Wie o wie kan mij helpen? Haken wat een gedoe zeg. Breien geen probleem maar haken kom ik echt niet uit. Talloze filmpjes, instructies, boekjes maar ik kan het geloof ik echt niet Beginlus, prima. Daarna gaat het al fout.. In die filmpjes haken ze het wol en trekken ze het door het lusje. Dit lukt mij dus al niet. Ik schuif het lusje dus met mijn rechterhand over het haakje links haha. Snappen jullie het nog? Wie o wie kan mij helpen?
haha hier ook iemand!!! Haken lukt me wel maar krijg het niet netjes genoeg naar mijn zin bah!!! Je zou eens kunnen kijken op youtube en dan in het kanaal handwerkles. Daar wordt het duidelijk uitgelegd...
Steek je naald door de beginlus. Sla de draad erom heen, (de draad van je bol, niet het uiteinde van je beginlus, snap je?) haal je naald terug door de begin lus. Dat is een losse.
Taliaa ja dat probeer ik dus ook alleen op de één of andere manier kan ik niet mijn naald door de lus heen halen. De lus zit niet te strak maar lijkt net of de omgeslagen draad te strak of te los zit.
ik krijg het mezelf ook niet aangeleerd terwijl iedereen zegt dat dat moet lukken. Zelfs in structies gehad van een ervaren haakster Nou ja een stokje gaat nog maar wat moet je daarmee Helaas ik laat het haar wel doen.
heb je niet iemand die het dan voor kan doen? als het echt via filmpjes enzo niet lukt zou ik zo iets proberen. hier geen probleem,en het is heerlijk om te doen lekker haken
Ik vind haken heerlijk en makkelijker dan breien eigenlijk. Schiet meer op haken haha! Net zoals bij breien mag het niet te strak idd, want dan kom je nergens door. Snap alleen niet wat er mis gaat bij de lusjes maken (de begin baan zeg maar). Hmm...heb je misschien ander garen geprobeerd? Kijken of het daar wat beter mee gaat? Weet niet wat je nu gebruikt? Of een andere haakpen? Misschien een grotere proberen? Het is het even onder de knie krijgen en dan gaat het bijna vanzelf meestal. Succes iig! Hoop dat je er uit komt, want het is heerlijk om te doen.
De draad van de bol houd je vast tusseb de vibgers van je linkerhand. Gewoon heeeeel goed youtube kijken
Ik gooinu de 2.7 aan de kant en ga zo maar proberen met zpaghetti en een bamboe haak. Ben nu even te gefrustreerd denk ik haha.
Het zou kunnen liggen aan je draadspanning. Met de draad van de bol draai ik eerst een rondje om mijn pink daarna gaat de draad tussen mijn wijs en middelvinger in. Misschien vind je het leuk om eens naar een haakcafé in de buurt te gaan? daar zijn veel mnesen die het je vast willen leren?
Ik kon het ook niet. Ook allerlei filmpjes op youtube gekeken etc. Dus heb ik een haakworkshop gevolgd, waar me met veel geduld is geleerd hoe het moet! En nu liggen hier al een olifant, muis, uil klaar en ook een zebra is bijna af. Als je het eenmaal door hebt ben je verslaafd
Hmm ik had eerst een hele goedkope waarmee er inderdaad niks uit kwam. Toen een iets duurdere.. (Nog steeds maar 2 ofzo hoor) Maar ben inmiddels ook fan van de ergonomische naalden van clover inderdaad. Kost wat.. Wel 4,75 maar buiten dat het haakwerk er meteen ook veel beter uit ziet heb ik geen zere vingers en pols meer ook
Heb je mijn filmpje al geprobeerd? Leren haken, de basis. - YouTube Krijg ik toch altijd wel goede kritieken op.
Vlinderbloem jouw filmpje heb ik ook voorbij zien komen ga maandag even langs de hobbywinkel voor uitleg...