moet ik morgen gewoon komen werken. Nachtdiensten kan ( of wil.... Den ik ) ze niet oplossen dus moet ik gewoon komen, met PCM kun je een hoop onderdrukken, aldus mijn tl.
    Eigenlijk helemaal niet mee eens, maar ik kan er dan niet tegenin gaan. Stom!
    Niemand bij ons mag vakantie hebben met kerst en oud en nieuw en zij wel...... Zo iemand is het. Ze kunnen je toch niet verplichten om te werken als je ziek bent?? (In de zorg)

Nu dan maar mijn bed in, maar wat kan ik me dan weer schuldig voelen!

2. mol81

mol81 Niet meer actief

De enige die een oordeel mag vellen over jouw ziek zijn / je ziektemelding is de bedrijfsarts. Een leidinggevende mag er niets over zeggen. Als je ziek bent, bel je straks gewoon weer en meld je je ziek.

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    als je je zo beroerd voelt zou ik me gewoon afmelden, ziek is ziek, pacienten/clienten hebben zo niksaan je en jij zelf ook niet

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nergens voor nodig, ziek is ziek.
    En kun je geen contact opnemen met iemand 'boven' haar?

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Volgens mij voeren ze dat beleid op meer plekken. Ik herken dat wel. Collega van mij werd er laatst ook op gewezen dat ze gewoon moest komen werken met twee paracetamolletjes. Zij is natuurlijk ook niet gekomen en is gewoon een paar dagen thuis gebleven. Vervelende manier van intimideren vanuit het bedrijf vind ik.

niet toelaten!

6. kvinna

kvinna Niet meer actief

Waarschijnlijk omdat je teamleidster er heel goed in is om van haar probleem jouw probleem te maken. Ziek is ziek. En zeker als je iets besmettelijks hebt (waar het wel op lijkt), vind ik het altijd asociaal om wel te gaan werken, al helemaal in de zorg.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ga er een beetje vanuit dat je in de zorg werkt? Dan zou ik helemaal niet gaan werken, besmet je de hele boel. Bij ons mag je met braken 3 dagen niet werken. En beterschap he!

8. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou aan haar laten weten dat zij contact op kan nemen met de bedrijfsarts en deze kan dan vervolgens inschatten of 2 pcm echt voldoende is of dat je toch nog een aantal dagen zal moeten uitzieken.
    Er heerst vanalles, als jij je clienten en collega's gaat besmetten dan is jouw tl nog veel verder van huis.
    Zij maakt nu inderdaad van haar probleem jouw probleem en dat is niet eerlijk. Het hoort bij haar vak dat zij dit oplost. Vervanging is er echt wel, maar daar zal ze dan flink haar best voor moeten doen. Als ik ooit zie hoe krom onze teamleiders moeten liggen om de ziektevervanging rond te krijgen, maar het lukt áltijd! Desnoods kan een tl iemand een werkopdracht geven en die mag je niet weigeren als werknemer (tenminste in onze cao).
    En je schuldig voelen, dat herken ik maar al te goed. Al is dat eigenlijk helemaal nergens voor nodig. Er van uit gaande dat je je niet om iedere dwarszittende scheet ziekmeldt sta je gewoon in je recht.

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Weet niet wat je doet in de zorg, maar het lijkt me in het algemeen niet echt verantwoord om ziek naar je werk te gaan als je in die sector werkt.... Straks steek je iedereen aan (collega's en clienten), dan heeft je TL een veel groter probleem.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wat een achterlijke reactie van je teamleider zeg. Zou ik niet accepteren.

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    in de zorg is dit helaas niet meer zo ! ze heeft te maken met de wet poortwachter
    teamleidster mag dus vragen wat ze heeft en daarop beslissen of ze gewoon moet komen of niet gewoon ziekmelden is in de zorg niet meer aan de orde ziekte verlof moet ze vragen

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Eens. Zij kan niet weten hoe ziek jij bent. Je hebt je ziek gemeld, dus jij hebt gedaan, wat je moet doen.

Ik vind het een onaanvaardbare eis en het zegt m.i. veel over haar capaciteiten als teamleider. Lijkt me verstandig om hier een melding van de maken bij haar leidinggevende, voordat ze je probeert weg te werken, omdat je ziek bent als het haar niet uit komt. Dat soort mensen verzint dan wel een andere smoes om iemand weg te werken.

Beterschap!

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    neemt niet weg trouwens dat ik het onverantwoord vind dat je moet werken

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is slecht! Als je dus de verkeerde als tl hebt, dan kunnen ze je behoorlijk naaien.

15. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nu lig ik in mijn bed gelukkig, maar eerlijk gezegd ga ik me alleen maar beroerder voelen....
    Ik weet nu ook niet wat te doen, ip heeft tl gelijk als ze zegt het duurt ip nog 2 dagen voor je weer moet werken, maar de manier waarop staat me gewoon zo tegen! Alsof ik me voor de lol ziekmeld!? Ik weet hoe hard er gelopen moet worden als er collega's ziek zijn....:(

Maar achter haar rug om gaan is dan ook weer niet mijn ding......

We doen maar gewoon ons best om op tijd beter te zijn;)

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Nee hoor, werkgever mag niet vragen wat je hebt, mag wel vragen wanneer je weer kan werken. De wet van poortwachter is niet alleen in de zorg.

@ TS, ik zou mooi thuis blijven. Zeker niet zo laten intimideren door de teamleider. Het is haar taak en haar probleem om jou dienst te vervangen.

17. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Dan heb ik dus een goede baas.. Zodra er ook maar 1 collega moet overgeven of in de diarree is dan moet ze haar ziek melden omdat ze bang zn voor t noro virus..

18. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry hoor, maar kijk nou even wat je hier schrijft..
    Kom een beetje voor jezelf op!
    Mij heeft ooit iemand geleerd: Je kunt pas voor een ander zorgen als je goed voor jezelf kunt zorgen.
    Wat zou jij tegen iemand zeggen die zo ziek was als jij?
    Echt hoor, die leidinggevenden van tegenwoordig! Als ze ook maar denken dat ze misbruik kunnen maken van je betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel...

Meid, je bent ziek, je hebt het RECHT om jezelf ziek te melden.
    En als je het moeilijk vind om antwoord te geven op de vraag wanneer je weer denkt te kunnen komen werken, kun je zeggen dat je terugbelt zodra je je wat beter begint te voelen en dit beter in kunt schatten.
    Laat je niet zo onder tafel praten.
    Denk je dat ze zelf komt werken als ze zich zo zou voelen???

(Kom misschien een beetje hard over, maar bedoel het echt goed hoor!)

19. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nou je hebt helemaal gelijk hoor!! Ben het helemaal met je eens, maar na het telefoongesprek van vanmorgen.......stom hoor, maar dan durf ik eigenlijk niet zo goed....:)

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Gewoon opbellen en zeggen dat je paracetamol genomen hebt en dat je je almaar beroerder voelt en dat je dus niet komt werken. Je kunt uitspreken hoe vervelend je het vindt, maar daar blijft het dan bij.

Beterschap!

Deel Deze Pagina