Ja, de fotograaf die wij hadden voor de reportage was net klaar met de opleiding en begon net voor zichzelf. Een jaar later kwam ie bij ons voor een reportage van ons zoontje en toen was ie al ruim 600,- voor die 3 uurtjes. Voor een bruidsreportage dan he. Voor die fotoshoot van ons zoontje betaalden we 75,- Was ie klein uurtje bij ons, half uurtje foto's maken.
Ja, klinkt vaak duur hè... Maar als je inderdaad beseft hoeveel tijd er nog in 't bewerken gaat zitten (en da's al zo oud als de fotografie zelf overigens hoor; vroeger werd er in doka's al akelig veel gerommeld ), het uitzoeken van de foto's, het eventueel laten afdrukken of het maken van een album... Dan is het eigenlijk nog goedkoop te noemen... Soms vind ik 't best wel lastig dat zoveel mensen denken dat 't 'cameraatje klikklak en klaar' is, omdat ze denken dat 't allemaal maar heel eenvoudig is. Maar 'n beetje reportage doe je gewoon niet even zomaar én je moet ook nog rekening houden met de afschrijving van je materiaal en dergelijke... Ik snap 't ook wel hoor (daarom geef ik iedereen ook die fotografieforumtip), maar ik heb dan zelf zoiets van 'kies óf een goeie fotograaf en geef je geld er aan uit, óf kies een enthousiaste amateur die er ook nog wat aan heeft', dat idee zeg maar...
Ik ben ook echt op zoek naar een hobbiefotograaf die het wel voor elkaar kan krijgen om mooie heldere foto's te maken. We hebben een klein budget dus vandaar
'k Zal eens om me heen neuzen... Mocht ik toevallig iemand tegenkomen die er interesse in heeft dan geef ik wel 'n gil...
Hey Wij wonen in de buurt van Zwolle en hadden een fotograaf uit Kampen. Via m`n vriendin. Hij doet dit als hobby maar gaat er deels z`n werk van maken. Hij maakt hele mooie foto`s. Onze bruiloft rapportage was super. Hij heeft een cdrom gemaakt en we wilden een boek dus deze heeft hij ook gemaakt. Hij is echt niet duur. Hij sprak met ons van te voren een prijs af. http://www.foto-tennekes.nl/ Staan ook wel foto`s op de site! Groetjes Danielle
Ik heb begin dit jaar dan een fotoshoot gedaan. Bruiloftreportage. Ik vroeg toen 550 euro aan ze. Ik was een hele dag aanwezig, en dan nog het maken van het fotoalbum. Ik doe het als hobby. Toen ik na een aantal weken het eindresultaat liet zien waren ze echt hartstikke blij ermee. MAar er gaat zeker veel tijd in het album zitten. Als ik nu een paar foto's zou moeten schieten alleen dan zou ik 100/150 euro vragen denk ik.